Misschien is ze gestorven aan hartfalen? Omdat je zei dat er ook een hartruis te horen was. Maar heel verdrietig, veel sterkte!
tjady
Geplaatst: 27-12-17 11:34
Veel sterkte met het verlies van je merrie. Hierboven is het ook al gezegd, neem je zelf niks kwalijk. Koliek is heel verraderlijk en kan allerlei verschillende oorzaken hebben. Ook als je anders had gehandeld dan weet je niet of je merrie het overleefd zou hebben. Ik heb mijn beide merries wel in de kliniek gehad met koliek, waarvan eentje het even goed niet heeft overleefd.
Beauty26
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 11:35
Dat zeiden wij ook al idd misschien is het haar hart ook teveel geworden
_Tristan
Geplaatst: 27-12-17 11:35
Hier een die zaterdag de zelfde symptomen had en op eerste kerstdag ook is overleden.. Ben zo geschrokken van hoe snel dat kan gaan.. heel veel sterkte TS :'(
Gecondoleerd! Hier kan niemand iets aan doen,ik denk dat ze ,als ze wel naar de kliniek was gebracht,ook overleden zou zijn. Ze heeft toch al een mooie leeftijd bereikt!
Jeetje wat erg. Ook mijn paard overleed aan koliek, inmiddels alweer 3,5 jaar geleden, maar dat maakt het niet makkelijker. We zijn wel tot de kliniek gekomen en ze hebben hem ook nog geopereerd, maar tijdens de operatie kregen we een update dat het grootste gedeelte van z'n darmstelsel aan het afsterven was. Ik heb de operatie laten stoppen en hem in laten slapen. Ook hij wilde niet eten en de laatste mest die hij had was ook heel dun. Soms kun je gewoon niks meer doen.
Bah wat erg! Ik zit hier met kippenvel en tranen in mijn ogen... Dikke knuffel en heel veel sterkte de komende periode
Jou valt niets te verwijten TS, je hebt gedaan wat je kon, er is snel een DA bij geweest, je hebt met de kliniek gebeld. Als je advies krijgt van professionals, vertrouw je daarop.
Waarschijnlijk was zij al tever verzwakt toen we eenmaal kwamen op stal, toen wou ze al niet meer lopen.. door de achterbenen zakken. Etc en ze was altijd een hele harde tante voor zichzelf
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 27-12-17 12:58
Och jeetje wat erg! Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies.
Gecondoleerd TS. Het is gewoon super verradelijk koliek. Sommige paarden staan er dagen mee en komen er doorheen en die van mij overleed ook twee uur nadat de dierenarts was geweest. Het is soms gewoon heel slecht te beoordelen wat er van binnen aan de hand is. Heel veel sterkte.
Koliek is een hele nare ziekte! Je hoeft jezelf niets kwalijk te nemen. Je hebt gebeld en geluisterd wat ze zeiden.
Heel veel sterkte.
Es_ther
Geplaatst: 27-12-17 15:27
Jeetje TS, heel veel sterkte .
Jet
Geplaatst: 27-12-17 15:38
Oei, dat is vreselijk voor jullie! Voor jou, je kleine, haar paardenmaatje en voor de stalhouder toch ook natuurlijk. Koliek is gewoonweg heel verraderlijk en het gaat best heel vaak mis. Als ze al ouder was en een hartruis had, was opereren sowieso geen optie meer, nu is ze in elk geval op haar eigen vertrouwde plek gestorven. Geen verwijten maken hoor, niet als... als... als... Het is verschrikkelijk, maar zo loopt het soms.
Iedereen bedankt! Verwijten maken naar( in dit geval mezelf) ontkom ik niet aan... denk alleen maar wat als ik t eerder had gezien? Waarom heb ik niks eerder gezien? Waarom is me niks eerder opgevallen...?
Je zegt zelf al, dat je paard een harde tante was. Ze heeft het je niet LATEN zien. Neem jezelf niets kwalijk, ondanks dat dat heel logisch is. Maar probeer dat gevoel los te laten, en neem de tijd om te rouwen. Veel sterkte meid!
Wat ontzettend vervelend. Maar koliek is inderdaad ontzettemd vervelend en is zo veradelijk. Kan zo in een keer verslechteren of verbeteren. Heel veel sterkte met het verlies