Is dit rotstraal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:13

Faitherr schreef:
linnie050 schreef:
Hypozin hier ook gebruikt top spul.

Hier kreeg ik van de hoefsmid een stokje erbij (leek op een ijslolly stokje) en smeer het zo overal goed in/tussen.

Ik doe het nu gewoon met Mn vinger, stokje is ook wel een idee, maar ik kom zo ook overal wel bij, ben vergeten een foto te maken. Maar vind het er al een stuk beter uit zien

Een tandenborstel werkt ook heel fijn

xliefsesmeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:13

hee,
ik heb geen tip maar als de hoef heel erg stinkt dan is het rotstraal. ik weet niet of je paard rotstraal heeft maar ik weet niet hoe je dat kunt oplossen

groetjes ♥

Faitherr

Re: Is dit rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 19:37

Zo ziet de hoef er op het moment uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:39

Vind het er stukke beter uit zien dan in je openingspost! De hypozin doet goed zijn werk!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:18

Kimmiee_D schreef:
Vind het er stukke beter uit zien dan in je openingspost! De hypozin doet goed zijn werk!

Fijn om te horen!
Ik vind het altijd lastig of er nou nog vuil in zit of niet, ik wil er niet echt met de hoevenkrabber in gaan porren dus ik doe meestal gewoon de hoeven uitkrabben, dan een beetje in de straal dus, dan met het borsteltje van de hoevenkrabber. En dan heb ik nog zo’n hard hoef borsteltje waarmee ik even goed schrob. Dan is het zo als nu deze foto hier boven.

Edit.

Begin
Afbeelding
Nu
Afbeelding

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:09

Naar mijn idee is er niks mis mee, mssn zou de hoefsmid het een beetje zuiverder kunnen snijden meer niet.
Iedereen kent de zijdelingse straalgroeven, maar er is idd ook een middelste straalgroeve (bij veel paarden zie je die niet eens, hier dus wel)
Af en toe eens zuiver maken, eens uitspoelen , maar dus niet met allerlei troep gaan inspuiten, gewoon rustig overleggen met je hoefsmid zeker niet te ongerust zijn.
ik zag nu pas de laatste foto's, ziet er perfect uit hé, is echt niks aan de hand

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 08:18

aeolusnr1 schreef:
Naar mijn idee is er niks mis mee, mssn zou de hoefsmid het een beetje zuiverder kunnen snijden meer niet.
Iedereen kent de zijdelingse straalgroeven, maar er is idd ook een middelste straalgroeve (bij veel paarden zie je die niet eens, hier dus wel)
Af en toe eens zuiver maken, eens uitspoelen , maar dus niet met allerlei troep gaan inspuiten, gewoon rustig overleggen met je hoefsmid zeker niet te ongerust zijn.
ik zag nu pas de laatste foto's, ziet er perfect uit hé, is echt niks aan de hand

Dat klinkt goed, stelt me een stuk gerust. Het gaat nu sowieso al een stuk beter denk ik. Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:03

Strik erom _/-\o_ *\o/*

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 22:50

SG1985 schreef:
Strik erom _/-\o_ *\o/*

Hahaha wat fijn om te horen. Ik ga voor de zekerheid nog een paar daagjes door met de hypozin en dan stop ik. Ik heb ook de dry feet spray gekocht dus dan zal ik op nattere dagen die erop sprayen.

Edit. De hoefsmid heeft geen afspraak meer gemaakt trouwens. Denken jullie dat het nog nodig is dat hij komt? Hij moet sowieso tussen 7 en 14 juni komen maar ik weet niet of er nu nog iets weggesneden moet worden?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:59

Een paard hoort zeker geen middelste straalgroeve te hebben die doorloopt. Dat is gewoon droge rotstraal en dient behandeld te worden. Ze horen een ondiep kuiltje te hebben in het midden van de straal, maar aan de achterkant hoort het weer gewoon contact met de grond te maken over de volledige achterzijde.

Maar ik vind de hoeven er heel goed uit zien op je laatste foto en ik zou gewoon doorbehandelen met hypozin totdat er echt helemaal geen spleet meer zit. Je kan er (in principe) niet te lang mee behandelen. De hoefballen horen weer helemaal aan elkaar te zitten

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 23:21

Mizora schreef:
Een paard hoort zeker geen middelste straalgroeve te hebben die doorloopt. Dat is gewoon droge rotstraal en dient behandeld te worden. Ze horen een ondiep kuiltje te hebben in het midden van de straal, maar aan de achterkant hoort het weer gewoon contact met de grond te maken over de volledige achterzijde.

Maar ik vind de hoeven er heel goed uit zien op je laatste foto en ik zou gewoon doorbehandelen met hypozin totdat er echt helemaal geen spleet meer zit. Je kan er (in principe) niet te lang mee behandelen. De hoefballen horen weer helemaal aan elkaar te zitten

Bedankt voor je uitleg! Dan ga ik gewoon door met de hypozin! Heb toch nog genoeg.

Marie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 00:30

Smeer je elke dag hypozin op de hoef?mijn paard heeft nu hetzelfde probleem :(

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 20:19

Marie97 schreef:

Ja ik smeer inderdaad elke dag een laag hypozin erop. Wat vervelend! Ik zou hypozin zeker aanraden! Ik zie het met de dag verbeteren! Op natte dagen spray ik op de overige hoefjes de dry feet van cavalor

Marie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:51

Faitherr schreef:
Marie97 schreef:

Ja ik smeer inderdaad elke dag een laag hypozin erop. Wat vervelend! Ik zou hypozin zeker aanraden! Ik zie het met de dag verbeteren! Op natte dagen spray ik op de overige hoefjes de dry feet van cavalor

Dus dan van te voren een beetje schoon borstelen etc en dan hypozin er op. Ga ik doen, bedankt!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 22:57

Marie97 schreef:
Dus dan van te voren een beetje schoon borstelen etc en dan hypozin er op. Ga ik doen, bedankt!

Ja goed schoonborstelen en uitkrabben. Maar probeer niet te veel te porren met de hoevenkrabber, dan maak je het erger. Zoveel mogelijk met het borsteltje werken. Soms spuit ik de hoef even uit met de tuinslang. Dan maak ik hem helemaal droog en dan smeer ik de hypozin erop.

Ik doe het vaak na het rijden. Dus als ik dan terugkom dan doe ik na het afzadelen etc. de hieven uitborstelen enzo en dan de hypozin erop. En dan kan ze de wei op

Wynwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:11

het ziet er alleszins niet zo goed uit, als het rotstraal is zou de straal zachter moeten aanvoelen als anders. Het kan sowieso geen kwaad om er enkele weken wat verhardingsmiddel tegen rotstraal op te doen. Staat het paardje in een natte omgeving? in eigen mest? Daar kunnen ze makkelijk rotstraal van krijgen

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 18:23

Wynwood schreef:
het ziet er alleszins niet zo goed uit, als het rotstraal is zou de straal zachter moeten aanvoelen als anders. Het kan sowieso geen kwaad om er enkele weken wat verhardingsmiddel tegen rotstraal op te doen. Staat het paardje in een natte omgeving? in eigen mest? Daar kunnen ze makkelijk rotstraal van krijgen

Het is al een tijd geleden, dus het is al een stuk beter. Ze staat niet in een natte omgeving en mest word 2 keer per dag weggehaald (en ze dtaat 24/7 buiten met een rubberen pad en een gewoon pad en een ruime weide) het is een stuk beter. Maar ik heb nu het idee dat de straal aan het loslaten(?) is?