Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amalarab schreef:nou zeg, je werkgever zag zijn kans even waar! pff, ergerlijk
gelukkig is je paard behandeld en negatief bevonden!
ik werk ook in het ziekenhuis en had ook ooit gelezen idd dat paarden mrsa kunnen dragen, ik werk niet direct met patienten maar ze doen er hier ook niks mee!
best bijzonder, zijn nogal wat mensen die paarden hebben hier
bedankt voor het plaatsen!
genja schreef:Amalarab schreef:nou zeg, je werkgever zag zijn kans even waar! pff, ergerlijk
gelukkig is je paard behandeld en negatief bevonden!
ik werk ook in het ziekenhuis en had ook ooit gelezen idd dat paarden mrsa kunnen dragen, ik werk niet direct met patienten maar ze doen er hier ook niks mee!
best bijzonder, zijn nogal wat mensen die paarden hebben hier
bedankt voor het plaatsen!
Nee de werkgever nam niet zijn kans waar maar die nam net zo als Ts zijn verantwoordelijkheid. Stel je voor dat je achteraf zou horen dat jou vader of moeder aan een mrsa bacterie is overleden terwijl in het ziekenhuis bekend was dat er een drager onder het personeel is.
Het was netjes geweest als er vervangend werk aangeboden was maar begrijp dat daar wel naar gekeken is maar niet voorhanden was.
Sizzle schreef:Paar jaar geleden stond deze nog op de nieuwspagina: _Ashii_ @ [VN] Nederlands meisje loopt MRSA infectie op door Fries veulen
En deze:
Sammie @ [VN] MRSA-positieve paarden zijn niet noodzakelijk drager
En deze:
[VN] MRSA vaker voorkomend bij paardenmensen
En dat is enkel maar op een forumpje als bokt.
Citaat:Nee de werkgever nam niet zijn kans waar maar die nam net zo als Ts zijn verantwoordelijkheid. Stel je voor dat je achteraf zou horen dat jou vader of moeder aan een mrsa bacterie is overleden terwijl in het ziekenhuis bekend was dat er een drager onder het personeel is.
Het was netjes geweest als er vervangend werk aangeboden was maar begrijp dat daar wel naar gekeken is maar niet voorhanden was.
Jolandaa_ schreef:Ik vind persoonlijk dat jouw collega een groot risico genomen heeft. Mag ik dat zeggen of denken?
Respect voor je doorzettingsvermogen.
Janneke2 schreef:Citaat:Nee de werkgever nam niet zijn kans waar maar die nam net zo als Ts zijn verantwoordelijkheid. Stel je voor dat je achteraf zou horen dat jou vader of moeder aan een mrsa bacterie is overleden terwijl in het ziekenhuis bekend was dat er een drager onder het personeel is.
Patiënten veiligheid hoort dan wel voorop te staan, maar dat vlakt goed werkgeverschap niet uit.
SVRL schreef:Ach komaan, ik werk al 23 jaar in de zorg, heb nog nooit een collega gehad die op non actief is gezet en ik heb nog nooit iemand weten sterven aan MRSA alleen. Degenen die wel sterven, waren bij de besmetting al heel zwak en hadden op dat moment al een hoger risico op overlijden. MRSA is niet het grote monster dat ervan gemaakt wordt.
Jet schreef:SVRL schreef:Ach komaan, ik werk al 23 jaar in de zorg, heb nog nooit een collega gehad die op non actief is gezet en ik heb nog nooit iemand weten sterven aan MRSA alleen. Degenen die wel sterven, waren bij de besmetting al heel zwak en hadden op dat moment al een hoger risico op overlijden. MRSA is niet het grote monster dat ervan gemaakt wordt.
Totdat een familielid van jou ergens in een ziekenhuis ligt en zo besmet wordt en weken tussen vrees en hoop leeft om te zien of hij er weer bovenop komt of niet... En of dat nou MRSA is, ESBL of een andere "ziekenhuis"bacterie/infectie, ik ben van mening dat je echt zoveel mogelijk eraan moet doen om andere mensen er niet mee te besmetten.
Ik vind jou erg kortzichtig, ondanks dat je al 23 jaar in de zorg werkt...
TS, echt hoor, ik vind het heel knap hoe je hier mee omgegaan bent ( en nog mee omgaat) en hoop dat je het toch snel achter je kan laten, zowel geestelijk als lichamelijk!
Jet schreef:SVRL schreef:Ach komaan, ik werk al 23 jaar in de zorg, heb nog nooit een collega gehad die op non actief is gezet en ik heb nog nooit iemand weten sterven aan MRSA alleen. Degenen die wel sterven, waren bij de besmetting al heel zwak en hadden op dat moment al een hoger risico op overlijden. MRSA is niet het grote monster dat ervan gemaakt wordt.
Totdat een familielid van jou ergens in een ziekenhuis ligt en zo besmet wordt en weken tussen vrees en hoop leeft om te zien of hij er weer bovenop komt of niet... En of dat nou MRSA is, ESBL of een andere "ziekenhuis"bacterie/infectie, ik ben van mening dat je echt zoveel mogelijk eraan moet doen om andere mensen er niet mee te besmetten.
Ik vind jou erg kortzichtig, ondanks dat je al 23 jaar in de zorg werkt...
TS, echt hoor, ik vind het heel knap hoe je hier mee omgegaan bent ( en nog mee omgaat) en hoop dat je het toch snel achter je kan laten, zowel geestelijk als lichamelijk!
Vala schreef:Fanny_1988 schreef:Wat een verhaal. Helaas heeft mijn paard op een kliniek waar hij stond ter behandeling van een diepe wond tot bot bij sprong mrsa opgelopen. Helaas geen behandeling meer mogelijk. Alles aangetast en opgevreten in zn been. Geen redden meer aan. Dit is nu 5 jaar geleden. Helaas werd er weinig over gesproken of gedaan en waren de dierenartsen ook niet echt voorzichtig (lees zonder handschoenen bepaalde handelingen doen etc). Nadat er mrsa geconstateerd werd is er nooit informatie of iets gegeven hierover naar mij of ouders toe. Ik ben dus ook nooit getest terwijl ik tot einde natuurlijk bij mijn paard ben gebleven. Er is weinig over bekend. En deze situaties komen denk ik vaker voor. Maar je hoort er niks over.
Wat erg dat je zo je paard verloren bent...
Ik kan het niet bewijzen maar ik denk dat mijn paard het ook op een kliniek heeft opgelopen.
Verder zullen veel dierenartsen MRSA positief zijn.
De gevoeligheid of je MRSA oploopt en bij je houdt is ook per mens verschillend. Er is een percentage mensen die je kunt bestoken met de bacterie en die het niet oppikken. Normaal als je in contact komt met de bacterie is ie na een paar uur weer weg. En sommige mensen zijn er extreem gevoelig voor en houden het bij zich.
Vala schreef:Het was het VMDC nog nooit ter ore gekomen dat er een situatie was waarin het MRSA dragerschap van een paard een probleem werd voor de functie van de eigenaar. Mogelijk dat mensen die me voor zijn gegaan andere keuzes hebben gemaakt. Een hoogleraar heeft het probleem besproken op een congres in New York waar microbiologen uit heel de wereld waren en niemand die dit ooit aan de hand had gehad.