Ingrijpen andermans paard bij medisch handelen - No or Go

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:40

tengeltje11 schreef:
schilfers doen mij vermoeden dat het niets met ringworm te maken heeft eigenlijk.

hier in deze link zie je 2 foto's van ringwormplekken.
dan kan je mss aangeven of het erop lijkt.

http://ziekte-bij-paarden.weebly.com/ringworm.html

het hoeft ook helemaal niet iets ergs te zijn.

een schimmeltje is behoorlijk onschuldig.
paarden met een sterke,goeie weerstand gaan het ook niet krijgen,ook al staan ze bij een paard met schimmel.
schimmel gaat bv ook meestal vanzelf weer over,met wat tijd.
kan ook eenvoudig behandeld worden.

daarnaast had ik ooit ook een pony die elk voorjaar zijn halve lijf schuurde,en die kreeg daar ook gewoon grote kale plekken van.
uit alle onderzoeken kwam niets.
de da hield het dan maar op een pony die extreem gevoelig reageerd op de lichte jeuk en kriebeligheid die verharen met zich mee kan brengen en daar extreem op reageerde.
hij schuurde tot kale plekken,de zomervacht kwam erdoor en de jeuk verdween.
maar kwam bv ook elk voorjaar gewoon in dezelfde mate terug.

en er zijn daarnaast nog 101 andere opties......

Ja dat is ook de grote reden dat ze de dierenarts er bij willen halen en niet zo maar gaan behandelen...

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:42

eilleen333 schreef:
Oh prima als mijn stalgenoten de dierenarts bellen. Als er geen medische noodzaak is zijn zij gewoon verantwoordelijk voor de kosten.
Alleen in nood mag iemand anders als waarnemer handelen en krijg jij de rekening. Maar voor iets wat niet noodzakelijk is, telt dat niet.

En als het nodig is, dan betaal ik prima zelf. Als ze zich aanstellen, betalen zij, haha!
Maar goed, ik ben er altijd zelf op tijd bij, dus dat scheelt.

Ik zou het hier wel melden aan beide partijen. Dit gaat narigheid geven als de rekening straks komt...

Volgens mij vinden mijn stalgenoten het niet erg om andermans rekening te betalen als hun paard dan maar niet besmet raakt (anders wordt het probleem alleen maar groter inclusief de kosten), maar gaat het meer om dat het niet mag van de eigenaresse...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:44

Lily_Fee schreef:
eilleen333 schreef:
Oh prima als mijn stalgenoten de dierenarts bellen. Als er geen medische noodzaak is zijn zij gewoon verantwoordelijk voor de kosten.
Alleen in nood mag iemand anders als waarnemer handelen en krijg jij de rekening. Maar voor iets wat niet noodzakelijk is, telt dat niet.

En als het nodig is, dan betaal ik prima zelf. Als ze zich aanstellen, betalen zij, haha!

Ik zou het hier wel melden aan beide partijen. Dit gaat narigheid geven als de rekening straks komt...

Volgens mij vinden mijn stalgenoten het niet erg om andermans rekening te betalen als hun paard dan maar niet besmet raakt (anders wordt het probleem alleen maar groter inclusief de kosten), maar gaat het meer om dat het niet mag van de eigenaresse...

Ok. Toch zou ik nog steeds beide partijen inlichten. Tegen de stalgenoten zeggen dat ze in ieder geval moeten mededelen dat ze een arts gaan laten komen.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:44

Lukasje schreef:
Mmm, indien er geen staleigenaar is, geen 'baas' laat maar even zo zeggen, dan denk ik dat er best iemand de leiding op zich neemt en de eigenaresse in naam van ganse groep aanspreekt. Indien het inderdaad ringworm is, is dit erg besmettelijk !

Maar wat ik me nu afvraag, indien jullie allemaal samen 1 stal runnen, hoe loopt dan het management? Hoe worden andere beslissingen dan genomen?

Je vroeg ook of jij nu de eigenaresse zou verwittigen omdat jij weet dat de rest van de groep haar paard wil laten onderzoeken. Nee, dat zou ik niet doen.

Nou het runnen van de stal gaat ook vaag, maar goed dat is een andere discussie. Staleigenaar is momenteel ernstig ziek dus we moeten het zelf even rooien. Komt hopelijk wel weer goed.

