Domosedan gel > kun je daarmee rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 20:58

Otti1977 schreef:
Top zeg! Ik zeg vaker een rondje buiten rijden met Wilma ernaast..

Kan, zolang de koeien niet in de wei staan en ik haar van tevoren goed longeer zou het misschien kunnen. Moet er wel iemand mee op het andere paardje.

Nu eerst maar weer wennen thuis, ze is nog steeds een beetje hyper in de bak. Morgen nog een rustdag en woensdag het grondwerk en misschien het rijden weer rustig oppakken. Het zal een paar passen terug zijn, dus we moeten eerst weer opnieuw het vertrouwen bevestigen.

Ik zal nog even kijken naar confidence, hoorde een vriendin van mij er ook over, zij had er goede ervaringen mee.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:49

Hoi, ik weet dat dit al een ouder topic is maar wou er geen nieuw topic voor aanmaken. Morgen ga ik mijn merrie Domosedan gel geven. Dit ga ik doen rond half 12. Enig idee hoelang het dan werkt? Kan ze in de avond dan weer gereden worden?

Meestal met verdoving in het bloed geef ik haar een dag vrij maar vraag me af of het met deze gel hetzelfde geval is?

Tiquira_Jill

Re: Domosedan gel > kun je daarmee rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:08

Nou die van mij (volbloed) was niet meer wakker te krijgen met de minste hoeveelheid.
Maar ik denk dat het per paard verschilt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:34

Gel of verdoving in het bloed is dezelfde stof, dus ik zou het hetzelfde regime aanhouden.
Het werkt na een paar uur wel uit, maar ik hou zelf altijd wel een dag vrij aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:42

Ik zou de dag zelf vrij houden. Domosedan kan best wel een tijd "nazinderen" of hoe moet ik het zeggen. Ikzelf zou zelfs de volgende voormiddag ook nog vrij houden zodat er echt 24 uur zit tussen het geven en terug aan de slag, just to be sure.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:41

Oke duidelijk, dank voor jullie antwoorden!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 23:52

Haha, grappig om dit terug te lezen, bijna 3 jaar geleden alweer en kort na dit topic kocht ik een jaarling van 8 maand oud en nog eens 9 maand later kocht ik een 5 jarige hengst, inmiddels ruin.

Veel geleerd van Winnie de heks.
Winnie is verkocht naar het buitenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:59

Mijn paard krijgt domosedan voor een scheerbeurt, die is echt van de wereld, ik zou daar niet mee de openbare weg op durven.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:23

Hebben jullie een idee hoeveel een fries x kwpn weegt van 1.60m?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:51

Ik heb een Welsh Cob van tegen de 160 die weegt 520kg
Afbeelding

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:35

Dabiscui schreef:
Hebben jullie een idee hoeveel een fries x kwpn weegt van 1.60m?

Die zou ik voor 5 a 600 kg geven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:41

ambre schreef:
Maar tranquigel breken ze af in het bloed wanneer ze over de zeik gaan.Dan komem ze er ineens doorheen.
Domosedan niet, daarom gebruik ik dat liever bij echte bangerikken of vuillakken.
Het werkt idd wel maar kort.
Ik neem ook aan dat het om een paar streepjes gaat en niet de hele spuit.Dat zou echt onverstandig zijn.

Fout... Domosedan werkt echt niet bij enorme stress. Heb een paard gehad die domosedan gewoon niet op reageerde zolang hij in de stress zat zelfs half uur van tevoren geven dat die er loom bij staat maar zodra de stresssituatie begon hij weer zéér alert was en dus losbrak in volle galop kon rennen etc. Intraveneus sederen meermaals hielp bij hem zelfs niet. Hij trok zich nog steeds los en in galop wegrennen zonder zwalpen ofzo.