Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Kan hij niet op een afgezet stukje wei? Heb zelf ook een aantal jaar geleden dezelfde fout gemaakt met mijn paard. Na maanden opbouwen was haar pees bijna helemaal hersteld. Paard de wei weer op en ja, kon zich ook niet inhouden
. Was me rot geschrokken. Kwam met een dik been de wei uit, terwijl ze nog geen dik been gehad had vn de peesblessure. Gelukkig ging het herstel snel en heb ik haar daarna op een apart klein weitje kunnen zetten. Weidebloem schreef:ai dat is niet leuk. Kan hij niet op een afgezet stukje wei? Heb zelf ook een aantal jaar geleden dezelfde fout gemaakt met mijn paard. Na maanden opbouwen was haar pees bijna helemaal hersteld. Paard de wei weer op en ja, kon zich ook niet inhouden
. Was me rot geschrokken. Kwam met een dik been de wei uit, terwijl ze nog geen dik been gehad had vn de peesblessure. Gelukkig ging het herstel snel en heb ik haar daarna op een apart klein weitje kunnen zetten.
Hopelijk valt het mee en hersteld het snel!
No_No schreef:Jeetje ts.. wat een ellende zeg..!
En wat een enorme lelijke schieffel..
Ik hoop dat je goed nieuws krijgt als je weer naar de kliniek gaat..
kan je je paard niet iets geven dag hij rustiger wordt?
haloa10 schreef:joh wat vervelend ik had gehoopt dat het wat beter zou gaan ik gok dat het meer met peesblessure te maken heeft als het echt op/bij de pees zit als dan bij die schiefel maar blijft vervelend joh.
bij mij gaat het ook niet beter na een maand rust had ik mijn paard nog geprobeerd op te pakken de eerste keer ging goed en daarna werdt het weer warm en wilde ze ook nier graag meer lopen. mijn paard is een merrie dus ik ga haar nu laten insimineren en een veulentje mee fokken en hopen dat de schiefel en de pees erachter over 1,5 jaar tot rust zijn gekomen dat ze nog ooit een rijpaard kan worden. in het weiland zonder ruitergewicht gaat gelukkig wel alles goed. ze is nu wat rustiger omdat ze op een grasweide staat ipv op een paddock. verders kan ze nog gewoon draven en galoperen zonder problemen. dus ik blijf lichtjes hoop houden
Cheminee schreef:Vooral niet stappen op het harde!!! Boxrust/postzegel rust is echt het beste! Door de trillingen van het stappen woekert het juist!
Ik heb helaas een slechte afloop met een gewoekerde schieffel met peesblessure mee gemaakt.. goed koelen en heeel veeeeeel rust!
Wat helpt voor de schiefel ( maar dan weer niet voor de pees) is stalbandages met dikke lappen..
Mocht hij gaan liggen in stal en zich per ongeluk aantikken dan is de inpackt iets minder..
tirzasarah10 schreef:Cheminee schreef:Vooral niet stappen op het harde!!! Boxrust/postzegel rust is echt het beste! Door de trillingen van het stappen woekert het juist!
Ik heb helaas een slechte afloop met een gewoekerde schieffel met peesblessure mee gemaakt.. goed koelen en heeel veeeeeel rust!
Wat helpt voor de schiefel ( maar dan weer niet voor de pees) is stalbandages met dikke lappen..
Mocht hij gaan liggen in stal en zich per ongeluk aantikken dan is de inpackt iets minder..
Als je het been zo inpak word het dan niet giga heet? Been word nl bijna niet meer koud als het super heet word.