Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Suzanne F. schreef:Ik vind hem erg schraal en op de laatste foto's is hij nog steeds bovenop erg schraal maar heeft hij wel een bolle buik. Wanneer heb je hem voor het laatst ontwormd?
Hij is zowel qua bespiering als vlees te schraal. En dat is dus binnen aanzienbare tijd gebeurd. Ik zou hem in ieder geval ontwormen, wat meer voeren en eventueel bloed laten trekken.
Mizora schreef:[ [url=m/aeUbvz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik deze foto beoordeel via de henneken scale, dan scoort hij niet best. Hij komt gewoon op de meeste wat tekort. Nek is te rank voor zijn bouw, te duidelijke schouder, ribben die wat tekenen, weggevallen schoft- en rugspieren, schonkige kont. Ik schat hem op een 3.5-4 (schaal van 1-9, sportpaarden die dik in de spieren staan mogen een 4-4.5 scoren, paarden op rust wil ik op een 6).
http://equinenonprofits.com/wp-content/ ... .17-PM.png
Ik zou dit paard Luzernebrok bij gaan voeren, want wat hij het meeste mist is spieren. En dan lang en laag trainen, zo veel mogelijk aan de longe zonder hulpteugels.
Perryx schreef:Focussed schreef:Laat 'm eens testen op Cushing. Precies in de winterperiode zo'n atrofische bovenlijn ontwikkelen bij deze leeftijd is al genoeg aanwijzing.
Ik denk dat dit niet nodig is hij verhaart heel makkelijk ... En geen rare vacht dus lijkt me niet dat het dat Is!
Perryx schreef:white_flame schreef:Beste TS
Ik begin mezelf af te vragen wat je wilt bereiken met dit topic?
Ik heb nog nooit gehoord van lichtere haren waardoor een paard ineens dunner lijkt. Je zou kunnen verwachten dat mensen je proberen te helpen. Want ik geloof ook dat het je vraag is.
Misschien moet je of vragen hier een slotje op te zetten of stoppen met telkens zo in de aanval te schieten als iemand je probeert te helpen.
Dat is niet in de aanval schieten, mensen kraken alles af...
Perryx schreef:Joolien schreef:Hij mist idd wat bespiering op de rug, je ziet de rugwervels teveel uitsteken zeg maar.
In de hals richting de schoft mist hij ook wat bespiering. Vind het er op zich niet slecht uit zien, maar als je het vergelijkt met afgelopen zomer vind ik het toch opvallend. Daarnaast vind ik je paard niet happy uit zijn ogen kijken en wat stijl staan op de voeten.
Ik zou m toch laten testen op cushing. Veel mensen denken dan aan een slechte vacht etc, maar inmiddels is bekend dat er veel meer symptomen zijn. Spieratrofie kan daar 1 van zijn. sowieso lijkt het me nooit verkeerd om eens een bloedonderzoek te doen, wellicht heeft hij idd tekorten.
Wat knap zeg dat jij uit twee fotos kunt halen dat hij niet happy uit zijn ogen kijkt!
En afgelopen zomer? die foto is niet van afgelopen zomer maar van 2 jaar terug.
De opmerking over de voeten vind ik al helemaal een giller,je wilt niet weten hoe dit er uit zag toen ik hem kocht, hij staat er juist super netjes op krijg hier juist complimenten over van verschillende dierenartsen....
Perryx schreef:Jullie hebben altijd zo ontzettend snel je oordeel klaar.. dat vind ik zo jammer.