Met pensioen? Hko

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faylan

Re: Met pensioen? Hko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:52

Duivelsklauw vd paardendrogist (niet van naf ivm fructose) doet de mijne t goed op en heel veel buiten :24/7

Op box loopt ze niet
Ik heb de ijzers er onder vandaan laten halen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:55

@faylan: geef jij de vloeibare of poeder van paardendrogist?

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:02

Mijn merrie doet het erg goed op de Devils relief van NAF , heb wel bute achter de hand , maar dat af kunnen bouwen en ermee gestopt .. ze staat nu alleen op een onderhouds dosering van de NAF ..
Zit een hoge dosering duivelsklauw in en nog wat meer ondersteunende tincturen ( heb geen connecties :D .. )

Faylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:08

De vloeibare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:46

Mijn pony staat 24/7 buiten gemengde kudde en vrijwel onbeperkt arm voordroog.
Wordt wel snel dik helaas.
Wandelen kunnen we nog wel wat doen, als handpaard kan niet want ik rijd geen paard nu meer. En m meegeven aan iemand doe ik niet.

Maar even zien hoe t gaat..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:05

Jet schreef:
DC, als hij op de wei wel vrolijk is, dan maar lekker op de wei laten als hij dan niet te dik wordt. Zou hij het leuk vinden om als handpaard met een ander paard mee te gaan om een beetje te stappen? Geen idee of je die mogelijkheid hebt hoor, maar soms vinden ze dat ook ngo wel leuk en dan hebben ze toch het idee dat ze nog wat doen. Als hij op de wei tevreden is hoeft dat niet natuurlijk, maar ik weet niet hoe je ze in de winter hebt staan. Als ze veel op een kleine paddock of op stal staan is dat ook wat geestdodend en als hij dan als handpaard of eventueel naast de fiets nog af en toe mee kan is dat misschien wel fijn.

Pol, nee, die kanteling van het hoefbeen is meestal al na een paar dagen, dus ik snap wel dat ze zeggen dat dat na 4 weken niet meer gebeurt. Wel blijven ze gevoeliger voor hoefbevangenheid, dus het zal erg uitkijken blijven. Met name straks weer in augustus/september als het gras een tweede groeispurt krijgt voor de winter. Op de een of andere manier zie je dan weer veel hoefbevangen paarden is mijn ervaring, dus die periode zou ik erg voorzichtig zijn met gras. Wat voor zooltjes heeft ze er nu onder en met wat voor opvulling? Vooral in de opvulling zit heel veel verschil. Gewone siliconenvulling is minder fijn weet ik dan de speciale ( wel heel dure) van Vettec: http://www.vettec.com/content/vettec-ho ... ucts-table . Ik had voorheen bij mijn vorige paard Lou ook zooltjes met de paars/lila kleur van Vettec tussen het zooltje en de hoef, dat veerde en bleef verend totdat het vervangen werd. Ik denk dat ik daar eerst naar zou kijken, voordat ik aan andere zaken zou denken.
Hoefkatrolontsteking begint eigenlijk altijd met een onregelmatig straalbeentje ( dat zit in de hoef achter het hoefbeen, is ook bot en is te zien op foto's als ze vanuit de juiste hoek zijn genomen). Over dat straalbeentje loopt de diepe buigpees, die aan de onderkant van het hoefbeen aanhecht. Als daar te weinig gewrichtsvloeistof zit of als het straalbeentje onregelmatig wordt, dan schuurt de diepe buigpees daar overheen en dat noemen ze in het geheel eigenlijk hoefkatrolontsteking. Meestal is het zo, als het straalbeentje er goed uit ziet op de foto, dat er verder weinig aan de hand is qua hoefkatrolontsteking.
Ik heb wel ooit met Lou gehad dat ze op de foto een "onregelmatige belijning aan de onderkant van het hoefbeen" had, toen liep ze ook gevoelig, maar dat was aan één voorbeen. Ze had toen zwaar overgewicht door allerlei omstandigheden en ik denk dat het daardoor begonnen was.

Volgens mij blijft deze vulling ook verend ( beetje rubberachtig).. althans dat is wat ik voel bij andere die zooltjes hebben.. zal het navragen bij smid!!
Straalbeentje was goed op de foto..ze had alleen rv een ienieminie irritatietje op een peesje..maar niet iets om zorgen over te maken volgens DA.. dat verklaart echter niet waarom ze lv kreupelde..
Ik lees op diverse sites over klinische hko ( dus goeie foto, wel hko beeld) ik heb er verder geen ervaring mee..nooit gehad.
Mijn paard staat al bijna 2 mnd niet meer op de wei.. durf ik denk ik niet meer dit seizoen. Mocht ze nog gaan dan gaat ze met masker en dan max 1 uurtje..( met opbouwen)..
Stapte volgens verzorgers wel weer goed..( vandaag laatste pijnstilling gehad dus nu afwachten wat er gaat gebeuren)!
Dank je wel voor het meedenken!!
Moet nu heel goed gaan nadenken wat de vervolgstappen gaan zijn!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:09

Jotoma schreef:
Mijn paard ging op bute vanwege bevangenheid. Dat deed bij hem werkelijk helemaal niets.
Dus ik denk dat duivelsklauw of novacam geen rare overweging is.

@pol1: het lijkt of je mijn paard omschrijft, die loopt sinds donderdag lv kreupel, maar met iets vocht boven de kogel. Ook draait hij weer kort op de achterbenen en gaat zelf in de modder staan, terwijl hij modder haat.
Ons verloop:
- januari bevangen (zichtbaar in achterhoeven)
- april kreupel lv
- begin mei diepe zweer la. Foto's gemaakt van lv en rv vd voeten, zijn goed, geen kanteling
- half mei gat in de zool en losse hoefwand (waars door t weken voor de zweer)
- half juni door osteo behandeld en vier weken helemaal fit geweest en heb m drie weken weer licht aan longe getraind
- half juli kreupel lv, gevoelig la en ra
Donderdag komt de dierenarts en gaan we uitverdoven en daarna foto/echo maken van waar t nu maar mag zitten.

Pfff ook al zo in de ellende!!
Raar dat de bute niets deed!!
Duim voor je! Zo K**** als je beestje wat mankeert!!