Rugproblemen en kreupelheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Rugproblemen en kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:36

Pfft heftig zeg...ja volgens mij heb je je antwoord eigenlijk al. Ik vind het goed dat je het allemaal zo uit hebt laten zoeken en ik denk dat je inderdaad je vraagtekens bij de verkopers kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:05

Charmaine schreef:
Ik ben nog heel hoor. Fikse spierpijn natuurlijk. Heb vooral last van mijn schaambeen en bekken/heup gebied. Het zadel wat ik heb laten aanmeten is van zichzelf al een aardige kuipstoel,maar die van mij heeft ook nog eens een extra verhoogde boom. Harstikke leuk natuurlijk als je paard gewoon normaal doet, maar met een paard wat zo afgaat knal je overal op de hoge randen...

Auw :') Dat heb ik ook gehad, maar gelukkig met mijn dij, ik hing er namelijk al een beetje naast.

Ben je verder de uitslag al een beetje te boven?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:17

Pff wat een verhaal inderdaad. Sterkte met je besluit TS!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:17

@Joolien, ja ik merk wel dat het nieuws van de uitslag wat gezakt is. Het blijft moeilijk natuurlijk. Dit paard is heel speciaal voor mij. Na alle paarden die ik voor eigenaren heb gereden, soms overgekocht, was dit feitelijk het 1e paard wat ik echt zelf heb uitgekozen. De rest is allemaal op 1 of andere manier op mijn pad gekomen. Hij is dus voor mij hèt perfecte paard. Ondanks dat de keuzeom in te laten slapen rationeel gezien de beste optie is, heb ik moeite met afscheid nemen. De 'vakmensen' die de afgelopen 2 jaar met hem bezig zijn geweest, hoefsmid, fysio, zadelmaker geven allen aan dat ik niet meer had kunnen doen dan ik gedaan heb en dat zij ook vinden dat inslapen dan voor dit paard het beste is. Maar ook voor mij. Mentaal gezien kost mij dit ook aardig wat...

Dus tja, af en toe denk ik nog wel: zal ik nog dit of dat proberen. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat het het probleem niet op gaat lossen en het alleen het vooruitschuiven van de beslissing zal zijn.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:11

Ik volg je verhaal al een tijdje. Ik wil je heel veel sterkte wensen Y;(

Het is een vreselijke beslissing die je moet nemen, echt ontzettend naar. :(:) Je hebt er (wat ik zo lees) al veel aan gedaan en het is overduidelijk dat je het beste met je paard voor hebt. Ik kan me heel goed voorstellen dat de keuze waar je nu voor staat heel erg moeilijk is.

Misschien kan je de gegevens opvragen bij je eigen dierenarts en die doorsturen naar een andere kliniek zoals de Lingehoeve of Utrecht. Misschien dat dat je keuze 'makkelijker' maakt? Dan ga je niet op één mening af bij zo'n belangrijk besluit.

Nogmaals heel veel sterkte!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:20

Ik kan je Wim Dijkstra van harte aanraden :j

Hij is osteopaat met magisch gouden handen.
Zijn vriendin is Steffie van der Laarse en ze werken altijd samen, dus zowel regulier als homeopathisch.

Een paard van mijn stalgenoot sukkelde ook tijdlang met vage kreupel klachten.
In samenwerking met Wim loopt ze momenteel succesvol in het zzz.

Ik kan je zijn mobiele nummer PB'en, hij is alleen wel onwijs druk in binnen en buitenland, dus soms duurt het even voordat je hem te pakken krijgt.

Ook niet geheel onbelangrijk; een 1e sessie is 125 euro en de vervolgsessies 100 euro.
Een veel gunstiger tarief dan de gemiddelde kliniekbezoeken dus.