Ontzettende twijfel, wel of niet verkopen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Ontzettende twijfel, wel of niet verkopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:36

Probeer inderdaad eens glucobalance. En verkoop een paard niet wanneer je zwanger bent, hormonen door je lijf gieren en het eczeem-seizoen bijna voorbij is.
Neem je tijd, en kijk volgend jaar verder. Als ze weg is, is ze weg.... en wanneer dat tot ellende leidt heb je helemaal geen invloed meer. Dat zou enorm verdrietig zijn.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:17

Froukje schreef:
Waar smeer je mee? Vind drie keer per dag wel heel veel..

Kijk eens uit naar Tectonic, Derfen of Butox, veel minder smeren en over het algemeen een groter resultaat.

butox en tectonic zijn geen smeersels. dat giet je over de rug tegen de knutten.
bij ons hielp het niet.
ik smeerde met leovet bio huid lotion en helosan creme op het hoofd.
en als het te gek werd smeerde ik ff 10 dagen met vetaderm wat ik bij de da haalde.
maar een goede deken is echt het belangrijkste.
en ik waste wekelijks met groene zeep.

het resultaat is in mijn profiel wel te zien. een prachtige haflinger met hele mooie manen waar je absoluut niet aan zag dat ze exzeem had

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:43

Ninx schreef:
Probeer inderdaad eens glucobalance. En verkoop een paard niet wanneer je zwanger bent, hormonen door je lijf gieren en het eczeem-seizoen bijna voorbij is.
Neem je tijd, en kijk volgend jaar verder. Als ze weg is, is ze weg.... en wanneer dat tot ellende leidt heb je helemaal geen invloed meer. Dat zou enorm verdrietig zijn.

Dit.
Ik dacht ook dat mijn paard zomer ecxeem had,ze liep ook in een sweetitchhoody van rambo.Tot ik op aan raden van iemand eens glucobalance gaf en haar heel suikerarm ben gaan voeren.
Ze loopt nu al 3 jaar zonder jeuk 24/7op de wei.

het enige nadeel is dat je de gluco moet gaan voeren voor het echte voorjaar gras er aan komt,dus ik begin in februari voer dan zo'n 2 potten en stop dan.Tot nu toe werkt het hier super ze heehft manen tot aan haar borst hangen en een volle dikke staart.

En anders zou ik ze voor je haar verkoopt ze in een pension aan zee zetten,om te zien of het helpt voor je zo'n grote stapt neemt.

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 15:32

Verkopen zou ik niet zomaar doen tenzij ik zeker weet dat ze daar beter af is. Dus zomaar gaat ze absoluut niet weg, dan zou ik de grootste fout van mijn leven gaan maken. Zowieso hormonen spelen momenteel ook heus een rolletje, maar dat is eigenlijk geen excuus.

Het is ook niet zo dat ik een leek ben op dit gebied, ze heeft manen hangen tot halverwege de bovenbenen, een paar kleine plekjes op haar hoofd wat de moeite niet waard is en een hele volle mooie staart.
Ik smeer haar in met japanse uiermuntcreme, werkt ontzettend goed tegen de jeuk en met skin calmin. Heb ook cannabiscrème die ook zijn werk doet. Snap natuurlijk dat ze weinig tot geen gras mag, vandaar dat ze volledig hooi krijgt bijgevoerd. Toen ik haar kocht was het niet zeker of ze eczeem had, volgens de keurend dierenarts had ze dit niet, ze had manen etc. Ben ik rap genoeg achter gekomen. Toen ik na een tijdje foto's kreeg van degene die haar als veulen had en van toen ze een jaarling was etc. Stond ze al volledig ingepakt in de eczeemdekens. Ik had er in het begin idd weinig verstand van, maar door de jaren heen leer je een hoop. Ze ziet er ook niet uit als een eczemer, maar als het de hele zomer goed gegaan is en zo ineens laait het op en staat ze op de kop dan schrik ik daar behoorlijk van en kan ik dat soort dingen niet aanzien... maar als ik het zo hoor dat aan de kust bij lange na niet altijd de oplossing blijkt te zijn, dan weet ik ook zeker dat ze lekker bij mik blijft en we gewoon verder gaan met zoeken wat voor haar het beste werkt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:17

Gezien het verloop van dit topic past het beter bij Medisch dan Paardenpraat en om die reden verplaats ik het daar naartoe.

