Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rumay schreef:Nou ik zou me dus wel zorgen maken, niet in enorme mate maar wel wat is de reden, vooral omdat ze de dagen ervoor gewoon zichzelf was.
Een paard met stress, spanning kan gaan trillen (flank, voor- achterbenen) en kleine beetjes mesten wijst vaak ook op stress.
Trillen door kou kan maar zie ik in dit geval niet zo en dan zeker niet in combi met het overige gedrag.
En stress dat kan zijn pijn in het lichaam, zeker in combi met het niet aangeraakt willen worden of ?
Associatie met naar de poetsplaats en daar toch pijn/ongemak hebben gehad zonder dat je dat op dat moment door had.
Misschien eerst spieren ed gaan uitsluiten en dan verder kijken.
MJR_Tjelle schreef:Niet het hele topic doorgelezen hoor.
Een van onze merries stond ook zo enorm te trillen. Uiteindelijk is er na een paar dagen kliniek Grass sickness geconstateerd.
Staat ze heel veel te trillen?
Trillen begon bij ons ook uit het niets, werd steeds erger en hoe verder we kwamen qua tijd vielen er steeds meer functies weg.
Vlak voor haar inslapen heeft ze nog heel even voor foto's op het gras gestaan, dat liet ze uit haar mond vallen omdat ze niet meer kon slikken.
Dit in een tijdsbestek van 3 a 4 dagen en de overige paarden hadden helemaal niks..
Dat trillen is echt niet gezond en ik zou echt een DA er bij halen!
lailapri schreef:Ik heb ooit een merrie in blinde paniek gehad door de metacam. Gestopt en paniek zakte gelijk af. Net geboren veulen aan de voet en die stond naast haar en zij dacht dat ze hem kwijt was. Roepen en rennen, helemaal gek. Moest haar steeds vangen en veulen onder haar neus houden dan was het weer even goed.
lailapri schreef:Bedoelde meer dat medicijnen soms rare dingen kunnen doen.
janouk schreef:beterschap voor Pepe
![]()
Tip, laat de veearts ook de ogen goed nakijken. Helaas komen oogproblemen bij Haflingers geregeld voor.
LBLGypsyCobs schreef:Dus ze knapt op nu ze op de metacam staat.
Metacam is toch ook ontstekingsremmend? Of alleen pijnstiller?
Ik vond het ook bijzonder te lezen dat haar dochter haar afschermde van de rest.
Ze voelen zo goed aan als de ander niet ok is.