Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vibabu schreef:Als een paard boxrust voorgeschreven krijgt, dan ga je hem toch niet laten bewegen? Een paard in gips kan al moeilijk bewegen en is het juist de bedoeling dat het rust krijgt.
Lieve ts ik hoop dat je heel snel meer weer. Wat moet het vreselijk zijn om zo in het ongewisse te zitten. Ik las vluchtig iets over eikels... staat er een boom met eikels vlak bij het land? Dat hij die gegeten heeft? Eikels zijn giftig voor paarden...
Zus schreef:Dat Lars negatief test op Lyme wil nog niet zeggen dat hij geen ziekte van Lyme heeft . Lyme test vals negatief, wat wil zeggen dat als er positief getest wordt het paard Lyme heeft . Negatief getest wil niet zeggen dat het paard geen ziekte van Lyme heeft . Mijn paardje testte negatief op Lyme ,maar had het wel degelijk . Steeds wanneer het beter leek te gaan kreeg hij een terugval ( ontstekingen aan zijn hoefbeen ,zowel voor als achter )
Ik duim voor je dat Lars geen terugval meer krijgt en dat hij aan het einde van de week met je mee naar huis mag .
anjali schreef:vibabu schreef:Als een paard boxrust voorgeschreven krijgt, dan ga je hem toch niet laten bewegen? Een paard in gips kan al moeilijk bewegen en is het juist de bedoeling dat het rust krijgt.
Lieve ts ik hoop dat je heel snel meer weer. Wat moet het vreselijk zijn om zo in het ongewisse te zitten. Ik las vluchtig iets over eikels... staat er een boom met eikels vlak bij het land? Dat hij die gegeten heeft? Eikels zijn giftig voor paarden...
Met beweging bedoel ik natuurlijk niet werken,maar vrij rondscharrelen naar eigen keuze van het paard.Dat ingipsen belemmert de doorbloeding in ernstige mate,eerlijk gezegd denk ik dat je dat niet moet doen.Ingipsen is alleen goed als er iets gebroken is .Ik ben geen veearts maar wel ervaringsdeskundige.
anjali schreef:vibabu schreef:Als een paard boxrust voorgeschreven krijgt, dan ga je hem toch niet laten bewegen? Een paard in gips kan al moeilijk bewegen en is het juist de bedoeling dat het rust krijgt.
Met beweging bedoel ik natuurlijk niet werken,maar vrij rondscharrelen naar eigen keuze van het paard.Dat ingipsen belemmert de doorbloeding in ernstige mate,eerlijk gezegd denk ik dat je dat niet moet doen.Ingipsen is alleen goed als er iets gebroken is .Ik ben geen veearts maar wel ervaringsdeskundige.
DoubleD_ schreef:Bedankt allemaal! Ik vind het zelf ook heel spannend.
@koetjeboe: Ik heb natuurlijk eerst aan de dierenarts gevraagd of ik een paar wortelen mocht geven. Hij zei dat dat geen kwaad kan omdat er enkel water en vezels in zitten.
Welke korrel zou jij mij aanraden? Zou Fiberforce van Cavalor een goed idee zijn om te geven als hij terug thuis is?
MiniMeLona schreef:Wat een verschrikking zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Zal wel helemaal niets zijn wat ik nu ga zeggen, maar toch niet toevallig vlak hiervoor een enting moeten geven?
En is er al aan leverbot gedacht?
En wat ik eerlijk gezegd niet helemaal begrijp van de kliniek is dat ze een hb paard slobber en wortels laten voeren? Ik zou echt uitkijken met suikers nu hij zo slecht staat, een sincker is niet niks namelijk.