[Volg] Hyperextensie veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:51

troi schreef:
Poe! Veel sterkte ermee.

Met alle respect vraag ik me wel af waarom jullie fokken met een merrie die hier erfelijk mee belast is.

Dit vroeg ik me ook al af. Wees verstandig en laat deze merrie gust.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 00:33

farahdiba46 schreef:
troi schreef:
Poe! Veel sterkte ermee.

Met alle respect vraag ik me wel af waarom jullie fokken met een merrie die hier erfelijk mee belast is.

Dit vroeg ik me ook al af. Wees verstandig en laat deze merrie gust.

Bedankt voor je reactie, maar zoals eerder uitgelegd is dit op de andere mindere vorm na nog niet voorgekomen. Op basis van t veulen van 8jr terug week gekoot ga je niet zeggen ik fok niet meer. Intussen heeft ze nog een aantal goede 1e premie veulens gehad. Maar nu is t ons inziens wel welletjes.

Anoniem

Re: [Volg] Hyperextensie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:05

Dus toch ook een scheef neusje. Is het zo'n groot veulen dan? Want dan heeft ze waarschijnlijk echt klem gelegen of niet?
Ik dacht ook aan gipsen, maar dat kan dus niet.

Zijn de kogels nu ook verdikt? Of lijkt dat gewoon zo door de houding?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:01

Het is helemaal goed gegaan, hij was echt super braaf.

Met 4 weken mogen ze weer af en dan zou hij het zelf moeten doen.

Afbeelding

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 16:41

Dat ziet er kunstig uit! En een mooi tijdsbestek ook! Hoop voor je dat het met 4 weken gewoon helemaal klaar is! Knap veulentje, stoer typje, heb je foto's even bekeken.

@joolien, ja ze heeft flink knel gezeten, je ziet al dat het neusje al bijna recht is getrokken. Hing gister toen ze verdoofd was recht boven haar, waar voor anderhalve week terug er nog een "duidelijke" kromming in zat zag ik het nu nog iets aan een iets hoger liggend neusgat als je er recht voor staat valt het al niet meer op. Gelukkig valt dat dan allemaal wel weer mee.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:56

Volgens mij had ik nog niks gepost hier, maar ik wou even sterkte wensen en alle succes van de wereld voor de kleintjes hier in het topic!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:13

Dank je Newt, ben zeer blij met hem, Is ook een blijvertje trouwens.
Ja ik hoop voor hem dat het met 4 weken klaar is.
En dat het er 4 weken ook op blijft natuurlijk.

Maar ik blijf gewoon volgen hoor

Anneloree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:25

ik ga ok volgen vind het wel interessant om er meer over te leren!

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:47

Ik ga ook volgen. Had dit nog nooit eerder gezien. Hoop dat alles goed komt!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:10

Jeetje wat een heftige vorm, nog nooit zo ernstig gezien. Wel leuk dat we dit zo kunnen volgen, dankjewel! En heel veel sterkte met Miss, knap meisje trouwens <3

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:38

WoW heftig ik duim mee en hoop dat het veulen weer goed gaat staan door de behandeling.....
Wat gebeurt er over 9 dagen als dit niet voldoende heeft gewerkt?
Zijn er dan behalve het gipsen nog andere opties zoals bv een operatie of is dit niet mogelijk....

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:36

Ik duim mee, enorm interessant..

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:46

[quote="newt"]@Sassefras: Jeetje ja kan mij voorstellen dat het enorm veel tijd geduld en tranen kost. Bedoel je dan middels bokbenigheid? Respect hoor en blij toe dat die van jullie weer goed is afgelopen!

http://hoofcare.nl/beenstand-bij-geboorte/ zoals het bovenste plaatje en dan allebei de voorbenen, ik dacht echt dat het nooit meer goed kwam, om de twee dagen nieuw gips de eerste drie weken, daarna met plakschoen en na een maand een ijzertje. het is goedgekomen na een maand of 3 niks meer van te zien

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:59

Hier vandaag bekapt en de schoentjes eronder geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

P1mmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:20

Heftig verhaal!
En inderdaad goed kijken wat je veulentje aan geeft, ze is de enige naar wie je moet luisteren... naast je gezonde verstand natuurlijk.
sterkte!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:01

Ziet er goed uit Dennisch, zelfde schoentjes als die van mij heeft.
Hopelijk helpt het goed

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:09

hebben jullie ook de tip gehad om ze op harde ondergrond ( beton oid ) te laten lopen ??? dat scheelde bij mij wel veel , ik heb de oprit afgezet en daar liep merrie en strompelde veultje |( |(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:11

Ja inderdaad, ik wandel met ze op het harde.

