Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lailapri schreef:Maar deze pony is nu accuut bevangen. Het is niet dat die al jaren chronisch bevangen is en pijn heeft. Gelukkig hebben wij pijnstillers (en ontstekingsremmers) en hoef je dus niet meteen afscheid te nemen. Kan pony redelijk rond wandelen en al dan niet kan de kwaal beteren. Zo niet kan inslapen gewoon nog.
amoj schreef:Ik ben het helemaal eens dat als leven lijden wordt, inslapen de beste optie is.
Maar ik vind ook dat er heel makkelijk gedaan wordt over oudjes. Terwijl bij jongere paarden de hele kast wordt los getrokken om alles er aan te doen om beter te worden. Grote wonden, complexe operaties, etc. En dat wordt allemaal toegejuicht. Terwijl zo'n paard ook pijn heeft!
En bij een oudje is het gelijk och laat maar inslapen...
Tulandro schreef:Persoonlijk zou ik dit ook niet nog langer met medicatie gaan rekken, je pony heeft zoveel pijn!
Esther schreef:amoj schreef:Ik ben het helemaal eens dat als leven lijden wordt, inslapen de beste optie is.
Maar ik vind ook dat er heel makkelijk gedaan wordt over oudjes. Terwijl bij jongere paarden de hele kast wordt los getrokken om alles er aan te doen om beter te worden. Grote wonden, complexe operaties, etc. En dat wordt allemaal toegejuicht. Terwijl zo'n paard ook pijn heeft!
En bij een oudje is het gelijk och laat maar inslapen...
Mijn oudje heeft 3 jaar op de wei gelopen voordat het niet meer ging, op een pensionstal, dus niet als extra weidevulling omdat ik zelf toch land zat heb. En een ander paard kon ik pas kopen nadat hij dood was (niet gelijk, had even tijd nodig voordat je daar weer over valt), kan geen dubbele stallingskosten betalen..
Dus ik vind je opmerking nogal kort door de bocht. Ook een jonger paard zou ik in laten slapen als het niet meer gaat, voor wie doe je het als je alles uit de kast haalt..
amoj schreef:Hoe is het met de pony ts?