Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arabesk schreef:filmpje van 31 maart is duidelijk een HB beeld, in de filmpjes daarna wordt het minder erg. Zet je paard op alleen hooi, geen biks, geen gras. En volgende keer een bekapper of hoefsmid laten komen die niet de zool uitkapt. Een paard mag na een bekapping niet slechter lopen dan ervoor.
Aukelizzy schreef:Filmpje van net: https://www.youtube.com/watch?v=tMai05O ... e=youtu.be
Ze heeft gisteravond om 20.00 2 zakjes buut gehad en 10 ascal, vanmorgen niks. Filmpje is van net. Nog lang niet goed maar wel beter als gister.
aveline schreef:Daar ben ik weer, fijn dat het beter gaat met je paard ts. Mijn paard had denk ik wel 100 kg overgewicht. Ze werd verdacht van cushing. We zijn door een hel gegaan. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb zelfs nachten op stal geslapen omdat ik niet wilde dat ze alleen dood zou gaan. Ik sliep in haar box met haar hoofd op mijn schoot. Ze kreeg prascend, en ik zette haar op een streng dieet. Alle toegevoegde suikers zijn verboden voor haar. Nog steeds. Ze heeft heel lang vage klachten gehad. Maar gelukkig heeft ze geen PPID. Alleen altijd te goed gevoerd geweest. Geef gewoon goed hooi. Geen gras. Geen brokjes, want alle brokjes worden in elkaar gelijmd met een of andere vorm van suiker. Hooi is alles wat een gewoon huis tuin en keukenpaard nodig heeft. Je moet dan redelijk wat geduld hebben en natuurlijk een portie geluk en dan....De cellen in het lichaam van je paard herstellen zich langzaam, maar ze doen het wel. Mijn paard is nu zover dat we zelfs weer kunnen rijden. Dat had ik nooit verwacht. We doen kleine stukjes, maar ze voelt zich zo goed. Bokjes door de wei. Soms als ik het zie, kan ik wel huilen. Twee jaar geleden kon ze de ene voet niet voor de andere krijgen. Ik hoop zo voor jullie dat dit de oplossing is. Gewoon simpel voeren. Gewoon goed hooi. geen oud hooi. Goed hooi. Wat ik als lekkernij geef ik wortel, af en toe een appel en witlof. Witlof vinden ze heerlijk en is ook nog zuiverend door de bitterstoffen. Verder krijgen ze niks. Ook geen brood of suikerklontjes. Paardenbloemblad is ook nog iets wat lekker is. Maar het beste is...hooi hooi hooi. Gras is vaak te rijk. Daar kunnen sommige paarden niet tegen.
Sizzle schreef:Oei wat een slordige fout van je stalgenoot.
Hopelijk reageerd ze niet te sterk.
Je zou kunnen proberen om ergens 'oud' hooi vandaan te halen. 2 plakjes is ook wel erg weinig. Lastig hoor.