Gerritt schreef:Ik had mijn paard ook vaak te schraal. Ik kwam er toen achter dat ik te VEEL voer gaf.
Toen ben ik terug gegaan naar de basis en goed ruwvoer gegeven en maximaal 1/2 tot 1/4 schep per voerbeurt. (Dus 3/4 tot 1 schep per dag).
Tussendoor kreeg ze een halve schep tot 1/4 schep slobber, omdat ze dat zelf ontzettend lekker vind.
Ik gaf haar ook wat meer rust, en niet te lang rijden. Longeren vooral gericht op het lang en laag, waardoor spieren over haar rug zich beter konden ontwikkelen. Dit heeft haar ontzettend veel goed gedaan. Ze zat hierdoor beter in haar vel, doordat ik haar meer rust gaf zowel mentaal als lichamelijk.
EDIT: In de wintermaanden en als ze weer schraal dreigt te worden geef ik haar 300 gram maislijnzaadbrok van horsefood the best erbij op de voerbeurten.
Bedankt! Hier heb ik zeker wat aan! Ben nu overgestapt naar een halve schep basis en een halve schep muesli per maaltijd, 2x daags. Ga morgen ook maisolie halen. Zou lijnzaad ook goed zijn hiervoor? Heb hem nu laatste keer 3 kwartier gereden op zondag en was van plan hem morgen weer te rijden. Nu hij op de weide staat is hij ook iets actiever, lijkt terug vrolijker