Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
No_No schreef:Ts.. Om heel eerlijkere zijn denk ik niet dat je paard pijnvrij wordt. Verschillende dierenartsen geven al aan dat ze het somber in zien. Een paard wat kreupel loopt loopt kreupel omdat het pijn heeft, niet omdat het ergens een klein pijntje voelt.
Een paard loopt goed of het loopt niet goed. Ga jij lekker op een paard zitten wat niet goed loopt en waarschijnlijk de dag na het rijden meer pijn heeft door het ritje?
Ik heb zo een gehad en het voelde absoluut niet goed dus per direct op pensioen gezet. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen er op blijven klimmen, al zijn ze er wel. Mijn paard heb ik na een goed jaar alsnog naar de slager gedaan en ik heb dat hele jaar er verschrikkelijk tegen op gezien. Iedere dag heb ik mij zorgen gemaakt om mijn paard, iedere dag de vraag of hij last had van zijn gewrichten. Ik vond het vreselijk..
Uiteindelijk dus toch weg gedaan, wat een opluchting.. Ik hoefde mij geen zorgen meer te maken.
De volgende gaat direct weg mocht ik te horen krijgen dat het iets heeft wat niet meer te genezen is.
Op een paard zitten wat kreupel is doe ik al helemaal niet.
Wat ik met jou paard zou doen? Luisteren naar de dierenartsen. Je hebt je paard om op te rijden, uit je antwoorden haal ik dat je het niet gaat volhouden om haar als grasmaaier te houden. Bovendien verwacht ik artrose in die kogel. Wat zei de dierenarts daar van?
No_No schreef:Nee, maar een paard wat pijn heeft gaat zijn lijf verkeerd gebruiken waardoor er meer problemen ontstaan.
Dat is iets wat je niet moet willen.
charmante schreef:Ik heb ook een paard die door een trauma fragmenten van haar sesambeentje bij de kogel had afgescheurd. Is vorig jaar april geopereerd. Daarna twee weken boxrust, toen bijna 4 weken 1 x per dag aan de hand stappen, toen een maand in een eigen weitje en daarna twee maanden in een klein groepje in de wei. Bij de controle is haar kogel toen 1 keer ingespoten. Na 5 maanden heel rustig er op gegaan met alleen maar stappen, bij voorkeur buiten op het harde. Nog weer twee maanden later begonnen met draven (in eerste instantie alleen rechte stukken).
En afgelopen week, na 10 maanden, weer voor het eerst 1 proefje M2 gestart. Ging super goed, 1e met 199 punten. Kortom het kan goed komen met heel erg veel geduld. Blijf hoop houden! De DA gaf ons 50% kans op terugkeer in de sport en 70% kans op een pijnvrij bestaan.
. charmante schreef:Die van mij is ook in Bodegraven geopereerd
Rocamor schreef:TS, kun je haar geestelijk niet moe maken? Denkspelletjes, Zodat ze lichamelijk minder belast hoeft te worden
nu ze naar buiten mag doe ik weer wat grondwerk en daar knapt ze ook enorm van op.
) en nog steeds net zo lief als anders.