onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: onregelmatig lopen goed krijgen door rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:09

Op een paard dat loopt als dit paard op het tweede filmpje dacht ik er niet eens aan om op te gaan zitten.
En lange lijnen in eerste instantie ook echt alleen in stap.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:13

koetjeboe schreef:
Rindin schreef:
Die is idd duidelijk kreupel, kok op het tweede filmpje. Ze houdt haar hoofd naar buiten: van het zere been af, zo halen kreupele paarden zo veel mogelijk het gewicht van het been af. Bedoel je dat met de scheefheid?

Maar je ziet haar op het tweede filmpje ook de andere kant op lopen en dan houd ze ook het hoofd naar buiten, dan zou ze juist meer gewicht laten rusten op het pijnlijke been.

Maar goed ze is harstikke scheef, dat wist ik al.
En ik moet gewoon weten wat er met haar is, dit is geen doen zo word er helemaal gek van.

O, zo ver had ik nog niet gekeken. Nu wel, maar de andere kant op doet ze dat echt veel minder, daar houdt ze het hoofd er meer recht voor.

Ik denk echt dat ze scheef gaat om het zere been te ontlasten. Maar die scheefheid zul je óók moeten laten behandelen, als het been goed is.
Het zou mij verbazen als deze kreupelheid van de scheefheid komt, daarvoor is ze te duidelijk belastingskreupel

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:14

Eens met de anderen. Ik vind je paardje helaas op het tweede filmpje ook echt kreupel en niet onregelmatig. Daar zou ik zelf ook niet op gaan rijden. Ook niet gaan rechtrichten, dat heeft in mijn ogen nu weinig zin aangezien ze dat been toch wil ontlasten. Hopelijk mag je een second opinion laten doen van de verzekering.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 14:20

Jennyxx schreef:
Eens met de anderen. Ik vind je paardje helaas op het tweede filmpje ook echt kreupel en niet onregelmatig. Daar zou ik zelf ook niet op gaan rijden. Ook niet gaan rechtrichten, dat heeft in mijn ogen nu weinig zin aangezien ze dat been toch wil ontlasten. Hopelijk mag je een second opinion laten doen van de verzekering.

ja en anders vraag ik of mijn da me wilt door verwijzen dat mag wel.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:25

koetjeboe schreef:
Jennyxx schreef:

ja en anders vraag ik of mijn da me wilt door verwijzen dat mag wel.

Dat zou ik dan idd doen.

Als mijn da mij zou aanraden om met zo'n paard/pony in de bak aan de slag te gaan zou ik me echt afvragen of hij wel helemaal wijs is.

Heel veel succes. Hopelijk snel een juiste diagnose.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:28

Als je denkt dat het met scheefheid te maken heeft kan je er ook voor kiezen om je paard te laten zwemmen bij een paardenzwembad, hier worden ze vaak ook recht van en kost geen belasting. Daarnaast is het ook goed als ze blessures hebben. :j

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:23

net contact gehad met verzekering en dierenarts. Da moet nu eerst de gemaakte echo's en foto's toe sturen met het hele dossier. dan gaat de da van de verzekering er as donderdag naar kijken en hoor ik wat het word. mri scan of andere kliniek laten kijken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:35

koetjeboe schreef:
Rindin schreef:
Die is idd duidelijk kreupel, kok op het tweede filmpje. Ze houdt haar hoofd naar buiten: van het zere been af, zo halen kreupele paarden zo veel mogelijk het gewicht van het been af. Bedoel je dat met de scheefheid?

Maar je ziet haar op het tweede filmpje ook de andere kant op lopen en dan houd ze ook het hoofd naar buiten, dan zou ze juist meer gewicht laten rusten op het pijnlijke been.

Maar goed ze is harstikke scheef, dat wist ik al.
En ik moet gewoon weten wat er met haar is, dit is geen doen zo word er helemaal gek van.

Als paarden aan de longe met het hoofd naar buiten lopen betekent dat vaak dat ze het binnenachterbeen er niet goed onder willen zetten en die zwak is. Maar hier kun je niet mee werken dus goed dat je contact opgezocht hebt met de verzekering en de DA en ik hoop dat je terecht kan voor een second opinion.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:21

koetjeboe schreef:
https://youtu.be/BSdWIdqmDa8
Dit is 2 weken geleden en zo loopt ze nu nog

Dan nog steeds beroerd, ik zou het niet doen om het door te gaan rijden.
Dat doet veel meer kwaad dan goed.

Eerst maar eens goed onderzoek doen om erachter te komen waar het aan ligt en wat het probleem is.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:47

koetjeboe schreef:
Rindin schreef:
Het kan best heel goed dat paarden wat kreupel zijn vanuit de wervelkolom of spieren hoger dan het been. Maar uit de titel van het vorige topic blijkt dat er ook vocht in het been zit (zat?), dat zou dan weer
wijzen op dat het wel in het been zit... Ik heb dat topic verder niet gelezen, hoe is het nu met de
zwelling in het been? Na het rijden, is het been dan ook niet dik?

