Het vasthouden van de rug lijkt me ook de oorzaak of misschien het gevolg, maar ik zie echt een paard dat heel veel moeite doet om zijn achterbenen te plaatsen.
Ben benieuwd naar een ander filmpje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Heb je les?
Wat ik zie is een paard die niet fijn gereden word {sorry} en daardoor scheef is/loopt. { daarom zie je een achterbeen wat er niet onder gezet word en waardoor hij kreupel lijkt}
Hij drukt zijn rug weg en zit waarschijnlijk daarom ook vast in de rug..en zijn hoofd krampachtig omhoog.
Als hij kreupel zou zijn door pijn in zijn benen dan zou je een hoofd knik beweging zien..dat zie je niet dus daarop baseer ik bovenstaande.
Wat ik je zou willen aanraden is: laat een goede osteopaat komen en zijn rug helemaal losmaken. Controleer of je zadel goed past en neem les waarin je leert je paard correct nageeflijk leert te rijden/ longeren zodat hij de juiste spieren leert te gebruiken en waardoor je wel vriendelijk recreatief kunt rijden.
hwn schreef:Ik vind het wel wat gek dat iedereen hier direct DA aanraadt zonder het paard zonder ruiter gezien te hebben. Alsof de term "teugelkreupel" zo'n onbekend begrip is...
Askja schreef:Eens dat de ruiter de beste fysio is voor het paard. Maar bij een onregelmatig paard dient toch in het belang van het dier EERST uitgesloten te worden dat er sprake is van een medisch probleem. Voor alle mensen die hier zitten door te zagen over het beperkte rijtechnisch niveau en dat de oplossing daarin gezocht moet worden: dat is pas aan de orde als het paard gezond is verklaard. Een onregelmatig paard is per definitie ongezond tot het tegendeel is bewezen. Liever de dierenarts er een keer te vaak bij dan te weinig.
Denk wel dat met dit paard, als het eenmaal af is van de onregelmatigheid r.a., nog een lang traject afgelegd moet worden om het te leren zijn lichaam goed te gebruiken. Om die strakke bovenlijn te mobiliseren, om bewegingsgemak, ruimte en draagkracht te ontwikkelen. Maar nogmaals, dat is stap twee.
Sjolvir schreef:TS dapper dat je het durft te plaatsen en terecht dat iemand zei dat jullie een probleem hebben, dat is stap 1 naar de oplossing vinden.