Maar dus niet de eigenaresse inlichten? Waarom niet? Wat denk jij dat er gaat gebeuren?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:45

Als je je paard bij anderen zet dan heb je ook je verantwoordelijk te nemen.
Een besmettelijk kind mag ook niet naar school.
Ik zou het paard niet laten onderzoeken maar gewoon apart zetten.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:46

eilleen333 schreef:
eilleen333 schreef:

Ok. Toch zou ik nog steeds beide partijen inlichten. Tegen de stalgenoten zeggen dat ze in ieder geval moeten mededelen dat ze een arts gaan laten komen.[/quote]

Dus klikken en dan is de kans groot dat iedereen boos is op mij. Hoe kan ik daar het beste mee om gaan?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:46

Ik zou het ook prima vinden als mensen zich zorgen maken om mijn paard en een dierenarts laten kijken. Kosten mogen ze dan uiteraard zelf betalen (wanneer ik aangeef dat er niks mis is met het paard) Behandelingen uiteraard niet zonder mijn beslissing.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:53

Sizzle schreef:

Een kind met krentenbaard, waterpokken en/of koortslip; mag gerust naar school.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:09

Lily_Fee schreef:
Moonlight17 schreef:
Vind het een moeilijk, vooral omdat je er nogal tussenin zit.

Normaal ik vind het not done dat een ander een dierenarts gaan bestellen voor mijn paard en al helemaal niet doen alsof ze de eigenaar zijn.

Maar als nu dadelijk blijkt dat mijn paard de persoon die nu de dierenarts heeft laten komen ook een besmettelijk ringworm geval heeft, zou ik de dierenarts ook even vragen om te kijken of dat ,dat hij niet van mij is, paard met die jeuk de reden is van de besmetting. En dan vind ik het ook echt not done dat de eigenaresse te nalatig is om de dierenarts te laten komen en mijn paard hierdoor ziek heeft kunnen worden.

Beide zijn niet jou positie.

Dus ik denk dat ik de stalgenoten zou zeggen dat je het niet eens bent met de manier waarop ze dit willen doen. Dat zo verder laten en verder gaan met iedereen op goede voet.

Dus precies zoals ik nu dus heb gedaan en het daarbij laten. Verder gewoon afzijdig houden als de ruzie mogelijk losbreekt. Begrijp ik je zo goed?

Ja, zou ik wel doen. Hou je in mijn ogen de beste vrienden mee op stal. Je hebt hun plan netjes afgewezen als de eigenaar het op jou probeert af te reageren en je goede vrienden heb je netjes gezegd wat je denkt en zouden je eigenlijk niets kunnen verwijten. (afhankelijk van hoe goede stalgenoten het zijn natuurlijk)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:19

Brainless schreef:
Sizzle schreef:

Een kind met krentenbaard, waterpokken en/of koortslip; mag gerust naar school.

Echt? Koortslip OK, aangenomen dat ze geen bekers gaan delen.
Maar ik mag mijn kind meteen ophalen als ze verdacht op een besmettelijke aandoening heeft. Ook pink-eye of waterpokken.

Hoe dan ook vind ik zo'n stalgenoot ronduit asociaal, er zal maar een stalgenoot in de zorg werken bijvoorbeeld en dadelijk zieke mensen met ringworm besmetten :n

Punz

Re: Ingrijpen andermans paard bij medisch handelen - No or Go

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:41

Wat een gedoe.
Het meest simpele in dit geval is volgens mij dat er een gesprek aangegaan wordt met de eigenaresse van het paard. Simpelweg tegen haar zeggen dat er vermoed wordt dat haar paard iets besmettelijks heeft, en dat ze daarom toch graag willen dat ze er een dierenarts bij haalt. Wil ze er geen dierenarts bij, dan kun je altijd nog zeggen dat in dat geval overwogen wordt om op kosten van de klagers ( jullie dus) toch een dierenarts te laten kijken naar de plekken, om een oordeel te krijgen over besmettelijkheid, en te horen wat je moet doen om dit aan te pakken. ( voor de hele kudde, want als het besmettelijk is, kan nu in principe iedere kuddegenoot mede besmet zjin).

In dat geval kan de dame boos zijn, maar jullie zijn dan in ieder geval zelf wel transparant en eerlijk ( in plaats van lafhartig iets achter iemands rug om te doen). Dus boos kan ze dan wel zijn, maar het is wél zo eerlijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:47

Ik zou ook niet blij zijn als iemand achter mijn rug om een dierenarts bij mijn paard laat komen zonder hier eerst met mij over te praten. Medische noodzaak uiteraard uitgezonderd.

