Hoe ver ga je voor je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Hoe ver ga je voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:27

Ik zou wel duidelijk willen hebben wat de volgende opties mogelijk zouden zijn voordat ik de uiteindelijke beslissing neem. De cyste is behandeld met antibiotica en dat heeft niet geholpen, dus wat is er nu nog mogelijk?
Mogelijke behandelingen (concreet), kostprijs, prognose. Een inschatting zou een DA je wel moeten kunnen geven. En dan kan je een kosten-baten analyse maken.

Veel sterkte alvast met je beslissing! Het is niet zwart-wit. Jij moet vrede hebben met de keuze, dus vraag raad, maar wees zeker dat het 100% jouw beslissing is. Het zijn niet de Bokkers die straks huilend een laatste knuffel geven aan je paard.

Anoniem

Re: Hoe ver ga je voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:43

Is Tom je dierenarts of heb je iemand anders? 3 jaar geleden ben ik 5 keer in Lummen geweest. 2 keer binnen voor onderzoeken, 2 operaties en 1 check-up. Ik had Tom, vind hem een geweldige vent en hij is een krak, maar in anderen had ik minder vertrouwen.
Dit gezegd zijnde, moet ik ook wel toegeven dat ze daar aan cases beginnen, waar anderen het zouden opgeven. Loopt het goed, super, maar helaas nemen ze soms ook de verkeerde beslissing en dan ben je naar mijn gevoel een therapeutisch hardnekkige arts. De 2de ingreep van mijn paard was zo'n erop of onder ingreep, toen moesten zijn neusschelpen eruit. En eerlijk, ook al ziet mijn paard er goed uit nu, soms twijfel ik eraan of hij zich echt wel goed voelt. Ben toen trouwens gestopt met de kosten te tellen zodra ik aan de 5 cijferkes zat.
Heeft je paard zichtbaar pijn na al die tijd, dan denk ik dat je genoeg je best gedaan hebt en je paardje rust verdiend. Sterkte!

Stenzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 09:16

SVRL schreef:
Is Tom je dierenarts of heb je iemand anders? 3 jaar geleden ben ik 5 keer in Lummen geweest. 2 keer binnen voor onderzoeken, 2 operaties en 1 check-up. Ik had Tom, vind hem een geweldige vent en hij is een krak, maar in anderen had ik minder vertrouwen.
Dit gezegd zijnde, moet ik ook wel toegeven dat ze daar aan cases beginnen, waar anderen het zouden opgeven. Loopt het goed, super, maar helaas nemen ze soms ook de verkeerde beslissing en dan ben je naar mijn gevoel een therapeutisch hardnekkige arts. De 2de ingreep van mijn paard was zo'n erop of onder ingreep, toen moesten zijn neusschelpen eruit. En eerlijk, ook al ziet mijn paard er goed uit nu, soms twijfel ik eraan of hij zich echt wel goed voelt. Ben toen trouwens gestopt met de kosten te tellen zodra ik aan de 5 cijferkes zat.
Heeft je paard zichtbaar pijn na al die tijd, dan denk ik dat je genoeg je best gedaan hebt en je paardje rust verdiend. Sterkte!

Tom is inderdaad degene die haar geopereerd heeft, nu thuis volgt zen andere dierenarts haar op maar overlegt wel telkens met Tom wat ze gaan doen.. de prognose na de operatie zag er eigelijk goed uit! Maar dat de cyste zou komen en zeker dat hij zog Ging groeien dat had niemand helaas zien aankomen.. als ik dit op voorhand wist had ik de operatie wss niet gedaan.. maar helaas loopt het niet altijd zoals we willen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:13

Lizzyy schreef:
KimD schreef:
Ik heb ook niet veel voor mijn paard over, als het bedrag van de DA hoger is als wat hij waard is in kilo's, wordt ie geslacht. Simple as that. :)

TS, in jou geval, met alle gemaakte kosten kan ik begrijpen dat je er een einde aan wilt maken. :j

Meen je dat >;) die van mij weegt 500 kg, daar zit ik al ruim boven. Maar goed, ieder zn ding..

Hij heeft al eens twee losse behandelingen gehad. Een keer met hechtingen en de hele mik mak en een keer met een sarcoide. Beide niet zo gek duur, €400,-.

In kilo's is hij veel meer waard, we kunnen hem zelf slachten (schoonvader) en ik zou hem zo goed als volledig aan de honden kunnen voeren. En waar dat niet mee gaat is vrij makkelijk verkocht.

Die grens van 'waarde in vlees' ligt dus wel iets hoger in mijn geval, omdat ik dan in kilo's voer voor de honden reken en niet het netto bedrag van de slager.

Dus het is dan vrij simpel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:03

Ik vind dat je al heel ver bent gegaan. Ik had er eerlijk gezegd nooit aan begonnen. Op zich wel zuur nu je er al zoveel geld in hebt zitten maar dat is niet anders. Ik heb wel in de loop der paardenjaren geleerd om veel minder emotioneel te denken en meer rationeel. Daarom kan ik nu zeggen dat ik er al nooit aan begonnen was.

Stenzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 15:51

Suzanne F. schreef:
Ik vind dat je al heel ver bent gegaan. Ik had er eerlijk gezegd nooit aan begonnen. Op zich wel zuur nu je er al zoveel geld in hebt zitten maar dat is niet anders. Ik heb wel in de loop der paardenjaren geleerd om veel minder emotioneel te denken en meer rationeel. Daarom kan ik nu zeggen dat ik er al nooit aan begonnen was.

Helaas zag de prognose er voor operatie heel goed uit.. niemand had dus kunnen denken dat dit zo zou lopen.. als ik dit geweten had, dan had ik ook wel 2 keer nagedacht voor ik hieraan was begonnen..