Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KoudbloedKim schreef:Probeer de reacties die je hier krijgt niet als een persoonlijke aanval te zien, want het is niet jouw eigen paard, dus je hebt er eenmaal weinig over te zeggen.
Aan de ene kant denk ik; stop met leasen, want je werkt het zo in de hand.
Maar aan de andere kant, als jij hem niet leased, wordt hij misschien dagelijks ingezet in de lessen en dat zou nog ergere gevolgen hebben.
NinaCharlie schreef:Ik weet wat je in de randstad betaalt en hoe weinig grond daar is. Ik woon namelijk hartje randstad, op een kwartier van de Utrechtse binnenstad. En toch staat mijn paard 24/7 buiten met soortgenoten, jaarrond, met onbeperkt ruwvoer, droge voeten en 2 schuilstallen.
Het is zo makkelijk om je neer te leggen bij slechte huisvesting omdat je zelf alleen toe bent aan een braaf paard.
Zeggen dat veel paarden niet buiten komen daar heeft dit paard geen zak aan. Je zegt toch ook niet ik laat hem niet meer bekappen want in Spanje worden de arme paardjes ook niet bekapt? Of ik geef mijn paard structureel te weinig ruwvoer want dat doet de buurman ook? Of ik laat het tuig van mijn paard niet meer controleren of het wel passend is want dat gebeurt ergens anders ook niet?
Als we allemaal onze handen aftrekken van het beeld wat tegenwoordig als normaal wordt beschouwd (randstadstallen, meer stalwanden zien dan buitenlucht) dan moeten stallen zich vanzelf aanpassen om het hoofd boven water te houden. En ik zeg echt niet dat iedereen een natural horsemanhip hippie moet worden, hun paarden 's winters dekenloos moet houden, slowfeeders vol hooi moet aanslepen of ondersteboven aan het paard moet gaan hangen met een neckrope maar van topics als deze gaan mijn nekharen overeind staan.
Trui schreef:NinaCharlie schreef:Ik weet wat je in de randstad betaalt en hoe weinig grond daar is. Ik woon namelijk hartje randstad, op een kwartier van de Utrechtse binnenstad. En toch staat mijn paard 24/7 buiten met soortgenoten, jaarrond, met onbeperkt ruwvoer, droge voeten en 2 schuilstallen.
Het is zo makkelijk om je neer te leggen bij slechte huisvesting omdat je zelf alleen toe bent aan een braaf paard.
Zeggen dat veel paarden niet buiten komen daar heeft dit paard geen zak aan. Je zegt toch ook niet ik laat hem niet meer bekappen want in Spanje worden de arme paardjes ook niet bekapt? Of ik geef mijn paard structureel te weinig ruwvoer want dat doet de buurman ook? Of ik laat het tuig van mijn paard niet meer controleren of het wel passend is want dat gebeurt ergens anders ook niet?
Als we allemaal onze handen aftrekken van het beeld wat tegenwoordig als normaal wordt beschouwd (randstadstallen, meer stalwanden zien dan buitenlucht) dan moeten stallen zich vanzelf aanpassen om het hoofd boven water te houden. En ik zeg echt niet dat iedereen een natural horsemanhip hippie moet worden, hun paarden 's winters dekenloos moet houden, slowfeeders vol hooi moet aanslepen of ondersteboven aan het paard moet gaan hangen met een neckrope maar van topics als deze gaan mijn nekharen overeind staan.
Nou hier in rotterdam is het wel anders dan in utrechtmeer zeg ik niet
Trui schreef:Nu komt dus al waar ik bang voor was, allemaal gedoe over de stal etc. Terwijl ik vroeg om dingen over de buik.
bruintje123 schreef:Nee dit in stand houden is de oplossing.
En waarom zou de handel slecht zijn? Slechter als dit gaat ze het niet snel treffen.
Het wordt eens tijd dat mensen zich bewust gaan worden dat paarden zo houden niet hoort.
Mensen die bij zulke stal lessen. Mensen die zo leasen. Mensen die zo stallen.
Trui schreef:En als we stoppen. Wat gebeurt er dan met Utah? Die gaat in de lessen of naar de handelaar of slacht. Willen we dat? Nee nog zieliger, 2 keer per dag soms in de les (wel met paar uur ertussen en zeker niet gelijk bam elke dag 2 uur per dag.
Ik probeer teouwens iedereen te beantwoorden in maildus ik negeer niemand
Trui schreef:bruintje123 schreef:Nee dit in stand houden is de oplossing.
En waarom zou de handel slecht zijn? Slechter als dit gaat ze het niet snel treffen.
Het wordt eens tijd dat mensen zich bewust gaan worden dat paarden zo houden niet hoort.
Mensen die bij zulke stal lessen. Mensen die zo leasen. Mensen die zo stallen.
Dus je zegt nu dat wij slechte mensen zijn? Wij zijn ook maar manegeruiters die graag een paardje 'voor onszelf' wilde. Just so you know
Hannanas schreef:Betadine in het water!!?!
Hoesten wordt vaak gezien bij een wormbesmetting.
http://www.paarden-blaadjes.nl/mobiel/z ... ormen.html