Komt alles nog goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zus

Re: Komt alles nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:39

Dat Lars negatief test op Lyme wil nog niet zeggen dat hij geen ziekte van Lyme heeft . Lyme test vals negatief, wat wil zeggen dat als er positief getest wordt het paard Lyme heeft . Negatief getest wil niet zeggen dat het paard geen ziekte van Lyme heeft . Mijn paardje testte negatief op Lyme ,maar had het wel degelijk . Steeds wanneer het beter leek te gaan kreeg hij een terugval ( ontstekingen aan zijn hoefbeen ,zowel voor als achter )
Ik duim voor je dat Lars geen terugval meer krijgt en dat hij aan het einde van de week met je mee naar huis mag .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:04

vibabu schreef:
Als een paard boxrust voorgeschreven krijgt, dan ga je hem toch niet laten bewegen? Een paard in gips kan al moeilijk bewegen en is het juist de bedoeling dat het rust krijgt.

Lieve ts ik hoop dat je heel snel meer weer. Wat moet het vreselijk zijn om zo in het ongewisse te zitten. Ik las vluchtig iets over eikels... staat er een boom met eikels vlak bij het land? Dat hij die gegeten heeft? Eikels zijn giftig voor paarden...

Met beweging bedoel ik natuurlijk niet werken,maar vrij rondscharrelen naar eigen keuze van het paard.Dat ingipsen belemmert de doorbloeding in ernstige mate,eerlijk gezegd denk ik dat je dat niet moet doen.Ingipsen is alleen goed als er iets gebroken is .Ik ben geen veearts maar wel ervaringsdeskundige.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:09

Wat vreselijk naar.

Is Lars ook al gecontroleerd op PPID (Cushing)? Ze hoeven hier niet oud voor te zijn of een krullerige vacht te hebben en zou wel de plotselinge hb kunnen verklaren.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:10

Zus schreef:
Dat Lars negatief test op Lyme wil nog niet zeggen dat hij geen ziekte van Lyme heeft . Lyme test vals negatief, wat wil zeggen dat als er positief getest wordt het paard Lyme heeft . Negatief getest wil niet zeggen dat het paard geen ziekte van Lyme heeft . Mijn paardje testte negatief op Lyme ,maar had het wel degelijk . Steeds wanneer het beter leek te gaan kreeg hij een terugval ( ontstekingen aan zijn hoefbeen ,zowel voor als achter )
Ik duim voor je dat Lars geen terugval meer krijgt en dat hij aan het einde van de week met je mee naar huis mag .

Dat is gek. Hoezo gebruiken ze die testen dan als ze niet betrouwbaar zijn?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:49

anjali schreef:
vibabu schreef:
Als een paard boxrust voorgeschreven krijgt, dan ga je hem toch niet laten bewegen? Een paard in gips kan al moeilijk bewegen en is het juist de bedoeling dat het rust krijgt.

Lieve ts ik hoop dat je heel snel meer weer. Wat moet het vreselijk zijn om zo in het ongewisse te zitten. Ik las vluchtig iets over eikels... staat er een boom met eikels vlak bij het land? Dat hij die gegeten heeft? Eikels zijn giftig voor paarden...

Met beweging bedoel ik natuurlijk niet werken,maar vrij rondscharrelen naar eigen keuze van het paard.Dat ingipsen belemmert de doorbloeding in ernstige mate,eerlijk gezegd denk ik dat je dat niet moet doen.Ingipsen is alleen goed als er iets gebroken is .Ik ben geen veearts maar wel ervaringsdeskundige.

Ik neem aan dat de veearts ook een ervaringsdeskundige is.... op het moment dat je gipst dan zet je iets vast waardoor het niet verder kan. In dit geval dus dat het bot niet verder kantelt...

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 16:16

@anjali: Lars heeft enkel gips onder zijn zolen om deze te verstevigen. De rest is enkel maar windel rond zijn hoeven hoor! Het bloed kan dus gewoon stromen en wordt niet afgekneld :)

@vibabu: Klopt, er staan verschillende eikenbomen rondom het weiland. Hij kan dus eikels gegeten hebben. Echter bij Lars zijn eerste opname zouden de eikels er niets mee te maken gehad hebben volgens de DA. Dat zijn lever zo'n domper heeft gehad zou er wel iets mee te maken kunnen hebben. Maar aangezien ze niets ongewoons aan de lever zien, enkel de slechte waardes, weten ze het dus niet...
Ik hoop dat er we wat meer info krijgen met de leverbiopt!

