Paard is niet lekker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 15:03

Inmiddels een aardige tijd verder weet niet wie er nog gestipt staan maar toch even een update !!

Wyb is inmiddels super goed vooruit gegaan .

Is nu 3 keer behandeld door de ostheo en de ruglijn is 1000 x verbeterd

Ze eet goed is vrolijk en glanst als een spiegeltje

Ook staat ze op magnesium en monnikspeper voor haar spieren en hormonen

Afbeelding

Ik ben veel met grondwerk bezig geweest met haar en heb mezelf een harde trap onder mijn reet gegeven want ik stond er zelf verkeerd in . Ook word ze nu alleen nog maar bij haar officiele naam genoemd omdat ze angel niet leuk vond .

(noem het zweverig maar het werkt wel )

Na de 2e behandeling bij de ostheopaat is er een nieuwe zadelmaakster bij geweest en dat mens is echt goud !!!

Ze heeft een goude ouwe stubben siegfried aangemeten en sindsdien gaan we vol gas bergop !!

We maken lange buitenritten en genieten samen overal van . Zijn zelfs al 2 keer naar het strand geweest .

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben veel bezig met haar correct te rijden in de bak voorwaarts neerwaarts en doen soms ook gewoon lekker gek samen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus dit topic kan ik gelukkig goed afsluiten nu met een blij paard en ook een baasje dat toch heel erg veel van haar paard heeft geleerd.
Door te gaan luisteren en niet meer mijn ogen half dicht te houden en gewoon maar eigenwijs alles te doen .

Afbeelding

Tnx voor alle hulp die ik van iedereen heb gekregen !

Amalarab

Re: Paard is niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:13

wauw, mooie afloop!
fijn dat je dit kwam melden, veel plezier nog samen

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:10

Wat leuk om te lezen, zo'n goede afloop! Heel veel plezier samen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 18:31

Tnx dames !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:37

Wat goed!en wat ziet ze ermooi uit!!!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:43

Toen ik je verhaal las moest ik ook direct denken aan lichamelijke blokkades. Paarden kunnen zich daar vreselijk vervelend van voelen. Je schrijft: is soepel en los op 4 benen. Kort daarna, paard is scheef. Elk paard heeft scheefheid natuurlijk maar soms kan dit serieuze problemen opleveren en niet alleen onder het zadel. Ik heb het zelf ook ondervonden vorig jaar, mijn paard was ook niet helemaal zichzelf. Is toen ook flink behandeld door een osteopaat. Ik heb haar alleen wel flink de rust gegeven en weer heel kalm aan via de longe weer richting het rijden toegewerkt.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:56

Zo vanaf de foto's gezien lijkt dit zadel ook niet echt lekker te liggen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 13:25

Sorry maar daar ga ik niet over in discussie .
Paard geeft het prima aan als er iets niet goed ligt ( bokt ze me er gewoon af )
Dus dat zit wel goed

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:33

mirtedl schreef:

Jammer dat je daar niet voor open staat !
Dat was nml het eerste wat ik ook dacht.
Je voelt het denk ik als kritiek maar zo is het zeker niet bedoelt.
Probeer het positief te zien en laat je goed advies geven.
Ik vind het kort door de bocht als je zegt wanneer het niet goed ligt dan bokt ze me er gewoon af.

Je bent nu zover gekomen en ik hoop dat je heel veel van je paard mag gaan genieten ! /3

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 13:36

De zadelmaker is 2 week geleden nog geweest en zadel is wat breder gemaakt omdat het te smal was geworden :)
Daarom ga ik niet in discussie omdat hij gewoon goed ligt de fotos zijn alweer wat ouder ook

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:02

little_birdy schreef:
De zadelmaker is 2 week geleden nog geweest en zadel is wat breder gemaakt omdat het te smal was geworden :)
Daarom ga ik niet in discussie omdat hij gewoon goed ligt de fotos zijn alweer wat ouder ook

Tja.....en wij kunnen niet weten dat de foto's al eerder zijn gemaakt ! :D :D :D
Dan ligt het nu vast beter :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 16:09

Nee dat is waar :o sorry
Maar heb al zoveel gedoe gehad :o
Dat soms dingen nog verkeerd binnen komen

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:56

Ja dat snap ik......vandaar ook ff mijn reactie !
Ik wens je echt heel veel succes met je paard +:)+

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:19

silvia58 schreef:
mirtedl schreef:

Jammer dat je daar niet voor open staat !
Dat was nml het eerste wat ik ook dacht.
Je voelt het denk ik als kritiek maar zo is het zeker niet bedoelt.
Probeer het positief te zien en laat je goed advies geven.
Ik vind het kort door de bocht als je zegt wanneer het niet goed ligt dan bokt ze me er gewoon af.

Je bent nu zover gekomen en ik hoop dat je heel veel van je paard mag gaan genieten ! /3

Fijn dat ik niet de enige ben die het ziet. Bij TS is een 'discussie' over het zadel nooit gewenst. Echter lees ik al jaren goedbedoeld advies over haar zadel bij verschillende paarden maar dat wordt altijd afgekraakt door ts zelf.

Ts, jammer dat je het zelf niet ziet. Zowel voor als achter lijkt het zadel niet lekker te liggen en daar krijg je vroeg of later problemen mee.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 22:58

Ik weet niet hoe je daar nou bij komt en vind het bijzonder knap dat je vanaf deze foto's constateert dat het zadel van zowel voor als achter niet goed ligt :)

En meerdere jaren een discussie bij meerdere paarden ?

Mijn eerste paard liep onder een wintec springzadel nadat ik eerst domweg zelf een zadel erop gegooid had dat indd nieg mooi lag en daarna door een zadelmaker prima onder een wintec liep .

En dan mijn pony liep onder een passend jc springzadel ook onder oog van een zadelmaker .

En nu een aangepaste stubben waar ze prima onder loopt en geloof me nou maar op mijn woord als iets niet lekker ligt bij deze merrie loopt ze niet ;)

Blijkbaar heb je niet je onderzoek volledig gedaan hier op bokt want dan had je kunnen weten dat ik een gloednieuw boomloos zadel aan heb gekocht nadat er een zadelmaker is geweest die daarin gespecialeerd is en daar wilde ze dus absoluut niet onder lopen .

Dus voordat je hier zo bijdehand komt doen en alles denkt te weten over mij en mij paarden met niet passende zadels ( overigens nog nooit een paard met rug problemen gehad door mij )

Doe dan eerst wat beter onderzoek dan zulke bullshit hier te gaan verkondigen dankjewel en tot ziens :)

Oja kleine edit nog .
Heb voor mijn gemoeds rust toch nog even mijn zadelmaakster gebeld omdat ok een nacheck wil voor alle zekerheid :)