Babootje schreef:Palmera schreef:Ik heb hier geen ervaring mee. Maar zeker gezien de vele haken en ogen aan verzekeringen met levende wezens, het eeuwige bewijzen 'of hij dat niet toevallig al had', het uitsluiten van de meest voor de hand liggende dingen, is mijn enige tip om gewoon zelf maandelijks te sparen voor een ziektepotje voor het paard.
Dan weet je precies hoe ver je kunt en wilt gaan en mag je dat allemaal zelf beslissen.[***] schreef:Helemaal mee eens
Daar ben ik het toch niet mee eens. Ik zou altijd verzekeren, juist als je m net hebt.
Blijkt het paard na enige tijd geen "sloper" te zijn (in de zin dat ie zichzelf sloopt), geen latente, verborgen gebreken te hebben (zoals bijvoorbeeld gevoelig voor koliek of luchtweginfecties, HB, eczemer, en zo kan ik er nog een paar bedenken waar je op leeg kan lopen) maar blijkt het een goed gezond paard dan zou ik het er wel op durven wagen.
Maar juist dat soort chronische "aandoeningen" kosten veel geld. Je zult je paard maar net hebben en het blijkt een koliekgevoelig paard dat een operatie moet ondergaan. Dan heb je het echt over kosten en heb je nog niks in je potje want zo hard gaat dat niet.
Mijn paard is nu 5, ik betaal 50 euri per maand en daarvoor mag ik per jaar 2500 (dat is de dood dekking) en 4000 dat is de extra aanvullende ziektekostenverzekering verspijkeren aan DA kosten. Daar kom je een heel eind mee.
Tot de verzekering besluit dat de aandoening die jou paard heeft total los betekend (en het wel herstelt kan worden) mag je het zelf ophoesten en je bent je premie kwijt.
En in het ergste geval vergoeden ze wel de volledige pot en mag je je paard terug kopen of laten slachten.
Want €4000,- zit je bij een operatie en opname in de kliniek zo aan.