Visitekosten dierenarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:55

Ik kreeg gister ook mijn rekening binnen. Het ging om enten, een mestonderzoek en de visitekosten. Bij elkaar was ik 104 euro kwijt.
Waarvan 50 euro aan visitekosten. Het mest onderzoek had ik al eerder meegenomen toen ik met het paard van iemand anders naar de veearts was.
Ik ben dan echt geneigd om gewoon zelf die spuit op te halen en te zetten. Het is serieus een stukje van nog geen 5 minuten rijden en dan 50 euro, vind het altijd zo zonde van mijn portomonee.

Nies_

Re: Visitekosten dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:02

Ik heb van de week prijs opgevraagd voor het enten van 2 paarden aan huis. De goedkoopste was €40 onder de voorwaarde dat het in hun route past, de duurste €108. :wow: Voor zulke simpele dingen kun je dus gerust even rond bellen.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:28

Bij ons zijn de visitekosten ongeveer €36, en een herhaalvisite (tweede/derde/vierde en daaropvolgende visite voor hetzelfde dier/ziekte/verwonding) €25. Dat het een beetje verschilt kan ik begrijpen, maar 50+ voor een "gewone" visite... pff! Ik denk dat dat hier richting het spoedtarief gaat. :o

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:30

Dierenartsen zijn duur....

Mijn paard had een hoefzweer, dierenarts is een paar minuten geweest, heeft even een gaatje gesneden en ging weer weg. 80 euro. En moet je nagaan dat ik maar 5 km van de kliniek af zat. Had achteraf beter de hoefsmid kunnen bellen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:38

Als ik heel zeker ben dat het een hoefzweer is bel ik de hoefsmid. Stuk goedkoper en ik heb al meegemaakt dat hij de zweer eerder vond dan de DA.

Ik heb geen flauw idee eigenlijk wat de visitekosten zijn bij de Dierenartsen die bij mij komen. (Heb er 2) Al merk ik wel dat de ene goedkoper is voor bepaalde handelingen dan de ander. Alleen de een komt enkel aan huis en bij de ander kan je ook naar de praktijk gaan. Dan scheelt het inderdaad wel enorm qua kosten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:42

petraaken schreef:
Als ik heel zeker ben dat het een hoefzweer is bel ik de hoefsmid. Stuk goedkoper en ik heb al meegemaakt dat hij de zweer eerder vond dan de DA.

Ja doe ik voortaan ook, wist het alleen niet zeker. De da dacht zelfs dat hij aan een ander been kreupel liep dus heb haar er vriendelijk op gewezen dat het toch echt niet om dat been ging.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:42

Hier vraagt de ene 25 euro en 30 voorrijkosten totaal 55 euro bij contant afrekenen. Op rekening kost het dan 75.

Andere is incl voorrij kosten 75 euro.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:52

Rond de 30 euro, in de randstad.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:28

Hier zijn de visite kosten 48 euro, en ik zit nog geen kilometer van de praktijk af.
Helaas helpt het niet om naar de praktijk toe te gaan, dan rekenen ze je direct een consult aan, dat is ongeveer 10 euro goedkoper dan de visite kosten.
Voor die 10 euro verschil houd ik mijn paarden liever thuis.

Helaas geen mogelijkheid om uit te wijken naar een andere DA/praktijk/kliniek, aangezien ik op een eiland zit.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:50

Ik schrik me een hoedje van jullie bedragen :wow:

Betaal zelf maar 12 euro :o

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:07

In de vorige praktijk 7, praktijk is opgesplitst en verhuisd nu betaal ik 15 euro.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:11

Ik betaal 20 euro voorrijkosten. En voor bloed prikken betaal ik 20 euro. Rekening van het lab krijgen we dan thuisgestuurd van het lab zelf.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:20

Wow, voor 7 euro kun je toch niet voor komen rijden?
Daar moet geld bij...
Het voorrijtarief is logischerwijs een standaard tarief, ongeacht of je nu 1 of 15 km van de praktijk af zit.
De dierenarts plant als het goed is nl een min of meer logische route tussen alle adressen en komt dus zelden rechtstreeks van de praktijk, als je niet om 8 uur de eerste bent.
En in het voorrijtarief zitten kosten berekend van de auto, maar uiteraard ook van de tijd die de dierenarts onderweg is tussen de klanten. Tijdens reistijd kan hij/zij geen ander werk doen, maar hij/zij wordt wel (in geval van dierenarts in loondienst) betaald voor de hele werkdag.
En uiteindelijk is het voorrijtarief een gemiddelde voor reistijd/reiskosten en evt zelfs bij sommige praktijken al een basis consulttarief meegerekend.

