Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AlSafy schreef:Een onderzoek is niet gebaseerd op de eisen en opmerkingen van de te onderzoeken groep maar op een onderzoeksmethode van hypothese en vraagstelling.
AlSafy schreef:LadyMadonna schreef:Degene die betaald beslist over het algemeen...zal dus Meestal de eigenaar zijn.
Uiteraard kan je je laten adviseren door tal van mensen, maar die maken geen beslissing.
Ook al zegt een smid: er moet een ijzer onder, dan nog is het aan jou om ja of nee te zeggen.
Aparte vraagstelling imo
helpt het als we er een 2 opties poll van maken? Mensen willen misschien niet graag toegeven hoe hun beslissing vaak enorm beinvloed wordt door derden...
AlSafy schreef:flauwe reacties. Het is al eerder besproken dat de eigenaar altijd de uiteindelijke beslissing neemt, er zijn twee mogelijkheden, wel of geen ijzers. In de poll staan duidelijk de verschillende professionals op wiens advies de eigenaar de keuze baseert. Dus als je paard ijzers heeft en de hoefsmid adviseerde dat vink je dat aan. nergens staat in de poll" ik de eigenaar neem klakkeloos advies aan".
dit is weer zeveren over vanalles. Een onderzoek is niet gebaseerd op de eisen en opmerkingen van de te onderzoeken groep maar op een onderzoeksmethode van hypothese en vraagstelling.
xyzutu2 schreef:AlSafy schreef:flauwe reacties. Het is al eerder besproken dat de eigenaar altijd de uiteindelijke beslissing neemt, er zijn twee mogelijkheden, wel of geen ijzers. In de poll staan duidelijk de verschillende professionals op wiens advies de eigenaar de keuze baseert. Dus als je paard ijzers heeft en de hoefsmid adviseerde dat vink je dat aan. nergens staat in de poll" ik de eigenaar neem klakkeloos advies aan".
dit is weer zeveren over vanalles. Een onderzoek is niet gebaseerd op de eisen en opmerkingen van de te onderzoeken groep maar op een onderzoeksmethode van hypothese en vraagstelling.
Ik vind het een leuk onderwerp, maar een erg vage poll.
Mijn paard heeft geen ijzers omdat mijn hoefsmid, dierenarts en ik het niet nodig vinden omdat de hoeven prima zijn. Heb ik dan individueel de beslissing genomen, zonder dat anderen mij in die beslissing geholpen hebben? In mijn ogen niet. Dat je je als eigenaar in je eindbeslissing laat leiden door de bevindingen van professionals is iets heel anders dan dat je alle adviezen in de wind slaat je je paard toch lekker met/zonder ijzers zet ook al zijn de smid en dierenarts tegen.
Jouw enquete gooit die twee totaal tegenovergestelde groepen samen op 1 hoop, en daarmee is de uitslag in feite waardeloos.
Ik heb nu bijvoorbeeld de optie 'ik kies zelf' genomen, maar dat is natuurlijk gewoon in overleg met de smid en dierenarts en osteopaat gegaan. Als een of meer van hen ernstige bezwaren tegen blootsvoets lopen had gehad, dan had ik daar serieus naar gekeken en had ik misschien uiteindelijk toch ook voor ijzers gekozen.
Maar goed, nu val ik dus in dezelfde categorie als de 'ik heb schurft aan alle adviezen van bekappers/smeden/dierenartsen want ik ben de baas dus ik bepaal wat er met mijn paard gebeurt' mensen. En daar voel ik me toch niet helemaal in thuis eerlijk gezegd.