Luchtzakstenen na droes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 05:11

Jeetje wat pittig voor jullie kleine vriend, sterkte en hopelijk zijn je paarden gauw weer samen.

Barney1978

Re: Luchtzakstenen na droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 06:43

Barney heeft gisteren de eerste scopie gehad, penicilline in de beide luchtzakken en de antibiotica spuit in zijn spier.

We hebben hem niet daar achter gelaten maar een andere oplossing gezocht. Mijn eigen veearts komt elke dag aan het einde Vd middag naar stal om de spuit te geven ik de spieren. Ik had er zoveel moeite mee hem weer achter te laten dat we dit met Bodegraven en mijn kliniek hebben afgestemd. Bodegraven vond dit ook veel fijner voor Barney.

Maandag weer terug en nogmaals de scopie met penicilline in de luchtzakken. Dan moet ik vijf juni terug voor de scopie zodat de PCR afgenomen kan worden. Hopelijk hoor ik 6 juni dat hij dan schoon is. Zo niet dan nog twee weken wachten en weer een PCR, is hij dan nog niet schoon dan moet alles overnieuw.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:51

Fijn voor Barney en voor jullie ook dat het op deze manier kan, thuis is veel fijner. Ongelooflijk dat die droesbacterie zo hardnekkig is, duim dat hij nu dan toch verslagen wordt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:02

:o Vergeten om je suc6 te wensen gisteren. Heeft Barney het weer goed doorstaan en jullie ook?
Duim nog voor jullie mooie mannetje.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 15:51

De laatste behandeling gisteren met scopie en penicilline is goed gegaan. Ik had wel het idee dat hij meer moeite had om te herstellen van de sedatie.

De gehele afgelopen week dan de injecties gehad en dat was best heftig.

Nu moet ik 12 juni terug en 13 juni is de PCR uitslag. Nog drie weken afwachten of het allemaal zin heeft gehad.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:41

Ik hoop zo dat je over 3 weken vrij bent van de ellendige droesbacterie.
Ik duim voor jullie.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:11

Al die sedaties de laatste tijd zijn natuurlijk ook niet niks :(:) . Hier gaan we meeduimen hoor het mag nu echt wel klaar zijn!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:22

Ik heb je hele topic en de linkjes doorgelezen. Jeetje wat heftig allemaal zeg! Ik had nog nooit van luchtzakstenen gehoord en dat dit allemaal het gevolg van droes kon zijn. Echt vreselijk om mee te maken. Ben blij dat deze info hier allemaal gedeeld wordt op Bokt, kan er alleen maar wijzer van worden.
Hier in de buurt nu ook 2 stallen met Droes, dus we moeten extra alert zijn.
Ik hoop echt dat het helemaal goed komt met je lieverd en dat je 13 juni een goede uitslag krijgt.
Wat heeft Barney het getroffen met zo'n baas zeg. Heel veel sterkte, ik hou dit topic in de gaten.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 14:33

Dank je wel.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft als men (hopelijk niet) in zo'n situatie komt.

Ik geloof dat ik vandaag een emo dag heb, laatste half jaar zoveel meegemaakt door de droes en onze Andor er aan verloren. Ik vond het afgelopen week steeds moeilijker worden om Barney de prikken en onderzoeken te laten ondergaan. Leek wel of ik steeds meer zelf brak.

Ik moet van deze hele achtbaan even bijkomen en vooral zoveel mogelijk leuke positieve dingen doen en opzoeken. Het mooiste kado is dat Barney er nog is en we nog van hem kunnen genieten.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:45

Dat snap ik helemaal. Het gaat vast goed komen, dat móet gewoon. Nog even volhouden ga idd zo veel mogelijk leuke dingen doen en van Barney genieten. Dat het nog niet helemaal weg is, is stevig balen, maar als hij zich goed en sterk voelt, dan komt het zeker goed.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:39

Wauw wat ben jij een fijn baasje voor hem! Heel knappe pony heb je ook! Ik duim voor jullie dat alle ellende straks eens over is :(:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:07

Ben alvast ah duimen voor volgende week hoor, hoe maakt Barney het momenteel?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 21:26

Wij ook :)

Maar het gaat redelijk, hij heeft veel last gehad van het hele proces. Vorige week vrijdag heeft de osteopaat hem behandeld en er zat behoorlijk veel vast door het laatste half jaar. Na zijn ziekte is hij ook geweest maar toen was het minder erg. We zijn gisteren met hem op pad geweest naar het Mastbos om te wandelen, hij mag deze week weer rustig aan de slag. Maar ik ben nog wat voorzichtig met hem. Hij is wel weer aangekomen door dit hele gebeuren dus het zou fijn zijn als we weer echt wat kunnen gaan opbouwen. Donderdag zet ik hem er weer rustig voor en dan eens zien hoe het aanvoelt.

Hij gaat over 1,5 week mee op kampeervakantie samen met zijn nieuwe Fjorden vriend Rodin. Hij is pas 2 jaar dus we gaan veel wandelen met beide heren. Nu hopen dat maandag een goede test geeft en dinsdag de uitslag goed is, dat geeft een beter gevoel op vakantie.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:31

He Mastbos, als je daar in de buurt staat zit ik in de buurt :) .
Hoop zo dat julie dit eindelijk kunnen afsluiten en over 1,5 week heerlijk op kampeervakantie kunnen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 06:13

Nee we staan in Hellevoetsluis maar zijn er met de trailer heen gereden. Zodat we even iets anders deden in een andere omgeving. Rodin zijn droes enting was eindelijk dusdanig ingewerkt na de booster dat ze afgelopen weekend kennis konden maken. We moesten na de booster nog twee weken wachten.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:27

Fijn dat Rodin nu beschermd is. Mastbos, geweldige jeugdherinneringen aan. Hier duimen we verder voor maandag en de uitslag natuurlijk!!! Sterkte weer in deze spannende tijd van wachten

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 20:35

Vandaag de scopie en de PCR test gehad, het is nu toch wel erg spannend wat er morgen uitkomt. Barney deed het goed, hij was wel erg gespannen toen hij de arts zag en naar de behandelruimte moest lopen. Maar ondanks zijn spanning liet hij de praam wel toe en ging de sedatie er rustig in.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:43

Duim, duim, duim, duim.
Fijn dat het rustig is gelukt en zooo spannend he :(:)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 06:24

Nou duimen vandaag.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:11

Duimen draaien!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:24

Oef wat een narigheid. Hopelijk vandaag eindelijk goed nieuws

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 09:03

De spanning is bij ons vandaag vrij hoog te noemen, ik hoop echt heel erg dat hij ervan af is en dat we het hoofdstuk droes achter ons kunnen gaan laten. Helaas krijgen we pas aan het eind van de dag de uitslag, dus nog even goed bezig blijven dan gaat de dag wat sneller.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:39

:(:) , sterkte met wachten vandaag

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:12

En en weet je al wat meer? Het zal vast een zenuwalopende dag zijn geweest

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 16:37

Nee nog niet, dikke zucht :(

Ik ben nu wel erg gespannen en er komt niets meer uit mijn handen.