https://www.yelloyello.com/places/dierenarts-boer-a-den-hout
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Booooo schreef:Als het inderdaad de Boer in den Hout is, zou ik hem heel snel ergens anders nog na laten kijken. Hij heet met zijn achternaam de Boer, en is ook gewoon een letterlijke boer
Hier in de buurt staat hij bekend als goedkope dierenarts, waar je prima inentingen etc kan laten doen maar thats it.
Zo heeft er een poes op de operatie tafel gelegen om 'haar' ballen weg te laten halen...Familie van mij had een pup veel te vroeg uit het nest, en die was dus erg mager.. Zijn advies: Frikandellen en doner geven, daar komt tie wel van aan..
Jet schreef:Roodvos, het paard is gekeurd door de DA van de oude eigenaar, vlak voordat TS het paard kocht. Die DA is van een kleine huisdierenpraktijk, dus misschien minder ervaren met paarden (-keuringen). Of het verhaal zit nog ingewikkelder in elkaar, maar daar kan ik zo niets over zeggen, dat kan je alleen denken...
Jet schreef:Roodvos, het paard is gekeurd door de DA van de oude eigenaar, vlak voordat TS het paard kocht. Die DA is van een kleine huisdierenpraktijk, dus misschien minder ervaren met paarden (-keuringen). Of het verhaal zit nog ingewikkelder in elkaar, maar daar kan ik zo niets over zeggen, dat kan je alleen denken...
flitzz schreef:Ik vind het op een spier atrofie lijken. Mijn merrie (staat al lang stil) heeft ook een spier atrofie gekregen en ziet er ongeveer hetzelfde uit. Volgens de da kwam dat door het niet gebruiken van de spieren en kan na verloop van tijd ontstaan. Ik vind zelf dat het inmiddels wel minder is geworden, haar bil is weer wat ronder geworden maar het zal nooit meer normaal worden. Mijn merrie staat al lang stil maar, ik zou volgens de da mijn merrie gewoon kunnen oppakken en weer kunnen gaan rijden. Volgens mijn da had ze er geen last of pijn van.
MarjanB schreef:flitzz schreef:Ik vind het op een spier atrofie lijken. Mijn merrie (staat al lang stil) heeft ook een spier atrofie gekregen en ziet er ongeveer hetzelfde uit. Volgens de da kwam dat door het niet gebruiken van de spieren en kan na verloop van tijd ontstaan. Ik vind zelf dat het inmiddels wel minder is geworden, haar bil is weer wat ronder geworden maar het zal nooit meer normaal worden. Mijn merrie staat al lang stil maar, ik zou volgens de da mijn merrie gewoon kunnen oppakken en weer kunnen gaan rijden. Volgens mijn da had ze er geen last of pijn van.
Tja maar niet elk paard is hetzelfde.. als ik een plekje op mn arm heb die er een beetje hetzelfde uit ziet is misschien ook heel wat anders dan plekje bij de buurvrouw. Ik zou dit soort dingen ten alle tijd laten nakijken door een goede dierenarts.
flitzz schreef:@MarjanB en Weidebloem; jullie hebben helemaal gelijk ik zou ook niet zomaar opstappen. Daarom schreef ik ook "mijn da". Toen ik "ineens" bij mijn merrie een "kuil" op de bil van mijn merrie zag zitten. (het was me niet gelijk op gevallen ivm de dekens die ze op had) heb ik de da gebeld en zij heeft haar onderzocht en kwam tot de conclusie spieratrofie, merrie staat inmiddels al een jaar of 6 stil. Ik heb ook niet meer de intentie om haar nog te gaan rijden. Mijn da vertelde me dat het kwam door het "stil staan" en het niet gebruiken van (alle) spieren..