Wie gebruikt er acupressuur bij zijn paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:15

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 16:02

Dat boek als gewoon boek heb ik inderdaad alleen tweedehands gezien, en dan is hij behoorlijk aan de prijs. Toch maar eens over het gekopieerde exemplaar denken. Tot nu toe heb ik alleen materiaal in het Engels en ik weet niet of het dan handig is om iets in het Nederlands te hebben.

Hoe gaat het ondertussen met jullie eigen paarden? Ik heb er eentje waarvan de TW al een tijdje overhoop ligt, en eigenlijk z'n gehele Vuur en daardoor logischerwijze ook bloed. Met als enige voordeel dat ik de steeds terugkerende symptomen nu eindelijk met elkaar in verband kan brengen :+ Vandaag had ik in elk geval een uitvoerig gapend, zuchtend en briesend paard in m'n handen op enkel al CV17 :P Daarna was hij er ook klaar mee. Ze hebben inmiddels goed geleerd om dat soort dingen aan te geven (en ik om het aan ze af te lezen).

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:06

Ik breng dit topic weer even tot leven :D heeft er misschien iemand een jaaropleiding acupressuur gedaan? Ik zit te kijken naar die van Alona en Luna Nueva maar vind het best een (financieel) commitment, aangezien het puur uit interesse zou zijn en ik het alleen thuis zou gebruiken. Aan de andere kant, zoals hier ook al gezegd wordt, als je iets doet dan goed :Y)

Gebruiken jullie acupressuur nog? Zijn jullie interesses ook uitgebreid naar bijv fytotherapie of energetische behandelingen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:14

Ik heb het uitgebreid naar Advanced Photonic Therapy, ik heb de opleiding acupressuur bij Margreet Bouwmeester van Alona gevolgd, maar ik vond het best nog wel ingewikkeld toentertijd. Terwijl ik er ook al voor die tijd een paard tweedaagse cursussen over had gehad.
De opleiding Advanced Photonic Therapy van Eva Servais is grotendeels online, waarbij je best wel veel moet leren en moet oefenen waar je dan video's van maakt die je eerst zelf beoordeelt en vervolgens door Eva laat beoordelen. De torch die je ervoor gebruikt zit qua licht net onder laser, kan absoluut geen kwaad voor dieren en het is heel fijn omdat je niet hoeft te drukken en per punt is de tijd veel korter.
Het is meestal wel in het Engels, maar het is goed te begrijpen en als er voldoende Nederlandstaligen meedoen, kan het ook in het Nederlands gegeven worden. Inmiddels zij er ook kortere cursussen waardoor je kan zien of het iets voor je zou kunnen zijn, ze heeft veel youtube filmpjes en heeft een Facebook pagina. De website: http://www.advancedphotonictherapy.eu/ .
Momenteel is er een cursus van een maand bezig waarbij voor bepaalde aandoeningen de behandelpunten onder de loep genomen worden.
In maart begint de volledige opleiding weer, ik doe weer mee, want ik stop steeds als ik aan het eind de case-studies moet doen. Die zijn trouwens alleen nodig als je het ook op paarden van anderen wil toepassen. Als je meer wil weten, mag je me ook pb-en hoor.