4jarige pony, kreupel in draf onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hippo4

Re: 4jarige pony, kreupel in draf onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 14:15

As maandag naar de kliniek. Hopelijk valt het mee, maar ben er wel een beetje bang voor...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:38

Oliiviia schreef:
Change3x schreef:
Er is niks mis met een osteopathie behandeling. Blokkades wegwerken en wervels rechtzetten waar nodig. Vooral met zo'n rug zou het goede dingen kunnen opleveren.

Wie weet helpt dat ook voor de onregelmatigheid.

Er kan net enorm veel mis gaan door een osteopaat :=
Ik snap deze hype niet zo goed, je laat je paard toch eerst goed onderzoeken als er iets mis is en van daaruit kan eventueel osteopathie als aanvullende hulp dienen
(best dan wel een osteopaat die zelf dierenarts is of hier nauw mee samenwerkt, geen mensen die je paard met hocus pocus genezen :+ )

Goed dat de TS naar de dierenarts luistert en de pony eerst verder laat onderzoeken!

Met alles kan iets misgaan toch? Bij een DA ook.

Een goeie osteopaat kan veel problemen oplossen.

TS, ik hoop voor je dat het meevalt!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:47

succes! Goed dat je gaat!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:56

Hoe is het gegaan?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:06

Hier ook benieuwd hoe het gegaan is.

Misschien een tweede optie voor een andere zadelmaker? De ene kan wel zeggen dat het goed is, maar een ander ziet misschien iets heel anders. Is het zadel op maat gemaakt naar paard en ruiter? Toch iets om af te wegen en uit te sluiten.
Vind je paard inderdaad arm bespierd. Hier zelf ook meegemaakt met een 5 jarige. Instructrice gaf aan dat ze mij geen les wou geven om z'n arme bespiering en ze heeft ons begeleid bij galoptraining aan de longen. Na 3 maand al een compleet ander paard wat ik toen voorzichtig mocht belasten en vanuit daar verder opbouwen.

Vind het zelf raar dat je schrijft dat je paard nu doorhebt longeren spierlozer is geworden, dan doe je imo echt iets fout :x

Hippo4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 15:59

As maandag hebben we de afspraak in de kliniek. Ik longeerde met een longeerhulp. Een osteopaat en zadelmaker raad dit af. Ze vertelde dat je dan tegengesteld aan het werken bent, druk op schoft maar wel naar beneden. Op deze manier zou de rug niet goed kunnen ontspannen. Advies om gewoon met halster of hoofdstel te longeren en pony zelf laten leren ontspannen, zakken met het hoofd. Dat doet ze vrij goed moet ik zeggen. We oefenen nu vaak, buikspieroefeningen (manueel), pasjes achteruit lopen, korte draaien maken-achter overstappen, bekken kantelen (manueel), strekken ect. Wat meer brokjes, af en toe mais. Dat soort dingen. Heb het idee dat ze het daar goed op doet. Eerst maar eens maandag afwachten. Zadel opnieuw laten bekijken kan dan altijd nog. Heb trouwens wel vertrouwen in die zadelmaker.

Hippo4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 19:57

Vandaag kliniek gepland. Ze liep meteen netjes de trailer op. Navigatie aan, op moment van wegrijden paniek in de trailer. Trappen, trappen. Klep los, hangt ze met 1 been over het tussenschot en 1 been, hoef, vast tussen de kleine opening van het tussenschot. Drama! Even rust en weer trappen om los te komen.Dierenarts met spoed laten komen. In de tussentijd was ze een beetje losser gekomen en kon ik een hoef terug duwen, waardoor ze op haar zij kwam te liggen, zodat ze kon opstaan. Poeh...Toen stapte weer rustig de trailer af. Ze was helemaal bezweet, bloed bij het oog, neus, benen. Ze was helemaal beduusd. Dierenarts inmiddels gearriveerd. Alleen oppervlakkige wondjes. Geluk bij een ongeluk. Dus kliniek is nog niet gelukt. Even kijken hoe nu verder...wordt vervolgd.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:52

Och dat is schrikken! Echt balen zeg. Is het je eigen trailer? Ging paard liggen? Of een 11/2 paards huren, zodat je geen tussenschot hebt.

Hippo4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 22:50

We hadden een trailer geleend. Is 1.5 paards. Met tussenschot staat ze prima, heeft ze wat steun aan. Ze past er prima tussen, ruim genoeg. Vlgd keer andere trailer of geen tussenschot meer. We hebben ons allemaal kapot geschrokken. Hopelijk is ze niet te getraumatiseerd, en krijgen we ze wel weer op de trailer en blijft ze rustig. Het is helemaal geen stress pony ofzo, dus wat er precies gebeurd is, geen idee.