Goof schreef:Dat bedrag is inderdaad te verwaarlozen dan. Maar alsnog; als je echt denkt dat er iets aan de hand is laat je gedegen onderzoek doen en ga je niet werken aan aardstralen.
Daar ben ik het zeker mee eens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Askja schreef:Ik snap het eerlijk gezegd niet meer. Jullie spotten een leuk ZZ licht paard dat te koop staat. Proefrijden gaat niet echt fijn, maar: geen probleem want doel is inzet in tweespan. Rijden thuis gaat vervolgens niet naar wens: vervelend, wat doen we fout, dier liep toch ZZ licht en wij kunnen toch rijden? Bijrijder wil dan volgens ts voorzichtig aan doen want bang dat paard iets mankeert, maar verderop is het ineens de bijrijder die door wil pakken met laag-rond, want dat moet ie gewoon kunnen op dat niveau. Paard heeft spoorplekken en zwellingen. Blijft stug en traag. Dan wordt het ineens gezocht in aardstralen:???
Laat dat dier alsjeblieft grondig doorlichten bij een goede kliniek in plaats van door te modderen en te neuzelen. Het paard heeft nu wel genoeg duidelijk gemaakt dat hij ergens last van heeft.
knollentuin schreef:Er is nog steeds geen antwoord gekomen op de vraag die door meerderen gesteld is:, hebben jullie het paard laten keuren voor aankoop?
Zz L starten met winst rijden zegt me niks, niks van 't paard of hij een grondige opleiding gekregen heeft, een handige ruiter rijdt een paard wat capaciteit heeft of braaf is' makkelijk 'in die klasses voor een punt en winst in de handel.hoeft ie geen basis voor te doorlopen en niet gezond te zijn.
Les van een grand prix instructie zegt ook weinig meer tegenwoordig, er zijn er genoeg die in die klasse rijden maar de ballen verstand hebben van paarden trainen en opleiden met daarbij het begeleiden vN de mensen die erop zitten.
Dus nogmaals vraag 1,is het paard gekeurd?
Nicky1963 schreef:Fijn dat de osteo jouw paard heeft kunnen helpen. Ons paard is gekeurd gekocht door ons.
Hij was met proefrijden niet geweldig. Gebit is gedaan voordat wij hem kochten en twee weken geleden hier op stal. Fysio is geweest toen wij hem net hadden omdat ik hem scheef, stijf en taai vond.
Voordat iedereen zich afvraagt waarom we hem dan toch gekocht hebben: Hij is niet bedoeld voor onder zadel maar voor de kar. Hij was betuigd en absoluut betrouwbaar en braaf.
Rizette schreef:Nare situatie. Ik heb destijds puur uit interesse ook de filmpjes wel bekeken. Wat mijn opviel is dat dit paard werktuiglijk alles deed wat het moest doen maar absoluut geen blijheid uitstraalde Als ik een paard een proef door zie lopen zonder orenspel of eigenlijk altijd met de oren terug dan zie ik geen blij paard wat fijn in het werk staat. Het lijkt me een paard met een super karakter wat alles geeft wat het kan geven. Ik zou echt op zoek gaan naar een goede kliniek. Dit paard zit veel dwars kan lichamelijk zijn en daardoor ook geestelijk. Is het paard wel blij in het span of is het daar ook zo ongelukkig?