darwin schreef:Ik ken mijn pony zeker, heb hem van veulen af aan en is nu 17.
Zo lang de pony nog steeds blijft staan , wil zeggen dat hij nog steeds vecht en ondanks de pijn toch op zijn hoeven kan staan.
Zodra hij er bij gaat liggen, weet ik dat het genoeg is geweest, maar hij heft nog teveel vechtlust en eet en drinkt nog heel goed, dit zijn voor mij allemaal tekenen dat hij nog niet wil opgeven.
Ik heb zelf reuma, weet wat het is om pijn in mijn botten te hebben, en ook al had ik soms gruwelijk veel pijn,, ik heb ook nooit opgegeven.
Je kunt het ook anders zien, namelijk dat gaan liggen echt het allerlaatste is wat hij zal doen. Wil je daar op wachten is dan de vraag? Want hij moet dan wel gruwelijk veel pijn hebben wil hij het opgeven.
Ik zeg niet dat je m moet afspuiten hoor, maar om het even in ander licht te zetten...
Ik heb ooit een keer een paard in een weiland gevonden die werd aangevallen door zijn groepsgenoten. Gebeten en geschopt. Hij bleek de leider te zijn van de kudde, maar hoe hij daar doodstil lag, niet reagerend op de aanvallen, dat was echt zo pijnlijk om te zien... Vooral omdat hij dus blijkbaar zoveel pijn had dat hij niks anders kon dan de klappen en beten te verduren...
Ik vond het verschrikkelijk om te zien, vandaar dat ik t met je deel.