hoefbevangen paard heeft overbelaste achterhand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:54

Renee_S schreef:
Alane, een paard in laten slapen wat nog goede kans heeft op herstel en nog vol vechtlust zit zou mijn keuze ook niet zijn. Ik snap je overweging hoor, maar om nou in zo'n topic als dit te gaan verkondigen dat je 'humaner' bent dan TS vind ik ronduit banketstaaf. Als ik mijn been op 5 plaatsen breek crepeer ik ook van de pijn. Moet ik er dan ook maar een eind aan maken?

Nee dan krijg je pijnstillers en dan voel je het niet meer, nog steeds pijn dan meer pijnstilling..... deze krijgt morfine en heeft nog steeds pijn.

Ik heb het niet over bevangenheid in het algemeen, ik heb het over dit paard, dit geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:55

darwin schreef:
Ik ken mijn pony zeker, heb hem van veulen af aan en is nu 17.
Zo lang de pony nog steeds blijft staan , wil zeggen dat hij nog steeds vecht en ondanks de pijn toch op zijn hoeven kan staan.
Zodra hij er bij gaat liggen, weet ik dat het genoeg is geweest, maar hij heft nog teveel vechtlust en eet en drinkt nog heel goed, dit zijn voor mij allemaal tekenen dat hij nog niet wil opgeven.
Ik heb zelf reuma, weet wat het is om pijn in mijn botten te hebben, en ook al had ik soms gruwelijk veel pijn,, ik heb ook nooit opgegeven.

Je kunt het ook anders zien, namelijk dat gaan liggen echt het allerlaatste is wat hij zal doen. Wil je daar op wachten is dan de vraag? Want hij moet dan wel gruwelijk veel pijn hebben wil hij het opgeven.
Ik zeg niet dat je m moet afspuiten hoor, maar om het even in ander licht te zetten...

Ik heb ooit een keer een paard in een weiland gevonden die werd aangevallen door zijn groepsgenoten. Gebeten en geschopt. Hij bleek de leider te zijn van de kudde, maar hoe hij daar doodstil lag, niet reagerend op de aanvallen, dat was echt zo pijnlijk om te zien... Vooral omdat hij dus blijkbaar zoveel pijn had dat hij niks anders kon dan de klappen en beten te verduren...
Ik vond het verschrikkelijk om te zien, vandaar dat ik t met je deel.

Jessix

Re: hoefbevangen paard heeft overbelaste achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:03

Veel sterkte met je paardje TS. Hopelijk krijgen jullie het onder controle. Misschien kan de dierenarts wel vit. E en magnesium spuiten om de spieren te helpen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:23

Alane schreef:
dus..... zeg ik niet.
Ik ben humaner vermoed ik maar zo. Een dier hoeft geen pijn te lijden zodat ik er misschien nog plezier mee/aan kan beleven.
Dier staat nu al meer dan een week met ernstige pijn ondanks medicatie. Waarom? zodat jij er nog plezier aan kunt beleven als die er misschien heel doorkomt.

Je reactie begrijp ik goed. Het is een rot gezicht en ik heb er 18 jaar geleden ook aan gedacht om mijn paard die zo hoefbevangen was te laten in slapen Gelukkig niet gedaan ondanks dat hij hevige pijn had. Hij vocht zo hard! Inmiddels is die van ons 22 jaar. Hij is kwiek en heeft er niets aan over gehouden. Het is een heerlijk paard om mee buiten te rijden en dat doet hij goed.
Dus ook al begrijp ik je reactie Alane voor nu vind ik hem nog te kort door de bocht en sta ik volledig achter TS die zo met hem meevecht om hem hier door heen te trekken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:43

Hoe gaat het nu?
Al verbetering?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 21:20

Nouvel schreef:
Hoe gaat het nu?
Al verbetering?

Dierenarts is net weer weg en hij heeft weer een pijnstiller en ontstekingsremmer gespoten in het bloed en hij vond hem spectaculair verbeterd.
Hij krijgt nu alleen nog 1 x daags de spuit van de DA en om de 5-6 uur een middel voor een betere doorbloeding in zijn voeten.
Dus tot zover tevreden.
De rest is nog afwachten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:26

Fijn! Klinkt weer hoopvol. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:33

Fijn dat het beter lijkt te gaan.
Persoonlijk zou ik mijn paard dit niet aan doen en hem in laten slapen maar dat terzijde.
Is er wanneer de pijn zo erg is geen mogelijkheid hem in banden te dragen? En dan niet helemaal met de hoeven van de vloer maar gewoon wat ondersteunend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:35

Wat fijn. Dat geeft de burger moed.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:38

Darwin kijk eens of je hem kan laten behandelen energetisch, heeft bij mijn merrietje in de acute fase (spier+ hoefbevangenheid) goed geholpen.
En vraag neutradex bij je veearts, dit moet je paard helpen bij t afvoeren van de afvalstoffen.