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:37

Op Ebay co uk staan van de fabrikant nog een aantal snuggy hoods sweet itch dekens in bepaalde maten voor een spotprijsje, 29 pond resp 39 pond (met losse hals) te koop. Tip, misschien is er iemand blij mee...

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:19

mijn mening: niet verkopen. Je gaat er onwijs veel spijt van krijgen! Want je kunt haar misschien nu wel naar een plek verkopen waar haar jeuk minder is / weggaat, maar wie zegt dat die mensen haar zullen houden? Misschien wordt ze wel doorverkocht of zorgen die mensen er toch niet helemaal naar behoren voor. Dat verhaal hoor je helaas veelste vaak.

Eczeem is super rottig, helemaal mee eens, maar als ik jou zo hoor doe je er alles aan om het beste te doen voor het beestje.... Dat is bij iemand anders misschien niet zo vanzelfsprekend. Bij ons ook meerdere paarden met exceem, maar gelukkig is het met alleen een goede deken redelijk goed onder controle te houden *even afkloppen*.

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:40

Ik heb over goede resultaten gehoord over aromatherapie ( samengesteld door therapeut voor jouw specifieke paard) in combinatie met voerbeleid.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:24

Ik heb wel eens overwogen mijn paard weg te doen
Maar dan denk ik aan de eczeem
Die voorheen echt heel erg was
Nu goed onder controle overigens
En dan wil ik haar niet wegdoen
Want als de nieuwe eigenaar niet genoeg van haar houdt om er mee te handelen
Doen ze haar de handel in
Of via een omweg naar de slager
En ik wil zelf degene zijn die die keuze maakt of kwaliteit van leven geen kwaliteit meer is

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 19:10

Wat jullie zeggen klopt helemaal! Ben ik het ook helemaal mee eens.
Zowieso heb ik van een aantal vernomen die bij de kust wonen en paarden nog steeds jeuk hebben... zowieso gaat ze dus absoluut niet meer weg, ook geen twijfel meer ocer mogelijk. Ze is me veel te dierbaar en een paard als zij komt ik nooit meer tegen! we hebben de dosis druppeltjes verhoogd en gaven het 3x daags en smeerden haar 3x daags in en na een week stond ze weer rustig en zijn we weer terug gegaan op hoe we het de hele zomer gedaan hebben. Godzijdank was het alleen dekenschade en is bij haar alles nog heel. Vond het zo ontzettend naar hoe ze erbij stond en dat in combinatie met zwangerschapshormonen is niet erg goed voor mij haha.
Ze heeft dit jaar 4 dekens gesloopt, maar liever de dekens kapot dan zij zelf.

mirandav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:24

Klitwortel vd Kruidvat (eigen merk) gebruikte de eigenaresse van mijn oude verzorg fjord. Werkte prima!

Misschien heb je wat aan deze tip!

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:42

mirandav schreef:
Klitwortel vd Kruidvat (eigen merk) gebruikte de eigenaresse van mijn oude verzorg fjord. Werkte prima!

Misschien heb je wat aan deze tip!

Ik gebruik dit inderdaad ook voor de manen en de staart! :)

Fayah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:57

Ik zou doorzoeken

Ik persoonlijk vind dat je als eigenaar moet roeien met de riemen.
Er is zoveel waardoor het dragelijker kan zijn . En wie zegt dat verkopen beter is.

Wij staan aan de kust maar ook dat verschilt enorm.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:13

Staat het paard op de wei? Een van de paarden die ik heb gehad in het verleden was geholpen door overdag binnen te staan en s nachts buiten te staan in het eczeem seizoen. Op deze manier kwam hij minder in aanraking met die rotinsecten. Dekens gingen onmiddellijk stuk bij hem en het was inderdaad moeilijk om het juiste middel te vinden om hem goed te behandelen. Door een ander ritme (wei/stal) ging het beter met hem.