Heb je al eens een fysio naar je paard laten kijken?

Vocht is weg, en ook niet meer terug gekomen. Na het rijden is het been mooi strak.
Het hele verhaal is idd begonnen met vocht in het been.
Zou ze kreupel kunnen blijven lopen doordat ze toen ze echt kreupel was haar lichaam verkeerd gebruikte en ze nu daardoor kreupel blijft........hoe leg ik dit nou logisch uit.
De verdoving zegt dat het in de voet zit, de straal benen waren prachtig geen aanwijzingen voor HKO oid.

fysio is sinds het kreupel zijn niet meer geweest wel even daarvoor. Toen weinig bijzonders. Wat kleine dingen alleen

Ff een korte reactie. De aspirine zorgt voor een dun been. Kans is groot dat wanneer je hiermee stopt het been wel weer dikker wordt. Dus dat het been nu dun is zegt nog niets

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:13

Mijn bevinding? Antoine de Bodt bellen! Weet dat groot gedeelte van Bokt nu over me heen gaat vallen maar, met mijn eigen paard destijds zelfde probleem als jij en binnen een maand opgelost. Zonder pillen en dergelijke. Daarna nog meerdere paarden op dezelfde manier, dus net rijtechnisch, zien gezond worden door rechtrichten onder zadel. En nee, ik heb geen enkel belang hierbij. Zit al 13 jaar in Zuid-Afrika. Pb me voor meer info.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:26

Ik zou hier echt niet mee willen rijden denk ik.
Zelf was mijn pony bij aankoop erg scheef.
Daardoor was hij aan de longe en onder zadel rad, maar zijn schouders waren een pijnpuntje.
Voor de wagen liep hij dus niet rad, maar ook hele stukken wel.
Uitspannen en niks te zien, niet op t harde, niet op t zachte..
Toen heb ik hem eerst laten behandelen door een osteopaat en daarna 2 maanden aan de longe gehad, daarna rechtuit in het bos voor de wagen gehad.
Binnen twee dagen was hij 100% goed en geen problemen meer gehad.
En die twee dagen waren zelfs nog grotendeels door mega hyper zijn en daardoor zijn lijf erg vast zetten, hij was dolblij dat hij t bos zag. :+
Als testte hem maanden erna nog geregeld op het harde op de kleine volte, en dan zonder opwarmen maar nooit meer wat gezien ofzo.
Meneer had gewoon twee muurvaste schouders en dat was na behandeling van de osteopaat en lekker aan de longe trainen dus zo gefixt.
Osteopaat vond het trouwens ook niet gek dat hij daar niet goed op liep toen, en zag geen reden voor een kliniek.

Ik zou denk ik toch wel willen weten wat er in die voet zit hoor.
Maar anderzijds, pony van een vriendin liep net als jou paard op het laatste filmpje.
Die liep soms echt hoogst beroerd met pieken, maar je zag hem steeds beter lopen gaandeweg en steeds vaker rad.
Ze heeft er later gewoon weer Z oefeningen mee gereden, appuyementen, pony was voor hij kreupel werd Z startgerechtigd.
Bij hem was niks te vinden trouwens, ja hele lichte artrose in een kogel maar niks wat kon verklaren waarom hij soms zo ontzettend beroerd liep.
Bij hem is stilstand achteruitgang, en correct rijden echt belangrijk.
Dan kukelt hij niet op de voorhand en gebruikt hij zijn rug goed, wat natuurlijk ook weer scheelt omdat zijn rug ook een punt is.
De artrose vragen dierenartsen zich trouwens zeer sterk af of hij daar uberhaupt last van heeft, meeste paarden zouden daar niks op tonen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:34

er zijn ook klinieken die mri en ct staand doen, hoeft ze in ieder geval niet onder narcose. kijk dus even goed rond voor je verder gaat :)
persoonlijk zou ik haar overigens wel in beweging houden, als ik de filmpjes zo zie gaat ze achteruit als ze niks doet

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 21:17

Jade schreef:
er zijn ook klinieken die mri en ct staand doen, hoeft ze in ieder geval niet onder narcose. kijk dus even goed rond voor je verder gaat :)
persoonlijk zou ik haar overigens wel in beweging houden, als ik de filmpjes zo zie gaat ze achteruit als ze niks doet

ze staat sowiezo van 06.00 tot 22.00 buiten en bij goed weer nachts ook buiten dus op zich beweegt ze altijd wel

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 21:21

Ff een korte reactie. De aspirine zorgt voor een dun been. Kans is groot dat wanneer je hiermee stopt het been wel weer dikker wordt. Dus dat het been nu dun is zegt nog niets[/quote]

waardoor zou asprine voor een dun been zorgen. het is bloed verdunnend licht pijn stillend en ontstekings remmend. het voert geen vocht af.
overigens was been al dun voor ik aan de asprine begon. enkel stalbenen maar dat heeft ze nu ook nog

