Foetsji schreef:Nee, het is idd erg lastig. Maar winddoek er voor zetten wil nog al eens goed helpen!
Vandaar ook dat mensen niet zomaar moeten roepen 24/7 naar buiten met die knol. Naast dat er paarden met hooikoorts zijn, zijn er ook met ernstige fijnstof allergie. Als het stalklimaat goed onder controle is staan ze daar beter dan tijde van smog, of zoals nu, als iedereen met koude ineens houtkachels of pelletkachels aansteken. Deze paarden blijven er dan zowat in...
Lastig om zonder medicatie te kunnen. Slijmoplossers gaat nog maar prednison is rotzooi. Wel kun je een vernevelaar koper ( hoeft geen mega dure te zijn ) voor 200,00 euro heb je een hele goede en kun je het paard de medicatie verneveld geven zonder alle nare bijwerkingen.
Voor TS
Laat een da komen. Je moet eerst de oorzaak zien te vinden voordat weet of de klachten ook daadwerkelijk over zijn. Doe je dat niet dan kan je paard over een tijdje wel eens veel zieker staan. En dan is behandelen nog moeilijker!
Succes.
Ik vraag me af waar jij paarden houdt??
midden in de stad of zo? Smog? Houtkachels? Natuurlijk is er vervuiling in de lucht ( maar dat hou je niet tegen Door je paard binnen te houden..Daar is de lucht niet heel anders.. Op hooikoorts na ( dan is trouwens een schuilhok afdoende..) wij hebben hier de grootste hooikoortspatient op stal..zodra t seizoen aanbreekt moet ze om 12 uur vd wei en gaat ze de paddock in met schuilmogelijkheid dat gaat uit de kunst! Ik vind als je in een gebied woont waar veelvuldig smog voorkomt dat je als de wiedeweerga je paarden naar een ander gebied moet verhuizen! Wij zitten hier midden in t bos en dat merk je!
Vernevelaar voor 200.00
Voor 20 Euro Heb Je Een babyhaler..werkt perfect! En we roepen niet zomaar 24/7 naar buiten zonder reden: een paard wat veelvuldig hoest is gewoonweg t beste af buiten in de frisse lucht! T paard van de TS gaat maar 2.5 uur naar buiten dat is funest voor een hoester! Het advies wat elke DA zal geven is naar buiten
Soms zul je daar aanpassingen voor moeten doen..