Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selka schreef:Totaal geen verstand van de conditie van jouw merrie, sorry TS. Maar ik wil wel even reageren op de post van Toydoll. Mijn 2 bijna 7 jarige heren hebben nog nooit een dag in hun leven echt gewerkt en hebben allebei geen last van dit probleem. Ik ben dan ook van mening dat een grasmaaier dit niet op hoeft te lopen.
Selka schreef:Nou Toydoll heb nogmaals je post gelezen maar je schrijft letterlijk dat een jong paard moet gymnasticeren en dat dit niet kan als uitsluitend grasmaaier. Daar ben ik het niet mee eens.
Ook schrijf ik nergens dat het veroorzaakt wordt door grasmaaien. Wel schrijf ik dat mijn heren ondanks hun carrière als grasmaaier dit niet hebben opgelopen. Maar veroorzaakt? Nee. Het zal natuurlijk te maken hebben met aanleg, trauma oid.
Wat ik mij nu wel afvraag, jij schrijft pony's. Is dit een typisch pony probleem?
Dat zou naast het feit dat mijn heren nooit drachtig zijn geweestook eea verklaren. De ponymaat zijn ze ruimschoots voorbij.
Cayenne schreef:Ik ben het wel met DeesDaan eens, ondanks dat Fiore natuurlijk een hele leuke merrie is en knappe kinderen geeft.
Maar als het erfelijk blijkt (of die kans er maar enigzins is) vind ik wel dat je als fokker je verantwoording moet nemen en hier niet mee moet gaan fokken. Ja, de kans is er dat de nakomelingen het niet krijgen, maar willens en wetens dat risico nemen zou ik eigenlijk niet fair vinden naar een dier of nieuwe eigenaar toe![]()
Ik bedoel het niet rot overigens, maar ik vind wel dat je er realistisch naar moet blijven kijken.
freetorun schreef:Bij hem kwam het doordat hij fanatiek in training heeft gestaan, uit training is gehaald én is gecastreerd waardoor in een korte periode veel spier is verloren én dus ook de spieren om zn knie goed to cordineren. Met wat training ging dat snel beter
CRos95 schreef:Oud meelezer meldt zichWat fijn dat het al iets beter lijkt te gaan met ijzers
. Ik ben wel geïnteresseerd in het trainen van de knieën dus lees gezellig mee
freetorun schreef:Wat heeft hij er nog netjes ijzers onder kunnen krijgen, fijn! Het klinkt ook heel logisch hoor, dat ze door de dracht (en daardoor ook meer rust?) wat weker is geworden. Nu gewoon lekker wandelen en naar het strandje waar je in de buurt woont!
Ik heb vandaag ook goed getraind met die van mij. Lekkere buitenrit door verschillende ondergronden (hard, water en muller zand) en wat heuveltjes meegepakt
NinkeG schreef:Balen.. gelukkig is er wat aan te doen!
Ik ben trouwens heel benieuwd hoe Fi het gaat doen met het zadelmak maken en beleren
Gwenvd schreef:Ik had zelf toen ik zwanger was dat ik geen appels meer kon eten, dan knakte mijn kaak helemaal. Heel raar hoe dat werkt, dus die zwangerschap kan heel goed de oorzaak zijn.