@Zus: Ja zo'n uitleg had ik ongeveer ook van de DA gekregen, maar kon niet zo goed volgen :')
Hoe ben jij er dan uiteindelijk achtergekomen dat jouw paard Lyme had? Enkel door de symptomen?

@Pytje: Lars is getest op Cushing. Daar was gisteren de uitslag van binnengekomen en dit heeft hij gelukkig niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:05

Ten eerste wat lijkt het me verschrikkelijk hoe van de een op de andere dag je paard zo ziek is. Afschuwelijk voor hem en uiteraard voor jou ook. Ik kan je geen advies geven, wil alleen maar zeggen dat ik het erg goed vind dat je dit zo uitgebreid voor ons hebt opgeschreven. Heel veel sterkte!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:45

wat een verhaal! Wens je ook heel veel sterkte met Lars en hoop dat hij er weer bovenop komt.

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:18

Niet alleen door de sympthonen ( te hoge leverwaarden , ontstekingen aan hoefbenen, koortspiek en sterk fluctuerende spierwaarden ), maar medisch is mijn paardje helemaal door de molen gegaan om alles uit te sluiten ( inclusief lever- en spierbioptie ). Mijn paardje leek hoefbevangen ,maar ondanks bijna 8 graden kanteling van zijn hoefbenen voor,was de witte lijn in zijn hoef intact en niet verbreed .
Ik ben naar Erik Laarakker (Holistische praktijk voor dieren Den Hoek ) geweest. Hij constateerde de ziekte van Lyme. Helaas was mijn paardje al zo slecht dat ik hem 2 weken later heb moeten laten inslapen .
Remark, Lyme is heel moeilijk aan te tonen, omdat de Borrelia bacterie zich “ verstopt “ in cellen .

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:36

Oh wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte gewenst.
Had vanochtend al je topic doorgelezen en bleef maar aan je verhaal denken. Hoop zo dat die er weer bovenop komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:03

Wat een verschrikking zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Zal wel helemaal niets zijn wat ik nu ga zeggen, maar toch niet toevallig vlak hiervoor een enting moeten geven?
En is er al aan leverbot gedacht?

En wat ik eerlijk gezegd niet helemaal begrijp van de kliniek is dat ze een hb paard slobber en wortels laten voeren? Ik zou echt uitkijken met suikers nu hij zo slecht staat, een sincker is niet niks namelijk.

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:23

Heb je er al eens een bioresonantie deskundige naar laten kijken? Vaak vinden zij meer dan de reguliere artsen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:31

anjali schreef:
vibabu schreef:

Als het hoefbeen al door de zool heen prikt dan is bewegen in welke vorm dan ook een hel voor het paard. Dus niet aan te bevelen. Met gewone hoefbevangenheid is het een ander verhaal. Maar dit paard heeft ernstige kanteling waarbij zelfs de zool doorboort is. Dus beweging zal meer kwaad dan goed doen in dit stadium.

Veel sterkte TS. Hoop dat het goed komt!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 09:10

Bedankt allemaal voor de lieve woorden! :)

@Monique1963: Ik heb mijn best gedaan om alles zo gedetailleerd mogelijk uit te schrijven. Voor jullie maar ook voor mezelf. Zo vergeet ik niets :)
Spoiler:
Spoiler:
Ik ben trouwens een stiekeme meelezer in jouw topic over Callas. Ik zit nog maar ergens in het begin met lezen, maar vind het zo spannend. Hopelijk is alles goed afgelopen voor jou en Callas want wat ik zo lees hebben jullie al veel meegemaakt!

@Zus: Lars kampt nu enkel met te hoge leverwaarden (niet extreem hoog om ons meteen zorgen over te maken, maar omdat het al langer aansleept toch wel het onderzoeken waard) en hoefbevangenheid.
Voor de rest is hij kerngezond, vrolijk en heeft eetlust.

@MiniMeLona: Nee, hij heeft hiervoor geen enting gehad. Volgens mij heeft de dierenarts gezegd dat hij op leverbot getest heeft, maar dat is al een tijdje geleden en kan het mij niet zo goed meer herinneren. Ik ga het straks nog eens navragen! Ik ga er wel niet van uit dat het leverbot zal zijn aangezien ze dat normaal al vrij snel onderzoeken en ik het dan wel had geweten.

@Florie71: Nee, zelfs nog nooit van gehoord! Heb jij hier ervaring mee? Mag ook in PB hoor :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:12

DoubleD_ schreef:
Bedankt allemaal! Ik vind het zelf ook heel spannend.

