Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Het lijkt me alleen echt niet logisch dat het van het hooi komt. Op de vorige stal was hij de enige met dit probleem en nu weer. Op de vorige stal had hij heel ander hooi en nu is het hooi vergelijkbaar met vorig jaar en vorig jaar was hij echt superschoon in zijn stal.
), maar ik heb van de week overleg gehad met mijn DA. Hij denkt absoluut niet aan cushing, Od ziet er te goed, levendig en tevreden uit en zijn bloedbeeld is te goed voor een paar met cushing. Alle logische en niet logische redenen zijn ook besproken en we willen toch verder kijken naar een medische oorzaak, dus urine onderzoek. Als er nog iemand een idee heeft hoe ik mijn "ikwilnietplassenalsjeindebuurtbent
" paard in een emmertje kan laten plassen wil ik dat best weten. Mijn DA weigert namelijk om het met een katheter te doen bij mijn lieve vriendje, hij kent mijn paard wat langer dan vandaag en wil ook nog wat langer blijven leven
.
. (Met dank aan de vorige staleigenaar
).
Inoterry schreef:Ik heb de bloedwaardes per post binnen gehad.
Maar door het totaalplaatje denkt hij niet aan cushing. Zijn ervaring is dat paarden met cushing dat er toch wel wat, zij het soms minimaal, afwijkende waardes in het bloed te zien zijn die er op kunnen wijzen dat er iets in het lichaam wat ontregeld is.
.
Inoterry schreef:Er is eigenlijk niemand die mijn paard (bewust) ziet plassen of drinken. Ik ook niet.
Od zijn rug is soms wel wat gevoelig. De laatste tijd valt het reuze mee. Hij laat het tijdens het poetsen altijd al duidelijk merken als hij ergens gevoelig is of pijn heeft, als iets gevoelig is gaat hij me doordringend aan staan kijken op het moment dat ik daar poets en als het pijn doet gaan de oortjes even plat.
.