Marjanka11 schreef:Misschien ook aquatraining, #Babootje, op 25 km afstand zit er hier ook eentje in Meeden (alvast beterschap met jouw paard!)
Dank je, Ja met die komt het helemaal goed. Hij heeft een botcysteoperatie gehad en afgelopen dinsdag is de schroef verwijderd die in het bot gezet was. Nog zo'n 5 a 6 weken stappen en dan mogen we gaan opbouwen. Prognose is gewoon 100% herstel. December was de eerste operatie, waarbij hij stamcellen heeft gekregen en de schroef is gezet. Er staat een half jaar tot een jaar voor het botherstel, maar nu na 4 maanden was er toch al zoveel herstel te zien dat de schroef eruit kon. Het paard is jong (moet nog 5 worden) dus de botgroei gaat denk ik ook sneller. Omdat hij zo lang moest revalideren, zijn we naar een revalidatiestal met hem gegaan.
We stapten hem 4 x per week zelf en de rest deed de stal en ook de aquatraining.
Zo is hij mooi in conditie gebleven.
Mijn DA vertelde dat ze tegenwoordig ook de hengsten voor de keuring in de aquatrainer zetten. Veel minder belastend en mooie spieren erop.
Daarom dacht ik daar bij jouw paard meteen aan. Ze gebruiken echt de goede spieren. Mooi wat ze allemaal kunnen tegenwoordig.