@koetjeboe: Ik heb natuurlijk eerst aan de dierenarts gevraagd of ik een paar wortelen mocht geven. Hij zei dat dat geen kwaad kan omdat er enkel water en vezels in zitten.
Welke korrel zou jij mij aanraden? Zou Fiberforce van Cavalor een goed idee zijn om te geven als hij terug thuis is?

ik zou iets geven als pavo vital marstall force. metazoa zo iets.
als je straks weer kan rijden kan je evt kijken naar iets als marstall vito daar zit ook bijna geen suiker in

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:14

MiniMeLona schreef:
Wat een verschrikking zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Zal wel helemaal niets zijn wat ik nu ga zeggen, maar toch niet toevallig vlak hiervoor een enting moeten geven?
En is er al aan leverbot gedacht?

En wat ik eerlijk gezegd niet helemaal begrijp van de kliniek is dat ze een hb paard slobber en wortels laten voeren? Ik zou echt uitkijken met suikers nu hij zo slecht staat, een sincker is niet niks namelijk.

ik zou idd ook geen slobber geven bieten pulp zit zo goed als geen suiker in. slobber zit vaak vol suiker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:38

Pfoeh, blijf het maar een naar verhaal vinden. Zou willen dat ik advies of tips kon geven, maar ben helaas blanco. Ik duim in ieder geval en hoe meer jij blijft geloven dat het nog goed komt, hoe groter de kans! Heel veel sterkte en sorry dat ik niks in te brengen heb, ik blijf volgen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:51

Maar DoubleD hoe is het nou met hem vandaag? Daar was ik wel nieuwsgierig naar. En leuk dat je mijn topic volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:56

Er zitten juist wel suikers in wortelen, dus ik begrijp niet dat een da dat niet weet eerlijk gezegd. En niet dat die paar wortelen het nu erger maken, maar een suikerrijke slobber doet dat dus wel.

En zolang men nog geen idee heeft wat nu de oorzaak is van de hb, zul je juist de standaard dingen in acht moeten nemen en dat is de suikerinname drastisch beperken.
Ik wil echt niet rot doen, maar ik begrijp dan wel dat paardlief een terugval krijgt als daar niets aan gedaan wordt.
Als je toch iets wilt voeren omdat je bang bent dat hij te mager wordt, idd aan de seniores priores of andere pulp, daar zit weinig suiker en zetmeel in.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 10:22

Bedankt! Wij blijven allemaal positief denken, ook al spoken soms de ergste scenario's door ons hoofd. Ik luister naar hem, hij geeft het wel aan. Zo lang Lars niet opgeeft, wij ook niet :)

@Monique1963: Gisteren was hij goed! Ik ga er vanavond weer naartoe. Zo lang ik niets hoor van de kliniek ga ik er vanuit dat alles nog goed gaat :)
Ik zal straks ook weten of hij dit weekend naar huis mag of niet.

@MiniMeLona: Het is niet dat ik hem een emmer vol wortelen geef. Dat zijn er max. 3 per keer dat ik er ben. Ik ga er natuurlijk vanuit dat het mag als de DA dat aangeeft... Geen wortelen meer voorlopig :)
Ik ben blij met de extra informatie!
In de Seniores Priores zit meer suiker in dan in de Recup Mash die ik hem eerst gaf lees ik net?
Ik ben bang dat hij van enkel hooi te mager gaat worden maar durf dus ook niet goed iets anders bijvoeren...
Laatst bijgewerkt door C_arola op 13-04-19 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:30

wat een verhaal, ik duim dat alles goed komt met Lars!

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:42

Pfoeh wat heftig allemaal..
Heel veel sterkte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:44

Geen wortels geven, zit veel te veel suiker in. En verder, ook al is je paard een ontzettende vechter, juist dan word je vaak op het verkeerde been gezet want die blijven proberen om geen pijn te laten zien. Ik zeg dit niet snel maar de kliniek heeft een flinke melkkoe aan jullie. Wanneer er bloed onder een hoef zit van een ernstige kanteling van het hoefbeen zou mijn dierenarts en dat is een hele goed, besluiten om niet verder te behandelen. Ik wens je veel sterkte, wat je ook gaat beslissen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:45

Jeetje wat een verhaal!
Wil je heel veel sterkte wensen. Hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:46

Jeetje wat een pech voor jullie :( En vind het vooral ook een ontzettend nare gedachte dat het van de een op de andere dag zo kan gaan.. Ik wil jullie heel veel beterschap wensen voor de komende tijd en zal voor jou en je paardje duimen dat het goed komt!