Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bigone schreef:Scheef si gewricht kan een goede da/chiro weer recht zetten (Rodinde Hoogenraad bvb) andere aandoeningen in SI geen ervaring mee. Maar slecht achtervoeten geven/ slepen/ struikelen ook vaak duiden op SI.
senna21 schreef:Ik zou pezen en gewrichten laten scannen. De buigproef wordt nog wel eens verkeerd uitgevoerd. Dat is iets wat je niet zomaar leert door de DA na te doen.
ruitje schreef:Jeetje. Ik volg jou altijd zo een beetje half op Bokt maar het zit jou echt voor geen meter mee zeg! Dit is nu het 3e paard met klachten denk ik?
Ik vind het eigenlijk wel een leuk dier om te zien. Niet ontzettend arm bespierd eigenlijk.
Staan de heupen recht? Ik heb er 1 gehad met minimaal verschil ( waarschijnlijk door vast liggen o.i.d. ) en die moest soms echt pittig recht gezet worden.
Succes woensdag!
Wildgirl schreef:CharmingS schreef:Ts, zijn de kniebanden al gecontroleerd?
Dat is 1 van de zaken die buigproeven doen prikkelen.
Is hij gekeurd door jouw eigen dierenarts ts?
Wat je omschrijft lijkt me uit de heup te komen. Is hij recht?
Moeite met opstaan na rollen? Heb je hem al eens binnendoor laten bekappen?
Orchidee14 schreef:Ik denk, als ik de symptomen zo lees, aan acute spat of zo. Mijn paard had namelijk ook deze symptomen. Overigens kwam, en komt nog steeds, goed door de buigproef.
koetjeboe schreef:Orchidee14 schreef:Ik denk, als ik de symptomen zo lees, aan acute spat of zo. Mijn paard had namelijk ook deze symptomen. Overigens kwam, en komt nog steeds, goed door de buigproef.
Kan mij dat niet voorstellen hij is net gekeurd alles was net zo glad. Ben daar niet echt bang voor. Denk zelf idd iets met kniebanden of zo
Lougino schreef:Het eerste wat me te binnen schiet is SI-gewricht/Lumbosacraal gewricht, ik heb een paard gehad met deels vergelijkbare klachten. (kort lang stappen, niet te verklaren stijvigheid maar bij fysio geen enorme bijzonderheden)
Een echo maken is wellicht een goed idee, dit kan alleen van binnenuit, op een röntgenfoto is dit gebied niet goed te zien. Dit heeft bij mijn paard uiteindelijk ook voor het antwoord op de problemen gezorgd (helaas artrose).
Sterkte hoor, lastige klachten, ik hoop op het beste voor jou en je paard.
CharmingS schreef:Wanneer ga je met je paard naar de kliniek?