Ik ga daarin met Punz mee, eerst praten met de eigenaresse van het paard. Vindt ze een dierenarts niet nodig dan kunnen je stalgenoten voorstellen dat ze een dierenarts naar het paard laten kijken op hun kosten.
Alleen kijken, geen behandeling zonder toestemming van de eigenaresse.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:50

Misschien is het verstandig om het na de eigenaar toe over een hele andere boeg te gooien. Je geeft aan dat zij als reden de financiële situatie aanvoert. Daarnaast merk ik dat veel mensen haar paard de schuld geven. Dit kan er voor zorgen dat zij zich aangevallen voelt en zich gaat verdedigen ipv mee denken.

Misschien is het een optie om te bespreken dat een paard in de kudde de diagnose ringworm heeft en dat het daarom verstandig is om alle paarden te wassen. De imaverol is aanwezig dus geen kosten. Geef aan dat het het beste is om alle paarden tegelijk te wassen. Mocht ze dit zelf willen doen laat dan een emmer voor haar klaar staan.

Geen extra kosten en geen JOUW SCHULD ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:00

Ik zou sowieso het paard uit de kudde halen. Mijn hengst had es op training ringworm opgelopen. Was volgens de trainer behandeld, dus niet meer besmettelijk. Hoewel hij niet in de kudde liep hier, hadden binnen de kortste keren een viertal paarden hier ringworm! Was gelukkig zomer en snikheet, dus een imaverol-sopje vonden ze niet erg.

Zelf heb ik ooit de diagnose ringworm gekregen bij de DA, toen ik de kat erheen bracht. Zelf echter geen jeuk of zo van gehad, mocht ik mezelf en de kat behandelen met Imaverol. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:12

Nou ik heb dus een keer gehad dat ik honderden euro's kwijt was door iemand die de dierenarts niet liet komen. Volgens haar ook geen ringworm. Iets later begon de ellende en hebben alle paarden het gehad. Een aantal waaronder die van mij zijn toen geënt omdat ze er niet vanaf kwamen. Toen we haar de kosten wilden laten betalen was ze dus niet thuis.

Zeg nou zelf hier bel je toch een DA voor en ga je niet homeopatisch lopen klooien?
Afbeelding

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:33

Dat is een serieuze schimmel infectie hierboven zeg !
Die zou gespoten moeten worden en deftig gewassen met imaverol
En als t dan niks mocht kosten dan smeer er afgewerkte olie op
Niet gezond wel effectief

In jullie geval zou ik DA laten kijken naar paard van stalgenoot om zeker te zijn dat de besmetting daar is begonnen
Niet behandelen alleen verhaal maken dat DA is gekomen voor t andere paard vast stelde dat het schimmel was en toen toevallig 1e paard ermee zag staan in stal of weide en behandeling adviseerde daarvoor
Aan haar de eigenaar de keus
Behandelen en in de groep kunnen laten of niet behandelen en apart zetten tot t over is
Wie niet sterk is moet slim zijn

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:34

Citaat:
Met een potje imaverol kom je er alleen niet, je moet de hele kudde behandelen en het spul is flink duur en het behandelen intensief.

Simpel en goedkoop op te lossen met tea three olie

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:36

Zinzi_jewel schreef:
Dat is een serieuze schimmel infectie hierboven zeg !
Die zou gespoten moeten worden en deftig gewassen met imaverol
En als t dan niks mocht kosten dan smeer er afgewerkte olie op
Niet gezond wel effectief

In jullie geval zou ik DA laten kijken naar paard van stalgenoot om zeker te zijn dat de besmetting daar is begonnen
Niet behandelen alleen verhaal maken dat DA is gekomen voor t andere paard vast stelde dat het schimmel was en toen toevallig 1e paard ermee zag staan in stal of weide en behandeling adviseerde daarvoor
Aan haar de eigenaar de keus
Behandelen en in de groep kunnen laten of niet behandelen en apart zetten tot t over is
Wie niet sterk is moet slim zijn

En nog was ze overtuigd dat ie echt geen schimmel had... echt wat is dat een gedoe geweest toen. 16 paarden besmet alles wassen en herhalen, boze mensen en vooral heel veel kosten. Totaal 1600 euro aan dierenarts waarvan bij een groot deel alleen imaverol. Die van mij is 2 keer gespoten door de DA

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:55

Er is een groot verschil tussen een Dierenarts die naar je paard kijkt of een dierenarts die je paard behandeld.

zolang ik niet de rekening in mijn maag gesplits krijg voor ongevraagd consult zonder dringende reden, mag een dierenarts kijken wat hij wil hoor.

behandelen is een ander verhaal..

vaak genoeg vragen stalhouders om even een blik op een aantal paarden te werpen als een DA er toch toevallig is.. er immers vaak genoeg wel 'iets' waarover zorgen geuit zijn door mensen of door een eigenaar.. van die randgevalletjes van 'het zal niets zijn'.

