Punt, [naam], is dat als er uit de discussie die ontstaat, komt dat het daadwerkelijk werkt, je wel mensen aanspoort om het te gaan gebruiken. Als er geen informatie over the vinden is zullen mensen minder snel tot koop overgaan en ik denk niet dat Bokt de reden moet zijn dat mensen toch, tegen beter weten in, zulke mishandeling supporten omdat een paar mensen hier zeggen dat het werkt.
Als je ergens geen reviews over kan vinden koop je het niet/minder snel, toch.
Of dat het nou illegaal is of niet.
Ailill
Geplaatst: 10-04-18 16:21
Het is oprecht niet mijn bedoeling om hier chaos te schoppen, dat wil ik graag duidelijk hebben. Ik snap ook je punt Dani, an sich is zo'n vin hier in Nederland, voor zover ik weet, niet verboden. Vanuit dat vertrekpunt zou het topic dus inderdaad open moeten blijven. Echter, de wijze hoe ze aan de vinnen komen is iets wat niet te omzeilen valt en daar val ik wel degelijk over: Lijden/mishandeling is nodig om tot een product te komen (en dan ook nog een zeer omstreden product).
x_janss
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 19:11
Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik inderdaad helemaal niet van plan dierenmishandeling te promoten of gebruik te maken van producten die hieruit ontstaan. Ik bedoelde mijn vraag inderdaad meer als "waarom denken mensen dat dit helpt" en niet als waar kan ik het krijgen en ik ga het zeker gebruiken, dat is zeker niet de bedoeling!
Ik ben al veel interessante opties tegengekomen met glucosamine als terugkerend supplement. Andere opties die eenzelfde werking hebben mogen natuurlijk ook geadviseerd worden!
Voor de rest mag iedereen natuurlijk zijn mening geven over het gebruik van haaienvinnen. Zolang jullie maar niet mij gaan beschuldigen van het gebruiken hiervan, ik zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen
Popstra
Geplaatst: 11-04-18 12:22
Cayenne schreef:
Wat voor opleiding had die persoon die dit adviseerde? Weet die uberhaupt iets van dieren, laat staan paarden? Echt bizar... Je wilt toch niet meewerken aan het in stand houden van dit soort gruwelijke praktijken?
Wss een aziaat
oomens
Geplaatst: 11-04-18 12:35
Popstra schreef:
Cayenne schreef:
Wat voor opleiding had die persoon die dit adviseerde? Weet die uberhaupt iets van dieren, laat staan paarden? Echt bizar... Je wilt toch niet meewerken aan het in stand houden van dit soort gruwelijke praktijken?