Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Unleash schreef:Bedankt voor jullie reacties en het meedenken. Ik heb nog niet op iedere reactie gereageerd maar dat betekent niet dat ik het niet waardeer.
Vorige week is de fysio geweest. Lichamelijk onderzoek gedaan, een behandeling gedaan en ik mocht starten met dagelijks kort longeren. Waarschijnlijk komt het nu aan op de spieren weer los krijgen. De wervels hebben genoeg kans gehad om te genezen heb ik begrepen, nu is het een kwestie van de pony wat meer te laten bewegen. Hij is met zijn achterbenen wel wat vertraagd maar niet extreem. Kon ook al voor het ongeluk zijn. Hij red zich er in ieder geval wel goed mee want je ziet het niet echt goed terug in zijn gangen.
Ik ben erg benieuwd hoe de revalidatie zal gaan. De fysio is optimistisch.
Het is in ieder geval fijn om weer elke dag kort iets te mogen doen met mijn kleine Boef!
Edit: het leren stilstaan is nogal onbegonnen werk tot nu toe. Ik geef het nog niet op maar zodra hij stil moet staan is het plotseling een hele drukke pony. Met longeren is hij echt heel erg rustig en braaf en luistert hij als een engeltje. Zodra hij maar iets mag doen, dan is het goed. Stilstaan is echt niet zijn ding...
Ik wil proberen of ik hem kan leren dat zodra ik het halstertouw naar beneden laat hangen op de grond, dat hij dan stilstaat. Lukt welgeteld 5 seconden. Zodra ik ga borstelen gaat ie lopen. Ik zet hem dan terug maar dit kan hij gerust een uur volhouden en zover gaat mijn geduld niet. Ik probeer nu om hele korte momentjes te belonen en dan te stoppen. Echter kom ik nu natuurlijk nooit aan poetsen toe totdat hij leert om stil te staan.
Unleash schreef:Mmm... volgens mij praten we nogal langs elkaar heen en snapt niet iedereen echt de essentie van mijn verhaal.
Foetsji, als je mijn verhaal echt hebt gelezen snap je dat ik mijn pony nu NIET vast zet op de poetsplaats vanwege een nogal ernstige nekblessure.
En ja. Helaas, zelfs met touw heel kort krijgt hij het voor elkaar om zich eraan op te hangen. Mischien omdat het een kleine A pony is? Geen idee.

wánt ze voelen zich veilig zolang ze zo bij me staan. Unleash schreef:Ik voel me alleen wel echt een zeur telkens. 'Boefje, NEE. Boefje, EH. HO! Terug!
Zodra hij even chill is zeg ik 'Goed zo Boef! Braaaf'. Maar voor hem is dat ALTIJD een teken om juist weer te gaan bewegen. Nu doe ik het maar even met een aai, want altijd zodra ik zeg dat hij braaf is doet hij op dat moment precies iets wat niet braaf is.
Gelukkig komt hij nog steeds blij naar mij toe elke keer dus het zal nog wel goed zitten.