Shetlander zweet,ademd zwaar en hoest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:03

Je kan wel gaan klagen dat "bokt be like", en dat je vind dat ze kwetsend bezig zijn. Maar zie jij dan niet in hoe ernstig dit kan zijn?

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:15

Benfan schreef:
Je kan wel gaan klagen dat "bokt be like", en dat je vind dat ze kwetsend bezig zijn. Maar zie jij dan niet in hoe ernstig dit kan zijn?

Ja maarja, toegeven mag wel dat bokt best dramatisch kan zijn en snappen dat ik het niet pik dat mensen zeggen dat ik mijn pony, zou verwaarlozen, de dood in jaag en het me niks uitmaakt.
Kwetsend niet, het maakt me erg boos gezien het lekker makkelijk is, dat zo te zeggen vanaf de andere kant van je stomme beeldschermpje.

Anoniem

Re: Shetlander zweet,ademd zwaar en hoest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:18

Calm your tits zeg. Jeeminee.

Het enige wat wij te horen krijgen van je is dat je een zwetend, zwaar ademende en hoestende pony op stal hebt staan. Waar je in eerste instantie niks mee wilde.

Wat verwacht je dan wat we zeggen? Ahjoh TS kijk het nog een week aan. Kan je bij jezelf doen ja, niet bij een dier. Je kan niet verwachten dat we naar jouw pijpen gaan dansen, de reacties bevallen je niet en ineens zijn wij de boosdoeners.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:20

Als ik het niet vertrouw bel ik altijd. Bellen hoeft niet te zeggen dat ze langs komen,' advies is gratis hoor! Mocht je dierenarts aan de hand van de symptomen beslissen langs te komen, prima. Maar een belletje te veel kan nooit kwaad. Beter een keer te vaak, dan te laat!

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:21

_Dominique schreef:
Calm your tits zeg. Jeeminee.

Het enige wat wij te horen krijgen van je is dat je een zwetend, zwaar ademende en hoestende pony op stal hebt staan. Waar je in eerste instantie niks mee wilde.

Wat verwacht je dan wat we zeggen? Ahjoh TS kijk het nog een week aan. Kan je bij jezelf doen ja, niet bij een dier. Je kan niet verwachten dat we naar jouw pijpen gaan dansen, de reacties bevallen je niet en ineens zijn wij de boosdoeners.

Dit is zulke onzin!!
En heb ik ooit gezegd 'nee ik ga niet naar de dierenarts, nee ik laat het zo? Nee idd nooit gezegd.
Maar altijd van die miepeb hier die dingen zeggen wat helemaal niet waar is, waar je vervolgens een raar verhaal van krijgt?
Want wat er nu uit komt, baseren jullie op de berichten van anderen.
Heb ook al gezegd, DAT DE PONY INMIDDELS VEEL MINDER ZWEET, NIET MEER HOEST!
Hoop dat deze zin NU WEL opvalt ipv dat MENSEN EROVERHEEN LEZEN!

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:22

punk143 schreef:
Als ik het niet vertrouw bel ik altijd. Bellen hoeft niet te zeggen dat ze langs komen,' advies is gratis hoor! Mocht je dierenarts aan de hand van de symptomen beslissen langs te komen, prima. Maar een belletje te veel kan nooit kwaad. Beter een keer te vaak, dan te laat!

Ja idd,
Net dierenarts gesproken, komt vanmiddag even kijken.
Liever teveel dan de weinig.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:23

Zo. Iets minder heftig reageren kan geen kwaad Ts. Jij bent degene die een topic opent met de vraag wat je moet doen... dan nu niet zo gaan reageren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:25

Weet je he, zoek het uit. Ik hoop dat je pony dit overleeft. Maar hulp zoeken op Bokt en dan vervolgens zo reageren... :n

Lees je berichten maar eens terug dan valt hopelijk het kwartje waarom er zo gereageerd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:25

Wacht, wat wil je met Caps Lock bereiken? :') Je komt niet echt aardig over.

Raar verhaal en raar gedoe TS.

Bekijk het lekker. +:)+

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:27

_Dominique schreef:
Wacht, wat wil je met Caps Lock bereiken? :') Je komt niet echt aardig over.

Raar verhaal en raar gedoe TS.

Bekijk het lekker. +:)+

Is ook gewoon vanaf je schermpje!
Wat ik met caps look wil bereiken?
Dat je misschien niet steeds over belangrijke updates heen lezen en zomaar als een kip zonder kop gaan typen.
Jullie komen allemaal wel over als hartelijke mensen bedoel je zeker?

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:28

Marjoow schreef:
Weet je he, zoek het uit. Ik hoop dat je pony dit overleeft. Maar hulp zoeken op Bokt en dan vervolgens zo reageren... :n

Lees je berichten maar eens terug dan valt hopelijk het kwartje waarom er zo gereageerd word.

'Ik hoop dat je pony dit overleeft' is echt drama maken, dit bedoel ik met bokt be like.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:28

Dat zeg ik toch ook. Je komt niet aardig over.
Dat is toch alleen maar vanaf m'n schermpje. :7

Kijk, je kan ook rustig blijven. En niet als een kip zonder kop zo'n waanzinnig chaotisch bericht typen.
En het ons allemaal kwalijk nemen dat wij niet leuk reageren. :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:29

Jongens, kom op!

Meid zit met een zieke pony, maakt zich zorgen en moet zich nu opwinden om niks!

