Wat super fijn. Daar word je blij van.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smit_ilse schreef:Ik wil je niet bang maken maar maak zsm een foto van de gehele nek. Paard van vriendin van mij kwam jaren terug ook zo uit de wei. Na een aantal spuiten ging de nek uiteindelijk weer omhoog.
Na alles weer opgebouwd en leek allemaal de goede kant op te gaan. Tot hij steeds meer vaster kwam te zitten. Masseur erbij en leek weer goed te gaan. Tot hij bleef kwakkelen. Foto gemaakt en bleek dat de keer dat hij zo met zijn hoofd de wei uitkwam zijn nekwervel had gebroken. De oude breuk was ook duidelijk te zien. Hoe hij in godsnaam heeft door kunnen lopen die tijd is voor ons allen een grote vraag. De dierenarts wist niet wat hij zag maar was duidelijk dat er nog maar 1 optie was.
Hoop dat dit bij jouw paard niet het geval is en wens je veel sterkte. Je schrikt je kapot als je je paard zo uit de wei haalt.
Aukelizzy schreef:smit_ilse schreef:Ik wil je niet bang maken maar maak zsm een foto van de gehele nek. Paard van vriendin van mij kwam jaren terug ook zo uit de wei. Na een aantal spuiten ging de nek uiteindelijk weer omhoog.
Na alles weer opgebouwd en leek allemaal de goede kant op te gaan. Tot hij steeds meer vaster kwam te zitten. Masseur erbij en leek weer goed te gaan. Tot hij bleef kwakkelen. Foto gemaakt en bleek dat de keer dat hij zo met zijn hoofd de wei uitkwam zijn nekwervel had gebroken. De oude breuk was ook duidelijk te zien. Hoe hij in godsnaam heeft door kunnen lopen die tijd is voor ons allen een grote vraag. De dierenarts wist niet wat hij zag maar was duidelijk dat er nog maar 1 optie was.
Hoop dat dit bij jouw paard niet het geval is en wens je veel sterkte. Je schrikt je kapot als je je paard zo uit de wei haalt.
Er wordt sowieso een scan en foto gemaakt van de hals volgende week of de week daarop. Om alles uit te sluiten. Alleen was ze al opgeknapt na 1 spuit cortico en dat was volgende de DA wel zeer positief. Maar om alles uit te sluiten laten we foto en echo zeker nog maken.
YellowLeaf schreef:Verhaal van Smit_ilse is hier ook bekend. Een jong paard wat achter over ging met spelen en daarna ook z’n hals niet omhoog kon doen. Dier knapte na 1x ontstekingsremmers en cortisonen zo op dat het geen breuk kon zijn.. wel dus. Paard is na de foto per direct ingeslapen wegens vergroeiing. Wacht geen week of twee, zet hem op de trailer en rijdt zsm naar de dichtstbijzijnde kliniek.
DiantaM schreef:Ja ik zou ook wachten tot ze iets stabieler is. En volgens mij heb je goed door dat er nog wel iets ernstigs aan de hand kan zijn.