Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabesk schreef:Je kunt ontzettend veel geld steken in diagnoses, maar zet m gewoon een jaar op de wei. Wat niet geneest op de wei geneest ook niet in een kliniek. Als het daarna beter is, lange stukken rechtuit gaan stappen, veel stappen op het harde. Zand en krappe bochten vermijden.
Helaas is er niets dat genezing van pezen kan versnellen. Geduld heeeeeeel veel geduld.
ingvdh schreef:In het geval van mijn paard had een jaar rust geen moer uitgemaakt.
collendoorn schreef:ingvdh schreef:In het geval van mijn paard had een jaar rust geen moer uitgemaakt.
Precies ! Daarom heb ik dit topic geopend om van andere mensen dingen te horen en dat allemaal mee ter kunnen nemen in mijn besluit.
Als ik nu plaatjes bekijk van paarden benen/pezen zit de verdikking aan de binnen en buitenkant precies bij het anular ligament
BigBen schreef:collendoorn schreef:
Precies ! Daarom heb ik dit topic geopend om van andere mensen dingen te horen en dat allemaal mee ter kunnen nemen in mijn besluit.
Als ik nu plaatjes bekijk van paarden benen/pezen zit de verdikking aan de binnen en buitenkant precies bij het anular ligament
Verdikking van het annulair ligament is duidelijk zichtbaar op echo. Dat had je DA dus metéén gezien.
Verder, er bestaat geen enkele twijfel over dat het om een peesprobleem gaat. Het enige waarover je kunt twijfelen is de vraag of je het paard op rust zet, dan wel een kijkoperatie laat doen. Dat is iets waarover je best overlegt met je DA.
En tenslotte, je moet nu wel iets gaan doen. Hoe langer je paard blijft staan met een kogel twee keer zo dik als normaal, hoe slechter de prognose. Minstens heeft hij ontstekingsremmers nodig.
Focussed schreef:Je bent dan meteen op de goede plek mochten ze willen opereren. Daarvoor waren er twee opties: Emmeloord of Utrecht (overigens was Utrecht wel stuk goedkoper, dus ik ben daarvoor gegaan)
collendoorn schreef:Focussed schreef:Je bent dan meteen op de goede plek mochten ze willen opereren. Daarvoor waren er twee opties: Emmeloord of Utrecht (overigens was Utrecht wel stuk goedkoper, dus ik ben daarvoor gegaan)
Is dat serieus zo een verschil !!?
Hij is eerder geopereerd geweest in Utrecht en dat viel me uiteindelijk reuze mee want toen heeft hij nog bijna 2 weken in quarantaine gestaan maar ik wist niet dat daar zo een verschil in zou zitten.
Tessebes schreef:Wat opereren ze dan precies aan de diepe buigpees? Mijn paard loopt ook al een tijd met een flink overvulde kogel. Ze heeft ook vasculitis aan dat been en heeft nu als bonus nog hoefbevangenheid door medicatie. Maar goed, als ze daar bovenop komt, moeten we toch weer verder met die kogel.