Ook kun je brandnetel geven wil ook goed werken om afvalstoffen af te voeren, hier helaas afgelopen zomer flink mee getobt..

Hier heeft mijn merrie uiteindelijk dagen in een paddock met laag water er in gestaan om die voeten te koelen, en op meerdere plekken hooi zodat ze bleef bewegen en de doorbloeding in de voeten gestimuleerd blijft.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-12-17 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:41

NathalietjeB schreef:
Darwin kijk eens of je hem kan laten behandelen energetisch, heeft bij mijn merrietje in de acute fase (spier+ hoefbevangenheid) goed geholpen.
En vraag neutradex bij je veearts, dit moet je paard helpen bij t afvoeren van de afvalstoffen.

Ook kun je brandnetel geven wil ook goed werken om afvalstoffen af te voeren, hier helaas afgelopen zomer flink mee getobt..

Hier heeft mijn merrie uiteindelijk dagen in een paddock met laag water er in gestaan om die voeten te koelen, en op meerdere plekken hooi zodat ze bleef bewegen.

Serieus -O- ? Ik denk toch dat een dierenarts bij bevangenheid eerste prioriteit heeft.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:43

Monique ik meen het >;) heb hier zelf een merrie staan, waar ik met t zelfde heb gestaan en nog met chronische HB staat..
Maar mijn kleine loopt ondertussen pijnloos en weer voor de sulky.

En heb de eerste maanden ook gezeten met pijnstillers etc

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:47

Die DA is toch erg betrokken, zo te lezen. Ik vind het helemaal niet raar om de pony met "alternatieve therapieën" te ondersteunen. Mijn merrie is onder behandeling bij Den Hoek en ik gebruik hun producten dan ook in geval van o.a. bevangenheid. Het vervangt niet de pijnstillers, maar helpt bij het afvoeren van afvalstoffen en het op de rit krijgen van de stofwisseling.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 23:30

Hij krijgt ook 2 homeopatische middelen bij voor te ontgiften en afvalstoffen af te voeren en eentje voor de doorbloeding in zijn hoeven.
Heb ook pijnolien gebruikt bij hem, maar alleen alternatieve middelen was hiet niet genoeg.
Als hij straks van de reguliere pijnstillers af is, zal ik hem nog wel homeopatische middelen bij blijven geven om hem te ondersteunen en lekker laten masseren om zijn spieren weer een beetje soepel te maken en te doorbloeden.
Maar de hoofdzaak was in de eerste plaats om hem pijnvrij te krijgen, en dat lukte niet met een hoge dosis bute en andere pijnstiller, maar met de morfine reageerde hij wel heel goed, heb dat 2 dagen gespoten en nu kan hij al zonder.
Hij kijkt helder uit zijn ogen en eet goed.
Hoe het uiteindelijk allemaal af zal lopen weet nog niemand, maar voor nu ben ik heel blij, want 2 kerstdag keek hij de dood nog in de ogen en was het erop of eronder.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:37

Darwin ik herken t helaas helemaal

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:52

Fijn dat het in ieder geval iets beter gaat!
Hopen dat hij zich er doorheen kan slaan.
Houdt hij het nog een beetje vol?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 00:00

Nouvel schreef:
Fijn dat het in ieder geval iets beter gaat!
Hopen dat hij zich er doorheen kan slaan.
Houdt hij het nog een beetje vol?

Zoals ik hem nu zie houdt hij het goed vol, ook al is hij natuurlijk wel moe,maar hij heft gelukkig vechtlust genoeg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 08:37

Ik duim verder.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:14

Super, hoop zo dat zijn pijn snel voorbij zal zijn.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:05

Wat kreeg ze te eten en wat krijgt ze nu?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 10:53

LadyDaily schreef:

Hij krijgt alleen geweekt Hooi en een handje vitamine mineralen brokjes
Laatst bijgewerkt door darwin op 29-12-17 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 10:54

LadyDaily schreef:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:04

Ik wens jou en je paard veel sterkte en spoedige beterschap.Het is inderdaad een vreselijke ziekte.Hopenlijk gaan jullie weer gezond het nieuwe jaar in.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:54

darwin schreef:
LadyDaily schreef:

En wat kreeg hij daarvoor?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:15

Lymfedrainage kan echt heel veel doen in zo'n situatie. Hiermee pak je zowel de hoefbevangenheid aan als de bijkomende spierproblemen. Ik heb regelmatig een bevangen dier onder behandeling.
Je zit niet bij mij in de regio volgens mij, maar misschien zit er wel een collega bij je in de buurt. Kijk anders eens op www.mldregister.nl of je mag me via pb altijd meer info vragen.