Mijn paard heeft de 4e vorm van een sarcoid en nu..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:36

Olympia96 schreef:
Ik vraag me af of ik in 2010 misschien nog in de 'experimentele' fase zat. De zalf vond ik toen echt niet duur namelijk.
Mijn paard had wel last van de behandeling, maar zeker niet gedurende het hele traject.

Wat heet duur?
Ik heb geen Knottenbelt zalf gehad voor de sarcoid hier, wij hebben met dermequin gewerkt.
Toen ik de eerste keer het potje zalf zag en wilde afrekenen schoot ik toch wel in de lach. Het was een zeer klein potje, en moest bijna 100 euro betalen. De assistente daar heeft voor de zekerheid navraag gedaan of dit wel klopte. Ja dus.
Heb 2 keer moeten behandelen en dus 2 potjes nodig gehad, tussendoor en erna nog zeker 6-8 tubes L-mesitran. Hij had ook wel echt een grote wond.

Al met al was de behandeling echt geen pretje, hij heeft nog steeds een flink litteken en blijft daar ook wat gevoelig op. Garanties dat het weg is volledig en wegblijft, die krijg je niet!
Volgens mij heeft mijn fries nu ook weer een kleintje in zijn lies, maar zodanig klein dat ik daar momenteel nog even niets aan ga doen.
Ik heb hem behandeld in een periode dat er weinig vliegen waren, bewust want een open wond onder een deken is niet echt een optie en afdekken kwam het herstel niet ten goede.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:52

Olympia96 schreef:
Sjolvir schreef:
Meld zich ook maar.
1e sarcoid bij mijn paard zat in lies op bovenbeen, vandaar keuze knottenbelt zalf.
(en aantal flessen metacam en legio tubes meristran, flinke rekening en dik half jaar later, was hij weg en wond netjes genezen)
2 e sarcoid op neus, zelfde behandeling.
En nee, de zalf is niet goedkoop, de behandeling is niet goedkoop, de behandeling is niet leuk en niet pijnvrij voor het paard en het is een lange weg....

Ik vraag me af of ik in 2010 misschien nog in de 'experimentele' fase zat. De zalf vond ik toen echt niet duur namelijk.
Mijn paard had wel last van de behandeling, maar zeker niet gedurende het hele traject.

Pond stond ook niet echt gunstig, mar de zalf 2 mini potjes met likje zalf waren tussen de 400 en 500 euro.
Tel daarbij op, diverse grote flessen metacam (uit mijn hoofd 5 stuks a 90 euro)
Paar potten sudocreme (was nog het goedkoopste)
En hele, maar dan ook heleboel tubes mesitran 30? (a 11.95)
Kom je al aardig richting de 1000 euro als het er al niet over is.
Dan heb je aan material kosten al flink bedrag uitgegeven, daar moet dan dierenarts nog bij, zalf mag niet door eigenaar zelf worden aangebracht.
In ons geval been 2 x een serie van zalven (tumor was vrij snel weer zichtbaar nog in de openzijnde wond) en daarna neus 1 x serie van zalven.
Per behandelings serie zo uit mijn hoofd keer of 7 a 8 zalven, tel uit uw winst met dierenarts bezoeken.
(andere optie is je paard op kliniek neerzetten).

Marjoleinvde

Re: Mijn paard heeft de 4e vorm van een sarcoid en nu..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 21:21

Afbeelding

Zo ziet hij er nu uit na een weekje, lijkt een stukje rustiger.., maar blijft met de dag anders.
Wat vinden jullie er van op dit moment?

Als het zometeen weer zo heftig word als de vorige foto's gaan we naar de kliniek ( deze heb ik al gesproken )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:32

Ik vind dit er nog steeds heftig uit zien. Ik zou er niet goed van slapen als mijn paard zo'n sarcoid heeft en zou de da vragen of naar de kliniek gaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:10

Marjoleinvde schreef:
[ [url=m/BI1gBE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet hij er nu uit na een weekje, lijkt een stukje rustiger.., maar blijft met de dag anders.
Wat vinden jullie er van op dit moment?

Als het zometeen weer zo heftig word als de vorige foto's gaan we naar de kliniek ( deze heb ik al gesproken )

Paardenarts Nathan Wiggers uit Noordwijk haalt heel veel sarcoïden weg met de laser. 10 minuutjes werk. Als je eens wat meer info wilt hebben: 06- 53451128

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:31

Als je de wortels van de tumor in je paard wilt blijven houden, zou ik zeker de sarcoid er vanaf laseren....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:34

SayaJones schreef:
Als je de wortels van de tumor in je paard wilt blijven houden, zou ik zeker de sarcoid er vanaf laseren....

Je moet jezelf beter informeren. Er is heel veel onderzoek naar en allemaal positieve resultaten. We lopen hier gewoon achter.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25959259/

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 00:09

Bij dit soort topics staat mijn verstand gewoon stil..
Echt..

Hoe dom eigenwijs kun je zijn..

Wat dacht je TS: dat we bij de tweede foto zouden gaan juichen, en dat jij dan je "gelijk" kunt halen dat je het beter wist dan je dierenarts?

Weet je: bepaal of je een behandeling kunt betalen, en laat je dier door een professional behandelen
Is dat financieel geen optie: overweeg wat de grens voor je is om je dier nog te laten lopen/ dan wel wanneer je besluit tot inslapen..

