Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
koetjeboe schreef:Rindin schreef:Die is idd duidelijk kreupel, kok op het tweede filmpje. Ze houdt haar hoofd naar buiten: van het zere been af, zo halen kreupele paarden zo veel mogelijk het gewicht van het been af. Bedoel je dat met de scheefheid?
Maar je ziet haar op het tweede filmpje ook de andere kant op lopen en dan houd ze ook het hoofd naar buiten, dan zou ze juist meer gewicht laten rusten op het pijnlijke been.
Maar goed ze is harstikke scheef, dat wist ik al.
En ik moet gewoon weten wat er met haar is, dit is geen doen zo word er helemaal gek van.
Jennyxx schreef:Eens met de anderen. Ik vind je paardje helaas op het tweede filmpje ook echt kreupel en niet onregelmatig. Daar zou ik zelf ook niet op gaan rijden. Ook niet gaan rechtrichten, dat heeft in mijn ogen nu weinig zin aangezien ze dat been toch wil ontlasten. Hopelijk mag je een second opinion laten doen van de verzekering.
koetjeboe schreef:Jennyxx schreef:Eens met de anderen. Ik vind je paardje helaas op het tweede filmpje ook echt kreupel en niet onregelmatig. Daar zou ik zelf ook niet op gaan rijden. Ook niet gaan rechtrichten, dat heeft in mijn ogen nu weinig zin aangezien ze dat been toch wil ontlasten. Hopelijk mag je een second opinion laten doen van de verzekering.
ja en anders vraag ik of mijn da me wilt door verwijzen dat mag wel.
koetjeboe schreef:Rindin schreef:Die is idd duidelijk kreupel, kok op het tweede filmpje. Ze houdt haar hoofd naar buiten: van het zere been af, zo halen kreupele paarden zo veel mogelijk het gewicht van het been af. Bedoel je dat met de scheefheid?
Maar je ziet haar op het tweede filmpje ook de andere kant op lopen en dan houd ze ook het hoofd naar buiten, dan zou ze juist meer gewicht laten rusten op het pijnlijke been.
Maar goed ze is harstikke scheef, dat wist ik al.
En ik moet gewoon weten wat er met haar is, dit is geen doen zo word er helemaal gek van.
koetjeboe schreef:Rindin schreef:Het kan best heel goed dat paarden wat kreupel zijn vanuit de wervelkolom of spieren hoger dan het been. Maar uit de titel van het vorige topic blijkt dat er ook vocht in het been zit (zat?), dat zou dan weer
wijzen op dat het wel in het been zit... Ik heb dat topic verder niet gelezen, hoe is het nu met de
zwelling in het been? Na het rijden, is het been dan ook niet dik?
Heb je al eens een fysio naar je paard laten kijken?
Vocht is weg, en ook niet meer terug gekomen. Na het rijden is het been mooi strak.
Het hele verhaal is idd begonnen met vocht in het been.
Zou ze kreupel kunnen blijven lopen doordat ze toen ze echt kreupel was haar lichaam verkeerd gebruikte en ze nu daardoor kreupel blijft........hoe leg ik dit nou logisch uit.
De verdoving zegt dat het in de voet zit, de straal benen waren prachtig geen aanwijzingen voor HKO oid.
fysio is sinds het kreupel zijn niet meer geweest wel even daarvoor. Toen weinig bijzonders. Wat kleine dingen alleen
Jade schreef:er zijn ook klinieken die mri en ct staand doen, hoeft ze in ieder geval niet onder narcose. kijk dus even goed rond voor je verder gaat
persoonlijk zou ik haar overigens wel in beweging houden, als ik de filmpjes zo zie gaat ze achteruit als ze niks doet
Kinke schreef:No way dat ik op een paard zou gaan zitten die zo slecht loopt. Die dierenarts kon hoog en laag springen…no way! Lijkt mij logisch dat je eerst goed uit gaat puzzelen of er binnenin echt niks fout zit en pas daarna rechtrichten, soepel maken aan de hand en daarna pas weer rijden. Overigens zit er in de buurt van Zutphen een instructrice die daar heel goed in is.
Hanneke_68 schreef:Mijn bevinding? Antoine de Bodt bellen! Weet dat groot gedeelte van Bokt nu over me heen gaat vallen maar, met mijn eigen paard destijds zelfde probleem als jij en binnen een maand opgelost. Zonder pillen en dergelijke. Daarna nog meerdere paarden op dezelfde manier, dus net rijtechnisch, zien gezond worden door rechtrichten onder zadel. En nee, ik heb geen enkel belang hierbij. Zit al 13 jaar in Zuid-Afrika. Pb me voor meer info.
koetjeboe schreef:ze komt de bij de watermolen in Haaksbergen
Cobus67 schreef:Dan hoef je niet naar een andere kliniek, die zijn onwijs goed. Maar wie heb je? HOogendoorn of Greve? Ik kan mij niet voorstellen dat zij adviseren om dit paard te rijden.
koetjeboe schreef:Het is niet dat zij niet weten wat het is. alleen tot nu toe is er niks te vinden.
Kan goed dat volgende week die mri word gemaakt dat daar uit komt wat het is en dat dat idd niet zichtbaar was op de eerdere echo's en foto's
Babootje schreef:koetjeboe schreef:Het is niet dat zij niet weten wat het is. alleen tot nu toe is er niks te vinden.
Kan goed dat volgende week die mri word gemaakt dat daar uit komt wat het is en dat dat idd niet zichtbaar was op de eerdere echo's en foto's
Als er niets te vinden is dan weet je ook niet wat het is. Ze hebben wel een vermoeden van, maar dat is wat anders.