Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Athosje schreef:@ tessebes, de eerste veearts dacht net als jij. Heeft me bijna mijn paard gekost, want de infectie sloeg naar binnen, hij belandde op de operatietafel en was bijna dood omdat de abcessen al tegen zijn gewrichtskapsel drukten en zijn gewricht bijna aangetast hadden. Ik denk nooit meer licht over wonden.
Babootje schreef:In dit geval zou ik kiezen om te spuiten tegen mijt (let op: intramusculair, want intraveneus is levensgevaarlijk) en de open wonde als wonde te behandelen. Alle haren wegscheren (snap niet dat dat niet meteen gedaan is). Als het been gewoon dun is dan wond zalven met honingzalf. Je kunt dat zelf maken van Manukan honing (speciale hoog antibacteriele honing) en gewone witte vaseline. Onder verband zetten tegen vliegen en de zon.
Is het been wel opgelopen dan een antibioticakuur erin (ivm eventueel risico op einschuss).
Caira schreef:Ik zou ook niet wassen met sebacil maar spuiten tegen eventuele mijt. Verder heb ik goede ervaringen met een combi van etherische olien en honingzalf. Haren wegscheren zou ik wel doen.
Supertje schreef:Probeer voor de mijten anders eens frontline. Pipetten voor een grote grote hond en dan 1 pipet per been. Hoeft niet op of naast de wond uiteraard.
nieky1993 schreef:Caira schreef:Dectomax moet altijd herhaald worden na (pin me er niet op vast) 10 dagen, is dit gebeurd?
Ik denk dat je sebacil bedoeld? Die moet na 10 dagen herhaald. Dectomax wordt hier elk half jaar ingespoten maar nooit 2x op korte tijd. Heb de veearts daar ook nooit over gehoord
nieky1993 schreef:Nee dat snap ik, heb ook nergens gezegd dat sebacil ingespoten wordtMaar ik denk dat jij de 2 wel door elkaar haalt. Sebacil moet na 10 dagen herhaald. Dectomax niet, nog nooit van gehoord en de veeartsen hebben het ook nooit vermeld hier.
Caira schreef:nieky1993 schreef:Nee dat snap ik, heb ook nergens gezegd dat sebacil ingespoten wordtMaar ik denk dat jij de 2 wel door elkaar haalt. Sebacil moet na 10 dagen herhaald. Dectomax niet, nog nooit van gehoord en de veeartsen hebben het ook nooit vermeld hier.
Ik wil je het nr van mijn DA geven, ik zuig het in elk geval niet uit mijn duim
Granoek schreef:Lasertherapie lijkt mij voor halve oorlogswonden ofzo, terwijl dit gewoon een open plek is die niet dicht gaat, het is geen snee of gat, enkel huid die open is. Maar dat is misschien een verkeerde opvatting?