Maar voor 7 of 15 euro kun je mijns inziens alleen maar geld toeleggen, of je moet al je klanten binnen een heel kleine straal (<3 km) om je heen hebben zitten. En dat lijkt me ook weer zeer onwaarschijnlijk.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:34

Marije_jiplover schreef:
Daar moet geld bij...
Het voorrijtarief is logischerwijs een standaard tarief, ongeacht of je nu 1 of 15 km van de praktijk af zit.
De dierenarts plant als het goed is nl een min of meer logische route tussen alle adressen en komt dus zelden rechtstreeks van de praktijk, als je niet om 8 uur de eerste bent.
En in het voorrijtarief zitten kosten berekend van de auto, maar uiteraard ook van de tijd die de dierenarts onderweg is tussen de klanten. Tijdens reistijd kan hij/zij geen ander werk doen, maar hij/zij wordt wel (in geval van dierenarts in loondienst) betaald voor de hele werkdag.
En uiteindelijk is het voorrijtarief een gemiddelde voor reistijd/reiskosten en evt zelfs bij sommige praktijken al een basis consulttarief meegerekend.

Maar voor 7 of 15 euro kun je mijns inziens alleen maar geld toeleggen, of je moet al je klanten binnen een heel kleine straal (<3 km) om je heen hebben zitten. En dat lijkt me ook weer zeer onwaarschijnlijk.

Waarom kan een hoefsmid dan wel een boterham verdienen zonder voorrijkosten ( bekappen vaak 20-30 euro) en een dierenarts met gigantische tarieven voor behandelingen die moet nog voorrijkosten hebben.

De meeste dierenartsen met tarieven van 20 euro plus zijn alleen bezig met zakkenvullen. ik zie hier bedragen voorbij komen van 50 euro plus. Komt die man/vrouw met de goudenkoets en zes assistentes ofzo?

Jennyj01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:42

Maar waarom zijn die voorrij kosten van €50 voor je wasmachine monteur dan wel normaal en van je dierenarts niet? In de kliniek heb je toch ook consult kosten.
Ik denk dat mensen nog zullen schrikken van het rekenmodel van een dierenartspraktijk.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:47

Ach ik kan de kliniek zien liggen vanaf stal en dan nog mag ik €35 voorrijkosten afrekenen.. Overweeg sterk om de volgende keer gewoon te gaan lopen voor een prikje :j

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:53

Marije_jiplover schreef:
Daar moet geld bij...

Toen het nog 7 euro was zat ik 500 meter van de praktijk, nu 3 kilometer. Er is meer concurrentie hier en we zitten qua paarden en vee in een dichtbevolkt gebied, dat zal zeker schelen. Ik zit net over de grens in Duitsland, de tarieven bij de kleine huisdierenkliniek liggen ook een stuk lager dan in NL.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:14

Bekappen voor 20 euro voor een hoefsmid kan ook nooit uit :n
Zeker niet als ze idd geen voorrijkosten rekenen.

En idd, een loodgieter bv ben je ook al snel 60 euro verderop en dan staat alleen het busje voor je deur, isie nog niet eens uitgestapt, laat staan naar je verstopte riool gekeken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:06

Ze kunnen wel de voorrijdkosten lager maken, maar dan zal je het toch weer op een andere manier moeten betalen. We willen ook dat ze dure echo-apparatuur en röntgenapparatuur mee kunnen nemen, je wilt dat je DA up-to-date is, dus hij moet bijscholingen etc. volgen. Tijd en voor hem reistijd waarin hij geen klanten kan behandelen... De studie op zich is al behoorlijk prijzig en niet zomaar afgerond, dus ik snap het wel hoor, die kosten.

Overigens heeft een praktijk hier in de buurt een zogeheten inloopspreekuur voor paarden. http://www.vchn.nl/paarden/paarden/spreekuren . Zo zie je ook gelijk het verschil in kosten of ze bij je op stal komen of dat ze dat op de kliniek doen tijdens dat spreekuur.

Ik vraag me ook nog af of Annienke ook in Duitsland woont ;) .

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:15

Hoeveel de visite hier kost weet ik niet dat is al een tijd geleden. Toen vond ik het al te duur dus ik ga nu altijd met paard naar de kliniek toe. Scheelt toch veel (zeker als je een zorgenkindje hebt).

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:17

Jet schreef:
Ik vraag me ook nog af of Annienke ook in Duitsland woont ;) .

Jep :D

En ik geloof niet dat ze bij moeten leggen op die 12 euro aangezien er afgelopen paar jaar 2 veeartsen zijn bijgekomen en allemaal een stevige bus hebben.
Weet ook wel dat het hier ietsjes goedkoper is maar sommige voorrijkosten die ik hier voorbij zie komen vind ik echt buiten proporties

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:29

Annienke, ik heb er geen idee van wat het ( zakelijk) rijden van een auto kost per kilometer in Duitsland ten opzichte van het ( zakelijk) rijden van een auto in Nederland, maar daar kan al een verschil in zitten natuurlijk. Ik heb er ook geen idee van hoe de overige kosten voor bedrijven zijn ten opzichte van die in Nederland, wat ze moeten afdragen aan BTW etc. Ik heb wel eens het idee dat al dat soort kosten, verzekeringen etc. hier wel wat de pan uit rijzen...

Het verschil in voorrijdkosten kan misschien ook nog zitten in het gebied dat ze als praktijk bestrijken en zoals bijvoorbeeld op Texel, of ze geen concurrentie hebben.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:31

Zonder spoed €20
Met spoed €25

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:53

Volgens mij hebben wij de laatste keer €240 betaald voor het enten van 4 paarden en 3 honden + sedatie van 2 paarden voor de tandarts.