Newt, hoe gaat het nu?
Heb je het idee dat het wat doet?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:27

Silly1972 schreef:

Newt, hoe gaat het nu?

kan je niet een stukje afzetten ??? het scheelde hier enorm, al vond ik het zielig en had veul best veel pijn daardoor |(

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:29

Ik volg. wil jullie veel sterkte wensen

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:42

Silly1972 schreef:
Ziet er goed uit Dennisch, zelfde schoentjes als die van mij heeft.
Hopelijk helpt het goed

Ze staat er gelijk al beter op. En je ziet dat het trekt aan de pezen, ze buigt de knietjes nu helemaal. Ik hoop dat het goedkomt

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:49

sassefras schreef:
hebben jullie ook de tip gehad om ze op harde ondergrond ( beton oid ) te laten lopen ??? dat scheelde bij mij wel veel , ik heb de oprit afgezet en daar liep merrie en strompelde veultje |( |(

Ja wij moeten idd gaan opbouwen door te stappen op de harde bodem voordat ze weer de wei in kan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:56

sassefras schreef:
Silly1972 schreef:

Newt, hoe gaat het nu?

kan je niet een stukje afzetten ??? het scheelde hier enorm, al vond ik het zielig en had veul best veel pijn daardoor |(

Nope, ze staan hier nog niet op het land en de paddock is te zacht, maar gelukkig hebben ze een stal van 5x7 dus dat scheelt.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 20:37

Jeetje Dennisch wat goed!!! wat dat betreft lijken onze twee veulens qua stand wel erg op elkaar. Duim voor jou!! Hebben ze haar liggend de schoentjes aangebracht?
Missy heeft hele dikke gewrichten van zichzelf en staat nu inderdaad ook door de knie gebogen, maar in plaats van schuifelen zet ze nu stappen.
Helaas heeft ze het schoentje van de betere voet er na twee dagen afgekregen -O- we moesten het even een dag aankijken hoe het hield. Ik ben stilletjes optimistisch en heb haar aangegeven bij het KWPN. Ze staat nu zoals de jouwe staat Dennisch. Gebogen met lange koot maar iets meer van de grond. Helaas kon ze de zwarte schoentjes zoals jou veulen en die van Silly niet aan, ze had al te grote hoeven.. een echte platpoot zoals haar moeder _O-
Maar ze staat in iedergeval van de grond en nog een licht optimistisch puntje, ze heeft eergister voor het eerst gevouwen gelegen zoals op de foto. Ze heeft altijd languit gelegen omdat ze niet kon buigen. De voorste pees van de minste voet is nu ook helemaal los/souple. Sindsdien ligt ze steeds gevouwen.

Wij kregen als advies een half zachte bodem, vanwege de wonden, ze gaat in de ochtend een korte periode in de paddock, dit breiden we langzaam uit. Ben elke keer nog in de zenuwen want ze raced en bokt en stijgert door de paddock heen en ben als de dood dat ze zich blesseerd, maar nee Mw vind het allemaal wel prima zo :))

Afbeelding

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:49

newt schreef:
Jeetje Dennisch wat goed!!! wat dat betreft lijken onze twee veulens qua stand wel erg op elkaar. Duim voor jou!! Hebben ze haar liggend de schoentjes aangebracht]

Ja de DA heeft haar een roesje gegeven, dan konden ze even bekappen en de schoentjes precies goed aanmeten en lijm goed uit laten harden. Werkt toch wat fijner haha.

De schoentjes die dit veulen onder heeft zijn er in 3 maten, ze heeft nu de kleinste maat onder en de smid heeft ze wel wat in moeten snijden. Maar ze horen strak te zitten.