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:00

No way dat ik op een paard zou gaan zitten die zo slecht loopt. Die dierenarts kon hoog en laag springen…no way! Lijkt mij logisch dat je eerst goed uit gaat puzzelen of er binnenin echt niks fout zit en pas daarna rechtrichten, soepel maken aan de hand en daarna pas weer rijden. Overigens zit er in de buurt van Zutphen een instructrice die daar heel goed in is.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 22:34

Kinke schreef:
No way dat ik op een paard zou gaan zitten die zo slecht loopt. Die dierenarts kon hoog en laag springen…no way! Lijkt mij logisch dat je eerst goed uit gaat puzzelen of er binnenin echt niks fout zit en pas daarna rechtrichten, soepel maken aan de hand en daarna pas weer rijden. Overigens zit er in de buurt van Zutphen een instructrice die daar heel goed in is.

ze loopt recht uit op harde in de wei en op zand loep zuiver. dat was ook de reden dat de da zei dat ik kon kijken of ze op die manier beter zou worden

Cobus67

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:38

koetjeboe schreef:
ze komt de bij de watermolen in Haaksbergen

Dan hoef je niet naar een andere kliniek, die zijn onwijs goed. Maar wie heb je? HOogendoorn of Greve? Ik kan mij niet voorstellen dat zij adviseren om dit paard te rijden.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:12

Moest die second opinion je niets meer bieden en je hebt de optie osteopaat/chiropracter of kinesist al gehad. Dan raad ik je absoluut Antoine de Bodt aan, ik geloofde het eerst ook niet. Maar zoals bij alles eerst zien en dan geloven en ik voel het verschil!

Mijn paard is al jaren bewegingskreupel met geen duidelijke oorzaak, ik heb alles gehad tot mri scan en inspuiten van heup(sacrum)-knie-hak gewrichten. Pas wanneer ik bij iemand terecht kwam die zijn denkwijze volgde is zijn pasje verdwenen. Uiteraard komt osteopaat en dierenarts ook nog geregeld langs voor check-up en rij ik zeker niet door als mijn paard echt kreupel lijkt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:37

Bah Kim wat naar dat ze nog steeds zo beroerd loopt. Ik zou voor second op. Gaan, komt daar niets uit dan overwegen om d'r te laten staan tot t voorjaar en dan eens verder te kijken

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:14

Hanneke_68 schreef:
Mijn bevinding? Antoine de Bodt bellen! Weet dat groot gedeelte van Bokt nu over me heen gaat vallen maar, met mijn eigen paard destijds zelfde probleem als jij en binnen een maand opgelost. Zonder pillen en dergelijke. Daarna nog meerdere paarden op dezelfde manier, dus net rijtechnisch, zien gezond worden door rechtrichten onder zadel. En nee, ik heb geen enkel belang hierbij. Zit al 13 jaar in Zuid-Afrika. Pb me voor meer info.

Hee Hanneke, wat leuk. Ik heb jou nog gezien toen Antoine les kwam geven op de Arckelhoeve.

Antoine de Bodt kan prima. Maar dan moet je wel naar AdB zelf gaan. Ik heb toch ook vaak paarden gezien die volgens zijn methode zijn gereden en die kreupel bleven.
Ik zou in dit geval toch eerst voor een diagnose gaan. Ik denk dat er wel wat te vinden is, maar dat deze DA dat nog niet is gelukt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:16

koetjeboe schreef:
ze komt de bij de watermolen in Haaksbergen

Cobus67 schreef:
Dan hoef je niet naar een andere kliniek, die zijn onwijs goed. Maar wie heb je? HOogendoorn of Greve? Ik kan mij niet voorstellen dat zij adviseren om dit paard te rijden.

Waarom niet? Iedere DA kan fouten maken. Op het moment dat je er met een DA niet uitkomt dan is het helemaal niet raar om er iemand met een frisse blik naar te laten kijken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 08:20

Het is niet dat zij niet weten wat het is. alleen tot nu toe is er niks te vinden.
Kan goed dat volgende week die mri word gemaakt dat daar uit komt wat het is en dat dat idd niet zichtbaar was op de eerdere echo's en foto's

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:36

koetjeboe schreef:
Het is niet dat zij niet weten wat het is. alleen tot nu toe is er niks te vinden.
Kan goed dat volgende week die mri word gemaakt dat daar uit komt wat het is en dat dat idd niet zichtbaar was op de eerdere echo's en foto's

Als er niets te vinden is dan weet je ook niet wat het is. Ze hebben wel een vermoeden van, maar dat is wat anders.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 08:41

Babootje schreef:
koetjeboe schreef:

Als er niets te vinden is dan weet je ook niet wat het is. Ze hebben wel een vermoeden van, maar dat is wat anders.

Ik bedoelde eigenlijk meer het is niet dat ze het niet meer weten, ze zijn gewoon nog niet uitgezocht.
En ik denk dat mijn voorkeur gaat naar eerst nog die mri laten maken, en als er dan nog niks te vinden is, dan een andere dierenarts laten kijken