Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
alice0cullen schreef:Ik ken zelf een haflinger die van een op de andere dag veranderde in een vreselijk gevaarlijk paard. Bokken, trappen, steigeren en dit gericht naar alles en iedereen. Dierenarts erbij allerlei testen gedaan, kwam niet direct iets uit. Weet niet precies wat ze allemaal gedaan hebben is niet mijn paard.
Bleek achteraf dat hij een tumor in het hoofd had te groote van een tennisbal, paard is ook onmiddellijk ingeslapen.
Lynn_Nikita schreef:Zeer benieuwd. De meest voor de hand liggende dingen zijn genoemd. Ik ben er helaas nooit achtergekomen bij mijn paard, vel dezelfde symthomen op de dikke buik na. Neem aan dat ze ook gewoon ontwormd en zandweg krijgt ivm haar darmen?
Rizette schreef:Heb mee gelezen. Jij en je merrie hebben het niet makkelijk zo. Hoop dat de dierenarts iets in het bloed heefft kunnen vinden of is het nog in onderzoek? Sterkte met alles.
lailapri schreef:Ik denk ook gezwel ergens maar was verandering in gedrag niet ook een kenmerk van ziekte van lyme?
Weliswaar voor mensen:
http://www.lymebehandeling.nl/klachten-lyme-borreliose/
lovelygirly schreef:Merk helaas nog niet zoveel verschil ...
Dus ga en mag iets meer geven ,
Omdat ze steeds meer rare symptomen geeft nu...
Haar reactie vermogen is heel traag alsof ze van de wereld is
Ze had niet eens meer door dat ik praktisch voor haar neus stond met haar eten
Ze zondigt zich af
Alles is gevoelig aan haar lichaam.
Ze houdt haar nek helemaal scheef ( alsof paarden tegen de regen inlopen maar dan nog erger )
Ze weigert eerst het eten om later toch maar iets te gaan eten ( ze staat altijd vooraan het draad al het eten op te eisen normaal )
Haar mest is niet helemaal oké , allemaal kleine bolletjes....
Echter was het bloed verder helemaal oké
Was eigenlijk een mooi beeld voor bloedwaardes
Alleen wat selenium te kort ...
karuna schreef:Je zou bijna zeggen dat er iets toch goed mis is. Een gekke vraag is ze gecontroleerd op bv voorhoofdsholte ontsteking? Daar krijgen ze enorme hoofdpijn van. Oude tinker heeft dit gehad was toen tijdelijk een naar dwars mannetje omdat hij barste van de koppijn.
Edit ik zou morgen niet aankijken maar morgen naar kliniek gaan anders zit je er zondag mee.