Onze pech is spijtig genoeg nog niet voorbij. De ontsteking op de wonde bleef maar aanhouden. Na de wonde zelf een drietal weken gespoeld te hebben zag ik niet veel verbetering meer.
Op advies van de kliniek zijn we dan teruggegaan om met een echo te kijken hoe het er vanbinnen uitzag. Hierbij bleek er toch wel wat aangetast weefsel aanwezig te zijn. Vervolgens hebben ze de wonde vanbinnen uitgekuist en nog enkele dagen gespoeld.
Omdat het er zo goed uitzag hebben ze ook haar harnas uitgedaan.
De dag dat we haar gingen ophalen kreeg ik een telefoontje dat ze haar harnas toch terug gingen aandoen (na 48u uit te zijn geweest)omdat de zwelling niet beter werd. Ze vreesden dat dit niet enkel door oedeem kwam maar ook doordat haar buik wat verzakt was.
Nu moet ik ze opnieuw zeker 4 weken insnoeren en vrezen ze toch voor een kleine buikwandverzakking. De onsteking is er dus af, maar nu hebben we dit waarschijnlijk ervoor in de plek gekregen. Ik zeg niet dat dit misschien niet sowieso gebeurd was maar het is natuurlijk niet fijn om haar zo terug te krijgen na enkele dagen kliniek terwijl je er alles aan gedaan hebt om juist dit te voorkomen. Volgens hen zou het enkel een klein schoonheidsfoutje zijn maar ik weet eigenlijk helemaal niet goed wat hiervan te denken, volgens mij kan dit wel problemen veroorzaken....