Maar in dit geval.. Ik zou als mede weideganger zelf uit mijn vel springen.. een paard die mogelijk met iets besmettelijks rondloopt en het dier dan niet willen laten controleren? En straks alle dieren besmet en alle eigenaren die vervolgens behandelingskosten moeten maken..

Nee hoor, ik vind het in dit geval zelfs eigenlijk een plicht van de stalhouder dat hij/zij de dierenarts die er dan toch al is, zijn/haar mening laat geven.. Mede omdat op basis hiervan de stalhouder beslissingen kan en mag maken die het welzijn van alle dieren eventueel aangaat.

Wij hebben het hier net andersom gehad.. Helaas hadden we een tijdje terug twee zieke paarden ineens op stal. deze waren van de stalhouder zelf.. ineens zo ziek, dat hij voor 1 van beiden geen stuiver meer gaf.. Gelijk heeft hij voor de zekerheid de bovenluiken van de boxen gesloten en natuurlijk een Da erbij gehaald.. virusje was zijn conclusie.. en inderdaad beiden begonnen op te knappen, wel met gesloten box. Bijna opgeknapt heeft 1 van de twee ineens een abses.. swap wees niets uit.. Echter de weidemaat van die pony die in een andere schuur stond, ineens ook een abses. beide swaps kwamen schoon terug.

Stalhouder heeft direct beide paarden in een lege weide met inloopstal gezet, droesverdenking.. tweede swap van het dier wees droes uit.. andere eigenaar weigerde een tweede swap, want eerste was geen droes, dus deze ook niet.. Helaas kwam de swap voor het paard van de stalhouder terug als positief op droes. knudde, een van de twee brak door de draad en een van beiden heeft 1 ander paard besmet op een weide op 20 meter afstand (twee rijen draden met flink stroom).. Dat paard gelijk op boxrust in een aparte schuur, die vrouw heeft keurig alles gedaan om kruis besmetting te voorkomen.. Andere wei ging ook preventief op slot omdat ze in contact geweest zijn..

paar weken later, toen de twee eerste weer ruim opgeknapt waren en de eerste al 4 weken in isolement stond en ook weer weer droog was.. brak er onder de opgehokte paardeneigenaren natuuurlijk her en der wel wat onrust uit, mensen letten scherp op elkaar en de dieren.. waardoor kleine irritaties natuurlijk snel groot worden...

Een van de andere paardeneigenaren maakte het veel te bond en besloot op te zeggen.. Net die avond begon dat beest van haar te kuchen.. geen tekenen van droes, geen opgezette klieren niets.. vervolgens begon ze overal te verkondigen dat haar pony droes had O.o maar ze weigerde het dier te laten controleren, swapen of bloed af te nemen.. Sec gezegd, ze veroordeelde dus eigenlijk de hele stal tot 6 nieuwe weken quarantaine met die opmerking. Toevallig deed de DA die avond haar ronde en de stalhouder heeft gevraagd om het dier op het oog te controleren.. Haar mening was geen droes zo op het eerste gezicht.

week later beweerde ze dat er een DA bij was geweest (niemand had hem gezien) en die zou hebben gezegd dat de pony droes had (wop, weer teller naar 0).. echter geen swap laten nemen en geen bloed. geen abces, pony nog steeds behoorlijk zwaar hoestend, eigenaresse niets meer betalend (ook geen stalhuur meer). weer een week later was de uitvloeing groen.. bewering bleef dat het droes zou zijn, geen abses, geen hoge koorts, wel lichte verhoging.. Opnieuw het verzoek om de DA het te laten verifieren en het dier te laten behandelen, omdat inmiddels iedereen zoiets had, dit is geen droes.. werd geweigerd en door de bewering had ze de complete stal inmiddels in 'ophokgijzeling' terwijl we tegen opheffen van de quarantaine aanzaten..

