Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Casarell schreef:Klopt.. maar mijn DA gaf aan dat het inwendig niet genoeg werkte op die plek, vandaar dat hij het in een zalf mengde.
Dit smeerde je direct op de plekken, waar de bacteriën dus direct aangepakt werden.
L_isanne schreef:De dikke benen zijn een reactie op de wondjes volgens de dierenarts, dus het is zaak de korsten weg te krijgen.

L_isanne schreef:Het was kort maar krachtig, geen biopt nodig geweest want ze was er heilig van overtuigd dat het leukocytoclastic pastern vasculitis was bij beide paarden.
BigBen schreef:L_isanne schreef:Het was kort maar krachtig, geen biopt nodig geweest want ze was er heilig van overtuigd dat het leukocytoclastic pastern vasculitis was bij beide paarden.
Heilig van overtuigd ?
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een kliniek als Utrecht geen biopsie doet.
Met een biopsie kun je de diagnose "leukocytoclastic pastern vasculitis" voor 90% onderbouwen,
nu blijft het weer bij een "overtuiging".
Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels bij leukocytoclastic pastern vasculitis.
Er zijn een paar zaken die niet kloppen in dat verhaal, maar goed, wie ben ik.
Ik hoop dat alles goed gaat,
maar ik ben wel benieuwd wat er zal gebeuren als je straks stopt met de cortico's.
L_isanne schreef:Suzan Bobar, dat zal ik zeker doen!
Maikeltje, dat lijkt al een stuk rustiger. Bij ons is het niet hetzelfde want heel typisch voor deze vasculitis is dat de kootholte schoon is dus de korsten zitten vooral mediaal en lateraal op het onderbeen en bij jou is het ook in de kootholte te vinden.
Bij paard 2 breken de plekken na beweging steeds weer open. De arts gaf aan er dan aambeienzalf op te doen. Dat gaan we dus nu doen.
L_isanne schreef:BigBen; Ik heb even gegoogled op jouw suggestie voor wat het is:
Ulceratieve lymfangitis is een ernstige huidontsteking waarbij kleine abcessen op de huid van de benen ( meestal de achterbenen) ontstaan. We hebben geen kleine abcessen op de benen (gehad) en het betreft bij beide paaren ook de voorbenen. Het aangetaste been is in de beginfase gezwollen, er verschijnen kleine bulten die abcessen vormen en dan openbreken. Daarbij komt beige tot lichtgroene vocht naar buiten. Het vocht was oranje/bruin achtig. Doordat de lymfebanen ontstoken zijn, zie je strengen op de benen. We hebben geen strengen op de benen.
Het paard gedraagt zich sloom, heeft een verminderde eetlust, krijgt koorts en gaat kreupel lopen Ze zijn niet kreupel geweest.
De zwelling kan chronisch worden.
Na dit gelezen te hebben weet ik bijna zeker (voor 100% zekerheid moet je inderdaad biopteren) dat dit het in ieder geval niet is.