Kendra schreef:superpony schreef:Onze pony's kregen vroeger een schep biks en haver. Muesli bestond niet eens, lucerne kwam later. Onze pony's waren nooit ziek en werden oud. Maar ze moesten wel echt werken en wij mochten niet miepen tijdens de stevige lessen.
Dat dus. En ze stonden allemaal op stro en kregen genoeg hooi....
(Ik doe het niet veel anders nu).
Wij wel, omdat er veel verandert is en we ook meer weten. Ze kregen niet genoeg hooi en de manege pony's en paarden stonden nog op stand. Paarden kwamen weinig buiten, dus dat zou ik sowieso nooit meer zo willen.
De hele mentaliteit was anders en kun je niet vergelijken met nu. Sowieso zijn er veel meer paarden en paarden eigenaren. Mensen kopen ook vrij makkelijk zomaar een paard.
Wat wij aan energie voerden, werd ook echt wel verbruikt als ik kijk naar de lange ritten, vele lessen van manege pony's etc. En wij kregen pittig les en je luisterde.
Nu veel gemiep en gezeur. Dan moet je er niet onnodig extra veel energie in gooien.
Buiten dat is de wereld zo groot en verandert dat er veel welzijns ziekte's zijn gekomen en die kun je gewoon echt voorkomen. Het scheelt voor veel paarden in de gezondheid. Maar ook voor veel ruiters in de omgang en het rijden.