Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Net als de ander die vandaag naar de Lingehoeve was. Neem er goed de tijd voor om te bedenken hoe en wat, maar als hij ook pijn heet zonder dat je hem belast, zou ik toch definitief afscheid van hem nemen. Voor hem het beste dan wat je kan doen en daardoor voor jezelf uiteindelijk ook. Kijk goed naar hem hoe hij zich buiten bij de andere paarden gedraagt. Speelt hij nog, staat hij veel apart, gedraagt hij zich als een "oud" paard... Daaraan kan je vaak wel aflezen of het paardwaardig zou zijn om hem te laten leven. Buiten het feit dat je dan zal moeten bedenken dat je niet meer kan rijden en dat hij dan misschien wel 20-25 jaar oud kan worden...
Dat maakt het ook een dilemma.
. Morgen neem ik contact op met de kliniek om het verhaal nogmaals door te lopen en mijn vragen te stellen. Zo weet ik bijv niet in welk stadium die atrose nu is. En of de arts toch een inschatting kan maken van pijn als ik hem puur op de wei zou laten. Hij staat nu op buut twee keer per dag 5mg. Merk dat hij vlotter loopt maar zijn 'gekke loopje' houdt... zo moeilijk dit