Hoi hoi

Helaas is de winter weer aangebroken en is mijn merrie al voor de derde (!) keer haar ijzer kwijt in drie weken tijd. Rubberen springschoenen helpen helaas niet.
Het probleem is dat paardlief platvoeten heeft en dus toch enigszins wat bredere ijzers nodig heeft.
Eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad. Ze raakt haar ijzers makkelijk kwijt, maar drie keer in drie weken tijd is nu toch wel het toppunt en ik geloof niet dat dit goed is voor haar hoeven.
Nu ben ik natuurlijk naar andere oplossingen aan het zoeken. Paard staat op 4 hectare met enkel voorijzers en is natuurlijk af en toe heerlijk aan het scheuren door de wei en ik wil ook dat ze dit kan blijven doen. Ik ga haar niet op een postzegel weitje zetten zodat ze haar ijzers laat zitten

Nu denk ik er steeds vaker aan om haar van haar ijzers af te halen, maar natuurlijk loopt ze zonder ijzers heel gevoelig...
Heeft er iemand dezelfde ervaring? Ik hoor graag jullie verhalen, want hier word ik zo moedeloos van

EDIT: Reacties zoals: 'Het ligt aan de smid' mogen jullie weglaten, want daar ligt het zeker niet aan