Cemlys schreef:Zo ongelijk zag de uier van onze merrie er ook uit.
Wat had jullie merrie?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSanneE_98 schreef:Met baarmoederontsteking bedoelde ik inderdaad Placentitis. Zo ver ik weet is dat het zelfde, als dat niet zo was heb ik het verkeerd gezegt.Mloui schreef:Baarmoederontsteking lijkt me niet. Baarmoeder zit immers potdicht afgesloten tijdens de dracht. Ontsteking van de moederkoek, placentitis, zou inderdaad wel kunnen. Dit kan een ervaren arts zien op een echo, en valt soms te behandelen.
Staan er meer drachtige merries op stal?
We hebben 1 drachtige merrie nog op stal staan.
Heb een andere DA gebeld, zij zegt: opladen en naar de kliniek. Ik ga zo kijken en dan maken we een beslissing. Ik denk dat we haar dan toch voor de zekerheid naar de kliniek gaan!
KellyDV schreef:Met baarmoederontsteking bedoelde ik inderdaad Placentitis. Zo ver ik weet is dat het zelfde, als dat niet zo was heb ik het verkeerd gezegt.
Super dat je naar de kliniek bent gegaan! Mijn merrie heeft dit jaar haar veulen verworpen door Placentitis. Blijf het goed in de gaten houden en regelmatig scannen, soms gaat het mis zoals bij mij.. Bij mijn merrie leek het beter te gaan dag voor de verwerping nog gescand.
Als het goed is en alles aan slaat zakt de uier af. Dat moet met een paar dagen al verbeterd worden. Als dat niet zo is zou ik weer contact opnemen met de kliniek. De uier is zo dik omdat het lichaam zich klaar maakt voor de bevalling. Regumate zorgt er nu voor dat dat wordt tegengehouden, en de Antibiotica zorgt er voor dat de ontsteking weg gaat
Edit: Schuif die ene Dierenarts even dit topic onder der neus, meestal als ze vroegtijdig melk geven hebben ze Placentis.
xSanneE_98 schreef:KellyDV schreef:Met baarmoederontsteking bedoelde ik inderdaad Placentitis. Zo ver ik weet is dat het zelfde, als dat niet zo was heb ik het verkeerd gezegt.
Super dat je naar de kliniek bent gegaan! Mijn merrie heeft dit jaar haar veulen verworpen door Placentitis. Blijf het goed in de gaten houden en regelmatig scannen, soms gaat het mis zoals bij mij.. Bij mijn merrie leek het beter te gaan dag voor de verwerping nog gescand.
Als het goed is en alles aan slaat zakt de uier af. Dat moet met een paar dagen al verbeterd worden. Als dat niet zo is zou ik weer contact opnemen met de kliniek. De uier is zo dik omdat het lichaam zich klaar maakt voor de bevalling. Regumate zorgt er nu voor dat dat wordt tegengehouden, en de Antibiotica zorgt er voor dat de ontsteking weg gaat
Edit: Schuif die ene Dierenarts even dit topic onder der neus, meestal als ze vroegtijdig melk geven hebben ze Placentis.
Bedankt voor je reactie.
Deze diagnose verklaart inderdaad wel al haar klachten.
Om 9 uur krijgt ze haar 2e infuus. Ik ga er zo naartoe. Ben benieuwd. Ondanks dat ze beter oogt blijf ik toch vermoeden dat ze gaat verwerpen.
Zouden we de regumate moeten geven tot het eind van de dracht? Wat denken jullie? Is nu een kuur van 10 dagen, maar dat leek mij weer net wat kort.
Ze krijgt trouwens maar heeeel weinig van dat spul (6 cc) en het moet over het eten. Gelukkig eet ze in elk geval weer!
Corientjuh94 schreef:Baarmoederontsteking en een placentitis zijn niet hetzelfde. Zoals de namen al zeggen de placenta is een ontsteking van de placenta. De placenta verdikt door de ontsteking wat ze dus kunnen zien op de echo.
Corientjuh94 schreef:Wat balen zeg ! Krijgt ze antibiotica via de mond? Anders even goed opletten want niet eten en antibiotica oraal is geen goede combi. Sterkte!
Polly schreef:Staat ze thuis of op de kliniek?
Bentley93 schreef:Jeetje wat schrikken! Ik heb geen advies, maar hoop dat het veulen nog even blijft zitten en de merrie gauw opknapt. Ik ga in ieder geval voor jullie duimen...