omdat er ook niet meer betaald werd, werd de eigenaar verzocht het pension te verlaten tenzij een swap of bloedtest uitwees dat het dier droes zou hebben met verklaring dat het dier niet verplaatst mocht worden naar een andere quarantaine stal.. Ook hieraan werd geen gehoor gegeven.. De dag dat ze moest vertrokken beweerde ze ook nog eens dat er bloed uit de neus van de pony kwam (die nog steeds stond te hoesten, minder verhoging, wel nog steeds groen snot).

niemand heeft bloed gezien, geen resten in de stal (en ja als je al weken staat te hoesten en te snotteren, me dunkt dat er een keer een ader knapt).. Ze gooide het erop dat het dier te ziek was om te verplaatsen (terwijl hij zachtjes aan opknapte ook zonder behandeling).

Uiteindelijk heeft ze er een DA bijgehaald in de hoop dat die tegen de stalhouder zou verklaren dat het dier z'n box niet uitmocht.. laten we zeggen.. gelukkig voor ons vond die dierenarts frisse buitenlucht geen probleem en kon ze gewoon vertrekken naar een andere plek waar geen contact was met andere paarden.

lang verhaal.. maar dit is dus letterlijk zo voorgevallen recent bij ons op stal..

Dus ja, ik vind dat een dierenarts zeeeeeeeeeeeeer zeker een ander paard op het oog mag beoordelen en indien het welzijn van andere paarden wordt bedreigd of in geval van conflict ook aan het paard mag komen op verzoek van een stalhouder.. behandeling is een ander verhaal.. maar een stal/pensionhouder heeft een verplichting naar alle klanten toe.. als de beslissing van 1 eigenaar zoveel invloed heeft op een stal, de mensen of de gezondheid van dieren, dan vind ik dat je rustig naar een dier mag laten kijken..

die van mij is in de afgelopen maanden een keer of 5 gezien door de dierenarts op haar ronde, inclusief temperaturen. we hebben daar een notaatje van in totaal € 11.50 voor gekregen.. Hier is verder vooraf geen melding over gedaan en voor sommige pensionklanten zal het misschien een verassing zijn geweest toen de nota kwam omdat ze misschien niet wisten dat de DA geweest was en ook bij hun paard was geweest.. Maar het was gewoon van weselijk belang dat met regelmaat alle paarden gecontroleerd werden of wij misschien wat gemist hadden.. En ja, dan moest er dus even getempt worden en de klieren gevoeld.. Gaat mijn pony echt niet dood van.. Ze mogen er toch ook aankomen als ze hem op de wei zetten?

----

hier betekent niet een dierenarts laten komen als er wel twijfels zijn, dat je paard direct in afzondering gezet wordt, tot hij beter lijkt of totdat je bewijs kunt overleggen dat de dierenarts inderdaad geweest is en dat het dier gezond is of dat er behandeling gestart is en hij gewoon op de groep kan.

klinkt wellicht over de top voorzichtig, maar de schrik zit er gewoon even goed in.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:03

Het niet behandelen van een ziek dier is inbreuk op de intrinsieke waarde van het dier en in daarmee in principe zelfs strafbaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:49

Sizzle schreef:
Het niet behandelen van een ziek dier is inbreuk op de intrinsieke waarde van het dier en in daarmee in principe zelfs strafbaar.

dat zowieso sizzle..
maar doordat het bij ons zo hoog opliep dat je het ook echt over een ziek onbehandeld dier ging krijgen,
ben ik wel anders gaan nadenken over ingrijpen of laten bekijken van ziek ogende dieren.. want als een paard wat ziek oogt en je vertrouwt het niet, maar de eigenaar zegt.. pff geef het eerst maar een paar dagen of een week.. dan moet je als stalhouder/pensionhouder wel de mogelijkheid hebben om die dierenarts er naar te laten kijken.. is het beest ziek en is behandeling noodzakelijk kan die rekening dan ook dus rustig naar de eigenaar.. of het recht om het dier apart te plaatsen tot er meer duidelijk is omtrent de gezondheid.

maar je hebt natuurlijk ziek en ziek.. een traanoogje, een losse snotterbel, een kuchje dat door de stal klinkt, wat dagen niet zuiver lopen.. allemaal dingen waar ze 'ziek' zijn maar waar we over het algemeen allemaal wel zeggen, eerst maar eens aankijken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:54

Tja, lastig....

Als er het vermoeden is dat er iets besmettelijks hangt, zou ik de eigenaar van paard laten weten dat alle paarden, ook dat van haar, getest zullen worden.