Maar ga aub niet zelf rommelen aan zoiets als dit...

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 07:20

Punz schreef:
Bij dit soort topics staat mijn verstand gewoon stil..
Echt..

Hoe dom eigenwijs kun je zijn..

Wat dacht je TS: dat we bij de tweede foto zouden gaan juichen, en dat jij dan je "gelijk" kunt halen dat je het beter wist dan je dierenarts?

Weet je: bepaal of je een behandeling kunt betalen, en laat je dier door een professional behandelen
Is dat financieel geen optie: overweeg wat de grens voor je is om je dier nog te laten lopen/ dan wel wanneer je besluit tot inslapen..

Maar ga aub niet zelf rommelen aan zoiets als dit...

Ik vind dit een hele rare reactie, waarom zou ik mijn paard laten inslapen voor deze sarcoid die zich bevind in de lies?
Zoals er boven ook staat heb ik al contact opgenomen met de kliniek. Dus er is niks eigenwijs.
Dit is ook geen gerommel, er zijn hier meerdere sarcoieden mee verholpen ( zie pagina 1 ) ook is deze 'behandeling' aangeraden door een Duitse dierenarts die ook hiervoor gestudeert heeft.

Ik snap niet dat je je paard voor deze sarcoied waar die misschien al jaaaren mee loopt en hier weinig last van heeft laat inslapen.
Ik heb dit dier nu een half jaar en ben er mee bezig.
Hij heeft hem nu zeker al 2 jaar en nu omdat het er nog steeds 'vies' uit ziet moet het diertje maar ingeslapen worden?

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 07:25

Werkt hier een laser behandeling bij?
( aangezien het op de lies is en je weinig huid meer eromheen hebt ) ?

@janderegelaa oké ik ga een keer met haar contact opnemen, Dankje wel!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:12

Lezen is een kunst...
Citaat:
overweeg wat de grens voor je is om je dier nog te laten lopen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:40

Marjoleinvde schreef:

Ja werkt prima!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:17

janderegelaa schreef:
Marjoleinvde schreef:

Ja werkt prima!

Laseren ze dan (behoorlijk) diep? Want als ik zag in wat voor een tapse punt (naar binnen toe) de wortel van dat sarcoid liep, dan ging dat toch echt diep en niet alleen aan de oppervlakte zeg maar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:20

Het ligt aan de sarcoïde. Maar het is gewoon een chirurgische ingreep onder verdoving. Het enige verschil is dat laser geen bloeding veroorzaakt en de bloeding is juist de veroorzaker van de nieuwe sarcoïde.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 10:56

Goedemorgen Bokkers,

Ik wilde jullie nog even op de hoogte stellen na ca. 3 maanden behandelen met vaseline en de weleda pasta

Hierbij de foto's!

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Nu ( week later ):
Afbeelding

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:21

zag er naar uit :( fijn dat je paard zo is opgeknapt +:)+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:13

Mooi geslonken!!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:48

Dat blijkt dus heel fijn te werken!! Top!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:03

Heb het hele topic gelezen en ik denk dat je het slim heb gedaan. Ziet er erg netjes uit. Ben benieuwd of het terug komt of dat het in zijn geheel weggaat. Mijn paardje heeft ook een sacroid maar heel anders dan die van jou. Ik ga naar het spreek uur in Utrecht.

Waarom zou injecties in de lies slecht zijn weet je dat toevallig?

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 23:12

miesnaom schreef:

Dat durf ik helaas niet te zeggen.. wellicht dat je daar antwoord op krijgt tijdens het spreekuur!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:56

Blijf je nog posten hoe het met je paard verder gaat??

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:11

Mijn paard heeft ook sarcoiden gehad, op zijn hoofd nog wel. Wij hebben het in Utrecht laten behandelen en dat was een pittig traject voor hem maar hij is er al jaren vanaf nu. Zoals anderen al zeggen, niet klooien want als je het weefsel activeert gaat de tumor hard groeien. Jouw da heeft gelijk dat ze er niets aan doet, deze dingen wegsnijden heeft een averechts effect. Ik zou als een speer naar een kliniek gaan, het ziet er al niet best uit vind ik. De behandeling toen kostte 800 euro, maar ik moest wel een paar keer de da laten komen thuis ivm koorts en andere bijverschijnselen. Denk dat de behandeling inmiddels wel wat minder prijzig is.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:28

denice schreef:
Mijn paard heeft ook sarcoiden gehad, op zijn hoofd nog wel. Wij hebben het in Utrecht laten behandelen en dat was een pittig traject voor hem maar hij is er al jaren vanaf nu. Zoals anderen al zeggen, niet klooien want als je het weefsel activeert gaat de tumor hard groeien. Jouw da heeft gelijk dat ze er niets aan doet, deze dingen wegsnijden heeft een averechts effect. Ik zou als een speer naar een kliniek gaan, het ziet er al niet best uit vind ik. De behandeling toen kostte 800 euro, maar ik moest wel een paar keer de da laten komen thuis ivm koorts en andere bijverschijnselen. Denk dat de behandeling inmiddels wel wat minder prijzig is.

Het is al zo goed als weg geloof ik.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:32

Oh echt :+

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:01

Marjoleinvde schreef:
miesnaom schreef:

Dat durf ik helaas niet te zeggen.. wellicht dat je daar antwoord op krijgt tijdens het spreekuur!

dankjel! Heb een pb van iemand gekregen thnx!