TS, laat het rusten en spaar je energie :(:)

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:30

_Dominique schreef:
Dat zeg ik toch ook. Je komt niet aardig over.
Dat is toch alleen maar vanaf m'n schermpje. :7

Kijk, je kan ook rustig blijven. En niet als een kip zonder kop zo'n waanzinnig chaotisch bericht typen.
En het ons allemaal kwalijk nemen dat wij niet leuk reageren. :(:)

Ik ben heel rustig.
Is jouw aanname dat dat niet zo is, nietwaar? ;)
Caps look betekent niet gelijk dat ik boos ben, staat niet in het bokt regelement, of toch wel? In dat geval mijn fout........

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:35

FjeLOVER schreef:
Marjoow schreef:

'Ik hoop dat je pony dit overleeft' is echt drama maken, dit bedoel ik met bokt be like.

Dat is zeker geen drama maken, gezien de symptomen had het inderdaad zo maar kunnen zijn dat hij vanochtend dood in zijn hok had gelegen. Zit meer dan 40 jaar in de paarden en gisteravond niet gereageerd maar alle alarmbellen gingen wel rinkelen. Dit zijn zeer ernstige symptomen , een paard hoort niet te hoesten en zeker niet te zweten en moeilijk adem te halen. Dat is alarmfase 1, punt. Er zijn meer mensen die dit weten vandaar misschien dit soort reacties, succes bij de dierenarts vanmiddag.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:35

TS, de volgende keer gewoon meteen de veearts bellen, dan heb je ook geen last van behulpzame Bokkers die alleen maar hopen dat het goed gaat met je pony.

Wat denk je uberhaupt te bereiken met zo'n topic vraag ik me dan af, dé goedkope oplossing om je pony te helpen voor je al dat geld aan een veearts uitgeeft? Klinkt onaardig maar ik snap dit soort topics gewoon niet. Bij een acuut probleem bel je de veearts. Punt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:31

FjeLOVER schreef:
De pony staat er niet ziek bij, oortjes naar voren, lekker hooi eten?

Die pony waar ik het eerder over had lag lekker in zijn stalletje, keek mij heel blij aan met de oortjes naar voren.

De eigenaar kwam 30 minuten later en vertelde mij dat de pony koliek had en niet kon poepen.
Daarna zijn ze dus de hele nacht bezig geweest.

Met 30 jaar ervaring heb ik dit helemaal over het hoofd gezien. Dus zo goed kunnen paarden pijn niet laten zien.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 14:34

Cowgirl schreef:
FjeLOVER schreef:
De pony staat er niet ziek bij, oortjes naar voren, lekker hooi eten?

Die pony waar ik het eerder over had lag lekker in zijn stalletje, keek mij heel blij aan met de oortjes naar voren.

De eigenaar kwam 30 minuten later en vertelde mij dat de pony koliek had en niet kon poepen.
Daarna zijn ze dus de hele nacht bezig geweest.

Met 30 jaar ervaring heb ik dit helemaal over het hoofd gezien. Dus zo goed kunnen paarden pijn niet laten zien.

Ja klopt, da komt zo,
Blijft lastig met die dieren!

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:29

Da gekeken,
Lijkt bronchitis, tijdelijk of chronisch weten we nog niet gezien we haar nog niet lang hebben.
Heeft ook een aardig buikje.
Ribben voel je prima maar buik groeit steeds groter.
Er is een ienieminie kans aanwezig dat ze drachtig zou zijn, maar dit zouden we dan moeten checken dmv opvoelen. Denk het zelf niet, maar de buik groeit wel steeds meer.
Ze is sinds ze van ons is (nu iets minder dan een half jaar) 1x hengstig geweest, maar heb gelezen dat dat soms ook mogelijk is tijdens dracht. In 5 maanden is ze pas 1x hengstig geweest, de eerste maand.
Dus we moeten ff kijken wat we gaan doen.
De klachten waarvoor dit topic is aangemaakt, is geen noodgeval.
Enige wat er gedaan kan worden zijn medicijnen die de luchtpijp verzachten, en de brongien verkleinen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:33

Wat zei je dierenarts over het buikje? Heeft hij niet meteen de dracht kunnen vaststellen? Mest ze wel gewoon?

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:41

Napie schreef:
Wat zei je dierenarts over het buikje? Heeft hij niet meteen de dracht kunnen vaststellen? Mest ze wel gewoon?

Nee zei wel dat ze de buik van een drachtige merrie had, maar dat als we twijfelde, ze opgevoeld moest worden.
Al is er ook bij de vorige eigenaren geen hengst bij geweest?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:04

Buik kan ook groeien omdat ze kuil krojgt iov hooi. Zit veel meer in kuil. Zou oppassen met bevangen worden. En verder je plaatst een behoorlijk paniekerig openingsbericht dat word serieus genomen. Als het niet zo ernstig is volgens jezelf misschien een ander bericht neerzetten.en in het vervolg gewoon gelijk de da bellen voor overleg. Scheelt drama en onzekerheid

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 22:11

Sorry maar vind mijn openingspost helemaal niet paniekerig, dat lees jij zo.
Lees m anders nog een xtje

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 06:59

FjeLOVER schreef:
Sorry maar vind mijn openingspost helemaal niet paniekerig, dat lees jij zo.
Lees m anders nog een xtje

Wauwie, misschien toch even je toon van je bericht nuanceren.
Had me voorgekomen om niet te reageren, maar je vraagt hulp of tips aan bokkers en zij geven je informatie die je kan gebruiken. En dan reageer je al meerdere keren zo.
Als je dan zo zeker van je zaak bent en niet zulke 'bokt be like' antwoorden wil hebben, open dan niet opnieuw zo'n topic. Je opent iets en je krijgt tips.
Gedraag je dan volwassen en neem ze te harten in plaats van zo te reageren.

Ik zal nu wel een stormloop van capslock woorden en boosheid over me heen krijgen, maar dat zij dan maar zo.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:15

Ach dit zijn mensen die je gewoon moet blokkeren.