Mocht het zijn dat haar paard de oorzaak van deze besmettelijke aandoening is.
Zou ik haar daar mee confronteren, en samen met de andere paardeneigenaren, bij haar neerleggen dat zij verantwoordelijk is voor dit.

Als ze dan graag boos wil worden, das dan haar probleem.

MarjanB schreef:
Nou ik heb dus een keer gehad dat ik honderden euro's kwijt was door iemand die de dierenarts niet liet komen. Volgens haar ook geen ringworm. Iets later begon de ellende en hebben alle paarden het gehad. Een aantal waaronder die van mij zijn toen geënt omdat ze er niet vanaf kwamen. Toen we haar de kosten wilden laten betalen was ze dus niet thuis.

Zeg nou zelf hier bel je toch een DA voor en ga je niet homeopatisch lopen klooien?
[ [url=m/Kiu4bq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o25e0a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zou ik diagnose laten stellen en op basis daarvan kiezen wat de behandeling is, homeopatisch, bioresonantie, of misschien toch "traditioneel".

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:01

Ik vind dat als je ziet dat een paard ernstig ziek is ( dus echt ziek ) je ten alle tijden een dierenarts moet bellen en eventueel deze het verhaal moet voorleggen. Hiervan zal ik dan wel de eigenaar op de hoogte stellen.

Met jou verhaal TS zal ik mij vooral afzijdig gaan houden.
Geef duidelijk aan dat jij het met deze gang van zaken niet eens bent en zeg dat jij vind dat de eigenaar hier wel vanaf moet weten.

Iedereen gaat nou eenmaal anders met zijn paard om, als ik de foto's van iemand anders hierboven zie dan denk ik alleen maar _-:( _-:( _-:(

Toch zijn sommige mensen ( niet persé in jou geval TS ) die wel van een mug een olifant maken en helemaal op een stal gaan de roddels snel.
Ik vind dat jou stalgenoten zich best triest opstellen eigenlijk. Diegene die er een probleem of moeite mee had had zelf naar de eigenaar toe moeten gaan of moeten handelen. Niet eerst een hele harem verzamelen voordat je actie onderneemt, want eerlijk... Dit is een gevalletje "samen staan we sterk, ik durf het niet alleen"

Ik heb een keer gehad dat een stalgenootje ook een paard had met wat problemen ( luis, mijt schimmel, wormen etc )
Dierenarts was geweest en zij deed zo ontzettend vaag erover. Vertelde alleen maar dat het niet besmettelijk was. Ondertussen kwam mijn paard er ook mee in aanraking en had ik het een beetje gehad.

Kijk dat mijn paard schimmel/wormbesmetting of weet ik het wat krijgt van een paard is vervelend maar er is gewoon niets aan te doen en dat is dan pech hebben. Op het moment dat iemand iets niet wilt zeggen, omdat diegene bang is dat er een stempel op gegooid wordt dan heb ik er wel last van.

Ik heb dus haar dierenarts gebeld en gevraagd naar de stand van zaken, hierna heb ik haar ermee geconfronteerd. Niet netjes van mij misschien, maar haar wel uitgelegd dat zij er niets aan kon doen, maar ze wel open kaart moest spelen.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 12:23

Ha allemaal,

Vanochtend was de da er, stalgenootjes hebben het zo gespeeld of ze even alle paarden wilde controleren. Dit is gebeurd en we gaan allemaal wassen, helft is besmet en andere helft waarschijnlijk ook, maar nog niet zichtbaar.

Nee is ben het met iedereen bijna wel eens. Dit is niet mooi gespeeld, maar stiekem ben ik wel blij dat er nu duidelijkheid is en dat we gewoon gaan wassen. Niet mooi van mijzelf... en de eigenaresse van het paard was ook wel blij mee lijkt het. Ookal heeft haar paard het volgens haar niet en zijn het gewoon ontstekingen, ookal zegt de da van wel, juist. :wave:

Dank jullie wel!! Echt voor alle reactie en mij mentaal bijstaan!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:27

Fijn dat het zo opgelost is :)

Ik heb overigens ooit gedreigt de DB te bellen toen een eigenaar de ontstoken ogen van haar paard niet behandelde.
De staleigenaar nam dat dreigement serieuzer dan de eigenaar van het paard en verplichtte toen de eigenaar actie ondernemen of te vertrekken. Hij wilde natuurlijk geen slechte naam ;)